صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

خبر

دعوت رسمی روس‌ها از وزنه‌برداران ایران
فدراسیون وزنه‌برداری روسیه برای حضور در تورنمنت آزاد (اوپن) این کشور، که در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، از تیم‌های ملی مردان و زنان ایران دعوت کرد. براساس این گزارش، فدراسیون روسیه قصد دارد در تاریخ 22 تا 27 خرداد سال 1402 یک دوره رقابت‌های قهرمانی اوپن رده بزرگسالان در این کشور برگزار کند. حالا باید دید که آیا فدراسیون وزنه‌برداری ایران و سرمربی آینده تیم ملی که بعد از استعفای سعید علی‌حسینی هنوز معلوم نیست چه کسی باشد،  تمایلی به حضور در این رویداد دارد یا خیر.
 

پورامین سرپرست نایب رئیسی بانوان وزنه‌برداری شد
پس از اینکه بدرالملوک کوهرنگی سرپرست مستعفی نایب رئیسی بانوان وزنه‌برداری از سمت خود چندی پیش کناره‌گیری کرد، حالا گفته می‌شود، وزارت ورزش بار دیگر پورامین سرپرست پیشین نایب رئیسی بانوان در دوره ریاست علی مرادی رئیس پیشین وزنه‌برداری را برای این کرسی به انوشیروانی معرفی کرده است. دی ماه سال جاری بود که بدرالملوک کوهرنگی از نایب رئیسی بانوان فدراسیون وزنه‌برداری استعفا داد، البته استعفایی که به نظر می‌رسید دلیلش اختلافات بین او و دیگر مسئولان فدراسیون باشد. حالا پس از مدتی که این پست خالی بود، سجاد انوشیروانی، زهرا پورامین را به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان منصوب کرده است. پورامین یک بار دیگر نیز در زمان علی مرادی به عنوان سرپرست نایب رئیسی زنان فدراسیون وزنه‌برداری منصوب شده بود.
 

مالزی میزبان رقابت‌های آسیایی کاراته
رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی به میزبانی مالزی برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی کاراته تاریخ و محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ را مشخص کرد. بر این اساس، نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان قاره کهن،  از ۳۰ تیر الی یک مرداد ۱۴۰۲ در ملاکا مالزی برگزار می‌شود.با توجه به اینکه چند کشور آسیایی از جمله؛ ایران، ژاپن، قزاقستان، عربستان، اردن و... از قدرت‌های کاراته جهان محسوب می‌شوند،  قطعاً رقابت‌های قهرمانی قاره کهن از سطح فنی بالایی برخوردار خواهد بود. گفتنی است،هجدهمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا کاراته بزرگسالان و بیستمین دوره رده‌های پایه آذر ۱۴۰۱ در تاشکند ازبکستان برگزار شد که تیم ایران نتوانست برخلاف گذشته،  نتایج خوبی کسب کند. قرار است اردوی تیم‌های ملی کاراته ایران برای حضور در رقابت‌های مهم پیش‌رو، اوایل سال آتی آغاز شود. ملی‌پوشان کاراته ایران با توجه به اینکه بعد از المپیک توکیو به خاطر مشکلاتی که وجود داشت نتوانستند در برخی تورنمنت‌های معتبر شرکت کنند، برای حضور در رقابت‌های معتبر بین‌المللی سال 1402 برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند. برنامه‌ریزی که قطعاً نیاز به حمایت ویژه دارد. کاراته ایران شاید پیش از این همواره بی‌رقیب  مدعی کسب عنوان قهرمانی و مدال‌های طلا در اوزان مختلف بود، اما در شرایط فعلی با رشد و توسعه کاراته در قاره آسیا، کشورهایی همچون؛ ژاپن، عربستان، قزاقستان، ازبکستان، برخی کشورهای شرق آسیایی و...، به رقبای جدی ملی‌پوشان کاراته ایران در هر دو بخش مردان و زنان تبدیل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی