صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

از دست دادن دو امتیاز گرانبها در نبرد قهرمانی

هالند و منچسترسیتی، کم خطر و ناامید‌کننده

منچسترسیتی در یک بازی مهم به طرز عجیبی مقابل ناتینگهام فارست با تساوی 1-1 متوقف شد و دو امتیاز را از دست داد. فارست بعد از سه شکست و یک تساوی از پنج بازی آخر خود وارد این مسابقه شده بود و آخرین بازی خود را به فولام با نتیجه 2-0 باخته بود. با وجود این شاگردان استیو کوپر انگیزه بالایی داشتند که خود را از منطقه سقوط لیگ برتر دور کنند و این کار را بخوبی مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ انجام دادند.
در طرف دیگر سیتی که با چهار برد و یک باخت از پنج بازی اخیر خود به زمین آمده بود و با برد 3-1 مقابل رقیب اصلی خود در راه قهرمانی یعنی آرسنال، روحیه مضاعف گرفته بود، با تمام ستاره‌های خود نتوانست سه امتیاز را در خانه ناتینگهام کسب کند. این بازی نکاتی ویژه را به همراه داشت:
 
سردرگم مقابل دروازه
با بیش از 23 شوت به سمت دروازه، سیتی موقعیت‌های زیادی را ایجاد کرد و از دست داد. البته از 23 شوتی که آنها زدند فقط 6 ضربه درون چهارچوب بود و البته شاگردان گواردیولا مالکیت توپ را نیز به طور کامل در دست داشتند. برناردو سیلوا تنها گل سیتی را با یک ضربه تماشایی از راه دور زد. غیر از این، بازیکنان منچسترسیتی نتوانستند ضربات خوبی را به سمت چهارچوب بزنند.
 
یار دوازدهم ناتینگهام
زمانی که دو تیم قبل از شروع بازی وارد میدان شدند، هواداران قرمزپوش ناتینگهام فارست با شعارها و سر و صدای خود جو ورزشگاه را کاملاً به نفع تیم میزبان کردند. عشق و انرژی آنها از روی سکوها به تیم‌شان منتقل شد و همین باعث شد بازیکنان ناتینگهام عملکرد شجاعانه‌ای را به نمایش بگذارند و بیش از یک گل هم دریافت نکنند. با وجود سکوت موقت بعد از گل برناردو سیلوا، هواداران تیم میزبان بار دیگر به تشویق پرشور تیم خود پرداختند و کمک کردند تا یک امتیاز باارزش برای ناتینگهام به دست آید.
 
منچسترسیتی قافیه را
به آرسنال باخت
توپچی‌های آرسنال شکست 2-1 مقابل استون ویلا را با برد 4-2 عوض کردند و سه امتیاز باارزش را کسب کردند. آنها حالا با 54 امتیاز از 23 بازی صدرنشین هستند در حالی که منچسترسیتی از 24 بازی 52 امتیاز دارد. آرسنال در صورت برنده شدن در بازی عقب افتاده خود دوباره می‌تواند به برتری پنج امتیازی مقابل تیم پپ گواردیولا برسد و شانس بالایی برای قهرمانی داشته باشد.
 
فرار از سقوط
حمایت هیأت رئیسه ناتینگهام فارست از استیو کوپر و سرمایه‌گذاری سنگین آنها برای آوردن بازیکنان جدید به باشگاه، باعث شده این تیم روند خوبی پیدا کند و توانایی فرار از سقوط به دسته پایین‌تر را داشته باشد. بعد از این تساوی روحیه‌بخش ناتینگهام به طور موقت به رتبه سیزدهم جدول با 25 امتیاز از 23 بازی رسید.
 
هالند همچنان مشکل دارد
ارلینگ هالند بهترین گلزن سیتی و لیگ برتر انگلیس یک بار دیگر بازی ضعیف را به نمایش گذاشت و نتوانست دروازه حریف را باز کند با وجودی که موقعیت‌های خوبی نیز در این بازی نصیبش شد. ارلینگ 90 دقیقه کامل در زمین حضور داشت اما در این بازی فقط 17 لمس توپ داشت که پنج مرتبه هم توپ را لو داد. مهاجم نروژی در نبردهای تن به تن نیز 6 بار ناکام بود و فقط 8 پاس سالم در کل این بازی داشت تا روند ضعیف او بعد از جام جهانی همچنان ادامه داشته باشد. هالند در بازی با آرسنال با گلزنی خود نشانه‌هایی از بازگشت به روزهای خوب را بروز داد اما مقابل ناتینگهام باز هم عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی