صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

فولاد – الفیصلی؛ بهترین قرعه ممکن برای تیم نکونام

حریف برای خانه رفتن عجله دارد

مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، تورنمنتی که از مدت‌ها قبل فکر نکونام را مشغول کرده بود، امشب (ساعت 18:30) برای فولاد شروع می‌شود. تنها نماینده باقی‌مانده فوتبال ایران در مهم‌ترین تورنمنت قاره امیدوار است که بعد از افت هفته‌های اخیر و سه شکست متوالی در لیگ برتر بتواند در این بازی سربلند شود و به یک چهارم نهایی صعود کند. این از بخت بلند فولاد است که در میان تیم‌های مطرح غرب آسیا باید با الفیصلی بازی کند. این تیم عربستانی شباهتی به تیم‌های پرستاره این کشور مثل الهلال یا النصر ندارد و در این مسابقات تازه‌وارد است. مهم‌تر از همه، آنها بعد از پایان مرحله گروهی دوران سختی داشته‌اند و به دسته دوم سقوط کرده‌اند.
 
اولویت الفیصلی مسابقات داخلی است
مارینو اوزونیدیس، سرمربی یونانی الفیصلی در نشست خبری بازی با فولاد اعتراف کرد که اولویت آنها بازگشت به لیگ برتر عربستان است، با این حال آنها مقابل فولاد با تمام وجود بازی خواهند کرد: «شرایط عجیبی است. سال گذشته ما با شایستگی به مرحله حذفی صعود کردیم، ولی اوضاع نسبت به آن روزها خیلی تغییر کرده است. هدف اول ما صعود به لیگ برتر عربستان است، ولی ما یک بازی در پیش داریم و با تمام وجود بازی خواهیم کرد. من به بازیکنان گفته‌ام که استرس نداشته باشند. از آنها می‌خواهم که از بازی لذت ببرند و مطمئنم که بازی خیلی خوبی خواهیم دید.»
او بیشتر روی نمایش خوب شاگردانش تأکید دارد و شانس زیادی برای صعود قائل نیست: «ما انگیزه بالایی برای این بازی داریم. یک نمایش خوب فرصتی برای بازیکنان ماست تا نشان بدهند که شایسته بازی در بالاترین سطح هستند. ما قبلاً با فولاد بازی نکرده‌ایم و آنها هم مثل ما انگیزه بالایی دارند. من می‌دانم که بازیکنان و تیم‌های ایرانی چقدر باانگیزه‌اند، ولی اگر ما در بهترین شرایط باشیم، شاید بتوانیم از این بازی دستاوردی داشته باشیم.»
 
فولاد بدون مهاجم
نکونام در نشست خبری گفت که تیمش برای این بازی آماده است. او یک بار دیگر به ناکامی فولاد در جذب یک مهاجم جدید اشاره کرد، با این حال فولاد با همین بازیکنان هم باید بتواند یک تیم دسته دومی فوتبال عربستان را شکست بدهد و بهانه‌ای برای شکست ندارد. نکونام گفت: «فولاد از نظر ذهنی، روحی و روانی کاملاً آماده مسابقات است. در این چند روز سعی کرده‌ایم تیم را فقط برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم. می‌دانیم چقدر این موضوع برای ما اهمیت دارد و با بازیکنان جلسه‌هایی داشته‌ایم و تمرکز ما روی این است که برای تیم بزرگ فولاد تاریخ‌سازی کنیم. امیدوارم یک بازی خوب همراه با نتیجه برای ما باشد.» سرمربی فولاد اضافه کرد: «از تیم الفیصلی شناخت کافی داریم. با وجود اینکه به یک لیگ پایین‌تر رفته‌اند اما کیفیت خوبی دارند. بازی‌های آنها را که دیده‌ایم بازیکنان تأثیرگذاری دارند. لیگ عربستان هم با توجه به بازیکنان خارجی که در آن بازی می‌کنند، لیگ قوی و قدرتمندی است. قطعاً بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود.» مشکل بزرگ فولاد در خط حمله است. مجید علیاری و علی قربانی، دو مهاجم نوکی که قرار بود جانشین شیمبا باشند، مصدوم شدند و مدت‌ها از ترکیب تیم دور خواهند بود.
تلاش باشگاه برای جذب یک مهاجم اسپانیایی که برای لیگ قهرمانان به تیم اضافه شود، ناکام ماند و در حال حاضر ساسان انصاری تنها گزینه بازی در نوک حمله است. آمار هم مشکلات فولاد در خط حمله را نشان می‌دهد و آنها در سه بازی قبلی مقابل تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان حتی یک گل هم نزدند.
نکونام در تأیید مشکلات خط حمله فولاد گفت: «متأسفانه دو تا از بهترین بازیکنان تیم‌مان را در لیگ از دست دادیم و نتوانستیم بازیکنی جایگزین کنیم، به همین دلیل مجبور شدیم از بازیکنی که پست تخصصی‌اش فوروارد نیست استفاده کنیم اما مشکلی نیست و تلاش خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطعاً داشتن فوروارد بیشتر به ما کمک می‌کرد ولی وقتی کمبود داریم، کنار می‌آییم. الان شرایط خوبی داریم و به بردن این بازی امیدوار هستیم.»
فولاد در مرحله گروهی 5 گل زده داشت که شیمبا (دو گل)، پاتوسی، کولیبالی (به علاوه گل به خودی نوراللهی) گلزنان این تیم بودند، ولی هر سه بازیکن خارجی از این تیم جدا شده‌اند. بدون وجود مهاجم نوک، امید نکونام برای گلزنی در بازی امشب به ساسان انصاری، روبرتو تورس و احسان پهلوان است که احتمالاً سه مهاجم این تیم خواهند بود. همچنین هافبک‌هایی مثل واسعی و کوشکی و بازیکن باتجربه‌ای مثل دژاگه که در خط میانی به تناوب بازی می‌کنند، می‌توانند گره‌گشا شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی