صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

تبلیغات ما، بهره‌برداری آنها

امیررضا همایون
روزنامه‌نگار

فوتبال عربستان طی چند سال اخیر روند روبه‌رشدی را طی کرده. روندی که با برنامه‌ریزی فوق‌العاده مدیران فوتبال این کشور برای آوردن ستاره‌های مطرح فوتبال جهان آغاز شد و به نظر می‌رسد با کسب میزبانی جام جهانی فوتبال، بازی‌های المپیک تابستانی و دیگر تورنمنت‌های مطرح ورزش جهان به اتمام برسد. مصاف ستارگان النصر و الهلال با پاری‌سن‌ژرمن یکی از اقدامات جذاب سران فوتبال این کشور بود که ماه گذشته میلادی برگزار شد و سر و صدای زیادی در جهان به‌پا کرد.
شبیه‌سازی این ایونت دوستانه را فوتبال ما هم داشت و با برگزاری رقابت تدارکاتی سپاهان و زنیت سن پترزبورگ رخ داد. جالب اینکه این بازی هم مانند رقابت تدارکاتی ستارگان النصر و الهلال با پاری‌سن‌ژرمن سر و صدای زیادی به پا کرد. حواشی که اما برخلاف عربستان وجه منفی بیشتری داشت. وجه‌های منفی این مسابقه در حالی رخ داد که مسئولان فوتبال و ورزش ایران از مدت‌ها قبل تبلیغات گسترده‌ای برای برگزاری این مسابقه کرده بودند. تمهیداتی که اما برای این رقابت از سوی مسئولان اندیشیده شده بود به هیچ عنوان با میزان تبلیغاتی که شده بود، همخوانی نداشت و اوج آن هم کیفیت نامطلوب تصاویر تلویزیونی این مسابقه بود که به کیفیت بازی لطمه زیادی زد. تصاویری که باعث شد شبکه تلویزیونی روسیه برای پخش آنها از مخاطبانش عذرخواهی کند. برگزاری این مسابقه دوستانه با این کیفیت نشان داد فوتبال ما همچنان با استانداردهای بین‌المللی و روز جهان فاصله بسیاری دارد و زمان زیادی تا رسیدن به میزبانی تورنمنت‌های بین‌المللی نه تنها در فوتبال بلکه در رشته‌های مختلف ورزشی داریم. به عبارت دیگر درباره تفاوت‌های فوتبال ایران و عربستان می‌توان گفت ما تبلیغ می‌کنیم و آنها با آوردن ستاره‌های مطرح فوتبال جهان و همچنین میزبانی تورنمنت‌های مختلف ورزشی به کشورشان از این امکانات بخوبی استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. آنچه به جز افزایش حسرت هواداران ورزش در ایران سود دیگری برای ما ندارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی