صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

اردوی تیم ملی و باز هم چند غایب سرشناس

هادی‌پور: تکواندو نَـه به زندگی‌ام می‌رسم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو چند روزی است شروع شده اما هنوز اردوی تیم ملی چند غایب سرشناس دارد. اولین غایب سرشناس سجاد مردانی است که غیبت موجهی دارد؛ مصدوم است و تا چهار ماه دیگر هم نمی‌تواند به تمرینات برگردد اما دو غایب دیگر یکی در اردوی مردان است و یکی دیگر در اردوی تیم بانوان.
سجاد مردانی چند روز پیش بعد از جراحی زانوی خود اعلام کرد که شرایط بسیار خوبی دارد و خیلی زودتر از چیزی که تصور می‌کرد، به میادین برمی‌گردد. با این‌ حال دوره نقاهت او چهار ماه طول می‌کشد. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند که بعد از سروش احمدی و آرمین هادی‌پور؛ سجاد مردانی هم خداحافظی کند اما او وعده داده که بعد از دوران نقاهت بازهم برمی‌گردد.
دیگر غایب مهم اردوی مردان آرمین هادی‌پور است کسی که قرار بود بعد از خداحافظی اینستاگرامی، از سوی فدراسیون تکواندو راضی به بازگشت شود اما این اردو شروع شد و باز هم خبری از آرمین هادی‌پور نشد که نشان از عمیق بودن داستان اختلافات دارد. البته در ماه گذشته یک مصاحبه از آرمین منتشر شد که با واکنش هادی ساعی هم روبه‌رو شد. با وجود این دو مصاحبه توقع می‌رفت که بزرگان تکواندو دست به کار شوند و شرایط را برای بازگشت آرمین فراهم کنند اما این اتفاق رخ نداد و دور جدید تمرینات هم در غیاب آرمین شروع شد.
 آرمین هادی‌پور درباره دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی تکواندو باز هم همان حرف‌های قبلی را تکرار کرد و مدعی شد که دیگر با تکواندو کاری ندارد: «از تیم ملی تکواندو خداحافظی کردم و دیگر هم قصد ندارم برگردم. روی حرف قبلی‌ام هستم و چیزی تغییر نکرده است؛ الان هم به زندگی‌ام می‌رسم. کار می‌کنم و تفریحات سالم را در برنامه دارم و سعی دارم به کارهایی که در دوران حضورم در تکواندو عقب افتاده بود، برسم. از این شرایط هم کاملاً رضایت دارم.»
این حرف‌ها نشان می‌دهد که آرمین روی حرف خود ایستاده و قصد بازگشت به تیم ملی تکواندو را ندارد. باید نگران این وضعیت بود؛ حالا یا شایعات به واقعیت تبدیل می‌شود و او کلاً ترک وطن می‌کند و یا اینکه همین‌جا می‌ماند اما قید تیم ملی تکواندو را می‌زند.
البته مصاحبه آرمین بخش‌های دیگری هم داشت و به خیلی از مسائل پاسخ داد اما از آنجایی‌ که علاقه نداشت منتشر شود به امانت می‌ماند اما فدراسیون تکواندو باید این خطر را به خوبی حس کند که یکی از ستاره‌های چند سال اخیرش را به زودی از دست می‌دهد.
غایب دیگر تیم ملی ناهید کیانی است. کسی که سال 1401 برای او بسیار خوب پیش رفت و موفقیت‌های زیادی را کسب کرد اما حالا در شرایط سختی قرار گرفته و وضعیت نگران کننده‌ای پیدا کرده است. حواشی برای ناهید کیانی از مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک شروع شد و تا حالا هم ادامه داشته. در مکزیک شایعه شد که در اردوی تیم ملی با خواهر رئیس فدراسیون درگیر شده. هر چند که این خبر از سوی فدراسیون تکذیب شد اما بعد از مسابقات قهرمانی جهان ناهید کیانی دیگر در تکواندو آفتابی نشده است. معلوم هم نیست که به کجا ختم شود. تکواندوی ایران در سال‌های اخیر برای به بار نشستن دو ستاره توانمند سرمایه‌گذاری زیادی را انجام داد اما حالا مثل آب خوردن این دو ستاره را از دست داده است.
حتماً این به توانمندی و مدیریت هادی ساعی و مجموعه‌ای که با او کار می‌کنند، برمی‌گردد. ساعی باید می‌توانست این حواشی را مدیریت کند و در جریان کامل اتفاقاتی که رخ داده قرار می‌گرفت اما عملکرد او در یک سالی که از مدیریتش گذشته بسیار مورد انتقاد بوده و ادامه این روند نمی‌تواند خیلی برای او خوشایند باشد.                                                                       

جستجو
آرشیو تاریخی