صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

عبور سخت از قرعه‌ آسان

فولاد با یک گل الفیصلی عربستان را شکست داد و برای شناخت حریف بعدی منتظر قرعه‌کشی امروز است

فولاد در یک بازی کم‌حادثه الفیصلی عربستان را با تک گل نیمه دوم ساسان انصاری شکست داد تا به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
شاگردان نکونام در ورزشگاه الثمامه قطر با الفیصلی روبه‌رو شدند؛ همان ورزشگاهی که تیم ملی در جام جهانی 2022 مقابل امریکا بازی کرده بود. فولاد با ترکیب آشنایی به میدان رفت که شباهت زیادی به ترکیب بازی‌های قبلی این تیم در لیگ برتر داشت. تفاوت اصلی حضور اشکان دژاگه بود و نشان می‌داد که نکونام به‌دنبال کنترل بیشتر مرکز زمین و طراحی بهتر حملات است.
در ترکیب اصلی اما از آلکساندر آلگریا، مهاجم اسپانیایی جدید فولاد خبری نبود. صبح روز بازی خبر رسید که فولاد سرانجام توانسته نام آلگریا را به فهرست تیمش اضافه کند، ولی نکونام ترجیح داد که ترکیب خط حمله‌اش را تغییر ندهد.
فولاد در نیمه اول کنترل و مالکیت بیشتری داشت، ولی نتوانست موقعیت‌های زیادی بسازد. گردش توپ این تیم سرعت بالایی نداشت و نمی‌توانست ساختار دفاعی الفیصلی را به هم بریزد. حریف عربستانی بازی را محتاطانه‌تر شروع کرد و بیشتر به‌دنبال بستن فضاها بود.
بازی در نیم ساعت اول بدون هیچ حادثه‌ای پیش رفت و اولین موقعیت فولاد شوت نه چندان محکم ساسان انصاری در دقیقه 33 بود که دروازه‌بان حریف بدون دردسر مهار کرد. در نهایت این نیمه بدون گل زده به پایان رسید.
در نیمه دوم فولاد تلاش کرد با نفرات بیشتری حمله کند، ولی همچنان برای خلق موقعیت مشکل داشت. اولین فرصت فولاد در این نیمه شوت دقیقه 58 تورس بود که قدرت کافی نداشت.
سرانجام فولاد در دقیقه 64 روی اشتباه ناشیانه مدافع الفیصلی به گل رسید. سانتر مهدی شیری از سمت راست در حال عبور از محوطه جریمه بود که صالح القمیزی تلاش کرد توپ را با سر به دروازه‌بان پاس بدهد و ساسان انصاری با قطع توپ و چرخش و ضربه‌ای خشک دروازه را باز کرد.
حملات فولاد بعد از این گل ادامه داشت و در دقیقه 68 دژاگه تلاش کرد که از گوشه راست به محوطه جریمه نفوذ کند، ولی در برخورد با مدافعان الفیصلی به زمین افتاد، اما داور این صحنه را تمارض تشخیص داد و به هافبک باتجربه فولاد کارت زرد نشان داد.
این آخرین حرکت دژاگه در زمین بود و نکونام برای بالا رفتن دوندگی میانه زمین واسعی را در دقیقه 72 جانشین این هافبک کرد. واسعی دقایقی بعد روی ضدحمله می‌توانست فرصت خوبی بسازد، ولی تعادلش را از دست داد.
نکونام که به‌دنبال حفظ نتیجه بود در دقیقه 84 شاه‌عباسی را به جای تورس به زمین فرستاد. پای مهاجم اسپانیایی در این صحنه گرفته بود و با این تعویض دفاعی شاه‌عباسی به دفاع راست رفت تا شیری به گوش راست برود.
در دقیقه 85 فولاد فرصت دیگری برای زدن گل دوم داشت، ولی ضربه سر سینا مریدی روی یک کرنر از کنار دروازه بیرون رفت.
الفیصلی در دقایق پایانی به‌دنبال فرار از شکست بود، ولی توان تهدید دروازه فولاد را نداشت و فقط به توپ‌های بلند بسنده می‌کرد. با این حال تیم عربستانی چیزی نمانده بود که در دقیقه 90 روی یکی از این توپ‌ها به گل تساوی برسد. ولید الاحمد روی یک کرنر ضربه سر خطرناکی زد که با فاصله کمی از کنار دروازه کنت بیرون رفت. این آخرین صحنه مهم بازی بود و فولاد توانست با تک گل انصاری به پیروزی برسد. آنها حالا سه روز فرصت دارند تا برای بازی یک‌چهارم نهایی آماده شوند. البته تیم نکونام در بازی بعدی کار دشوارتری خواهد داشت و برای صعود باید بتواند کیفیت بازی‌اش را ارتقا بدهد.
مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات امروز قرعه‌کشی می‌شود تا فولاد حریفش را بشناسد. تا به حال تیم‌های فولاد، الدحیل و الشباب عربستان صعودشان را قطعی کرده‌اند و آخرین بازی یک هشتم نهایی شب گذشته بین الهلال عربستان و شباب الاهلی امارات برگزار شد. هر دو بازی یک چهارم نهایی پنجشنبه برگزار می‌شود.

ZOOM

ترکیب دو تیم:
فولاد:
کریستوفر کنت، مهدی شیری (دقیقه ۹۰ مهدی نژادمهدی)، ساسان انصاری، حمید بوحمدان، روبرتو تورس (دقیقه ۸۴ سینا شاه‌عباسی)، احسان پهلوان، عارف آقاسی، وحید حیدریه، امین حزباوی، سینا مریدی و اشکان دژاگه (دقیقه ۷۲ سعید واسعی)
سرمربی: جواد نکونام
 
الفیصلی عربستان:
احمد الکسار، ولید الاحمد، احمد عسیری، یاسین برناوی، ووکوویچ، عبدالعزیز آل الشرید (دقیقه ۷۹ عبدالله القحطانی)، صالح القمیزی، روسی (دقیقه ۸۰ اسماعیل عمر)، عبدالرحمن الدوسری، ویلی سمدو، احمد الشمرانی (دقیقه ۷۲ عبدالمجید السوات)
سرمربی: اوزونیدیس

 

جستجو
آرشیو تاریخی