صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

از جادوی پاتر خبری نیست

چلسی، هر روز بدتر از دیروز!

چلسی روزهای تلخ و سیاهی را پشت سر می‌گذارد و با وجود هزینه‌های سنگین همچنان روی دور شکست قدم برمی‌دارد.
این تیم شنبه نیز شکست 1-0 و تحقیرآمیزی را مقابل ساوتهمپتون متحمل شد. اما با وجود این نتایج، تاد بولی مالک امریکایی باشگاه چلسی قصدی برای اخراج گراهام پاتر سرمربی این تیم ندارد.
آبی‌ها در ورزشگاه خانگی خود، استمفوردبریج،مغلوب تک گلی شدند که توسط جیمز وارد پراوز برای ساوتهمپتون به ثمر رسید.
 این نتیجه باعث شد شاگردان پاتر در رتبه دهم جدول و با 10 امتیاز کمتر نسبت به نیوکاسل تیم چهارم جدول، قرار بگیرند و البته ساوتهمپتون نیز همچنان تیم قعرنشین جدول باقی ماند اما سه امتیاز با ارزش را در زمین تیم بزرگ لندنی کسب کرد.
خشم هواداران
هواداران چلسی از روندی که این تیم دارد به شدت عصبانی هستند. آنها بعد از بازی خشم خود را نسبت به عملکرد پاتر با هو کردن او نشان دادند. سرمربی آبی‌ها، که پنج ماه پیش به این سمت انتخاب شد بعد از بازی گفت که درک می‌کند چرا هواداران ناراحت هستند و خواستار کار بیشتر و سخت‌تر از شاگردانش شد تا بتوانند اوضاع را رو به راه کنند.
روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی در مورد وضعیت چلسی نوشته، ‌تاد بولی مالک این باشگاه و بقیه اعضای هیأت رئیسه ذهنیت خود را نسبت به پاتر تغییر نداده‌اند و بعد از شکست مقابل ساوتهمپتون نیز اعتماد خود به این مربی را از دست نداده‌اند. آنها از این مربی انگلیسی که انتخاب خودشان است حمایت خواهند کرد، ‌کسی که چهار سال و نیم از قراردادش با آبی‌ها باقی مانده است.
تصمیم عجیب بولی
بولی و یارانش در تابستان مالکیت باشگاه چلسی را به دست آوردند و سپس مربی موفق این تیم یعنی توماس توخل را در ماه سپتامبر اخراج کردند. مربی آلمانی همراه با آبی‌های لندن سه جام را ظرف مدت 20 ماه کسب کرده بود که مهم‌ترین آنها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. او به سه فینال دیگر هم با این تیم رسید که در آنها ناکام ماند.
اما همه این افتخارات و نتایج خوب، ‌بولی را قانع نکرد که توخل را روی نیمکت تیم لندنی نگه دارد. پاتر بعد از عملکرد خوبی که در برایتون از خود نشان داد و این تیم را به نیمه بالای جدول لیگ برتر رساند از سوی مالکان چلسی به عنوان مربی جدید این تیم انتخاب شد. او پیش از این نیز در تیم سوانزی در چمپیونشیپ و همچنین تیم اوسترسوند در سوئد عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود نشان داده بود.
پاتر
دوران مربیگری پاتر در اوسترسوند فوق‌العاده بود چرا که با سه صعود به دسته بالاتر و در نهایت قهرمانی در جام حذفی با این تیم سوئدی همراه بود. او حتی این تیم کوچک را در لیگ اروپا به پیروزی مقابل آرسنال در فوریه 2018 رساند هر چند که آرسنال در مجموع دو دیدار تیم صعودکننده به مرحله بعد بود.
دوران کاری پاتر در چلسی هم خوب شروع شد با سه برد متوالی در لیگ برتر اما پیشرفت چلسی ناگهان با سه شکست متوالی قبل از جام جهانی متوقف شد. آنها از آن زمان به بعد هم فقط به دو برد در لیگ برتر رسیده‌اند.
هفته گذشته چلسی در لیگ قهرمانان اروپا هم با یک گل مقابل دورتموند شکست خورد و شکست روز شنبه سایه‌های تردید را بر آینده مربی انگلیسی تیم سنگین‌تر کرده است. پاتر بعد از مسابقه سعی کرد خونسرد باشد و به هو شدن از سوی هواداران واکنش نشان ندهد. او گفت: «بعد از شکست 1-0 در خانه، هر انتقادی قابل درک است. ما دوران سختی داشته‌ایم و بازیکنان جوانی را وارد فضای لیگ برتر کرده‌ایم. زمانی که نتایج به دلخواه شما رقم نخورند کار سخت می‌شود. من آنقدر مغرور نیستم که بگویم عقیده آنها ارزش بیان شدن یا شنیده شدن ندارد. کار من این است که به تیم کمک کنم و با کار بیشتر اوضاع را عوض کنم. حقیقت این است که ما در نیمه اول با عملکرد خود به حریف اجازه خودنمایی دادیم. پاسخ ما در نیمه دوم خوب بود اما کافی نبود.»
چلسی باید هر چه زودتر بردهای خود را شروع کند اگر پاتر می‌خواهد موقعیت خود را در این تیم حفظ کند. آنها در بازی بعدی یک نبرد سخت مقابل تاتنهام در زمین حریف دارند و این یعنی اوضاع خیلی هم به نفع آقای پاتر سرمربی خونسرد آبی‌ها نیست.

ZOOM
در آستانه اخراج
 یک کلین شیت در 28 بازی و یک برد در 10 بازی اخیر که آن هم مقابل بورنموث تیم هفدهم جدول بوده، نشان می‌دهد که امید چندانی به پاتر و تیمش نمی‌توان داشت. حالا کار به جایی رسیده که اسامی گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی او در رسانه‌ها و حتی بنگاه‌های شرط‌بندی منتشر شده است. مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام و پاری‌سن‌ژرمن بیشترین شانس را دارد، ‌بعد از او زین‌الدین زیدان سرمربی سابق رئال مادرید و لوئیس انریکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا قرار دارند. دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید نیز که آینده‌اش در این تیم با تردیدهایی مواجه شده دیگر گزینه جایگزینی پاتر در استمفوردبریج است.

جستجو
آرشیو تاریخی