صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

کرمانی‌مقدم: بازی مقابل سپاهان بازی مرگ و زندگی است

تیم هنوز در کورس است، بایدحمایت کنیم

مرتضی کرمانی مقدم بر خلاف خیلی دیگر از پیشکسوتان پرسپولیس معتقد است که به نسبت تیم‌های مدعی دیگر خصوصاً تیم صدرنشین فعلی، پرسپولیس روی نیمکت به لحاظ بضاعت ضعیف‌تر است. پیشکسوت پرسپولیس با این حال اعتقاد دارد که بازیکنان پرسپولیس باید از سد تیم سپاهان بگذرند تا در لیگ و جام حذفی باز هم خودشان را به عنوان بخت اول قهرمانی مطرح سازند.

در رابطه با شرایط تیم پرسپولیس که در اکثر بازی‌های اخیرش نتایج خوبی نگرفته چه توضیحی دارید؟
من فکر می‌کنم در حق پرسپولیس واقعاً کم لطفی می‌شود و در حق این تیم به نسبت تیمی مانند سپاهان تبعیض قایل می‌شوند چه بسا که تقویم سازمان لیگ به خاطر بازی سپاهان مقابل زنیت که اصلاً بحث ملی یا آسیایی هم در آن دخیل نیست دچار تغییر می‌شود و مسئولان هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند و خواسته تیم‌های پر طرفداری مانند پرسپولیس هم اصلاً برای آنها مطرح نیست تا سپاهان به بهترین شکل ممکن برای بازی آماده شود و در شرایط بازی قرار داشته باشد اما با همه این تفاوت‌هایی که برای دو تیم قایل می‌شوند و دوست دارند یک تیم خاص قهرمان شود باز هم پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و باید در بازی جام حذفی از سد سپاهان بگذرد.
با همه مسائلی که گفتید در تیم پرسپولیس هم مشکلات روحی روانی و تاکتیکی وجود دارد که قطعاً روی عملکرد این تیم تأثیر منفی گذاشته!
به هر حال همه چیز گاهی اوقات برای نتیجه نگرفتن یک تیم دست به دست هم می‌دهد اما به نظرم داوری در چند هفته متوالی خیلی به پرسپولیس لطمه زد و تیم را عقب انداخت. وقتی چنین مسائلی رخ می‌دهد سرمربی و کادر فنی تیم اذیت می‌شوند و به هر حال روی عملکرد بازیکنان هم تأثیر منفی می‌گذارد.
هواداران به هر دلیلی که بوده از نتایج و عملکرد تیم‌شان اصلاً راضی نیستند!
من برای هواداران پرسپولیس همواره احترام زیادی قایل بوده و هستم اما در حال حاضر هم پرسپولیس در کورس قهرمانی است. به همین دلیل هواداران در این مقطع باید از کادر فنی و تیم محبوب‌شان حمایت کنند و زمانی که هجمه‌ها روی کادر فنی و بازیکن‌ها است آنها بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت هواداران‌شان نیاز دارند. هر تیم و باشگاهی ممکن است در مقطعی از فصل دچار مشکل شود، به همین دلیل هوادار باید حمایت کند تا با انرژی مثبت آنها دوباره با شرایط روحی بهتری برای نتایج خوب و رسیدن مجدد به صدر با وجود آنکه فاصله زیادی هم تا آنجا ندارد به کورس برگردد.
با وجود همه صحبت‌هایی که انجام دادید فکر نمی‌کنید شانس پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان در حضور هواداران سپاهان برای پیروزی کمتر از تیم صدرنشین است؟
بازی در ورزشگاه نقش جهان سخت است چه بسا که سپاهان هم از حضور هوادارانش بهره می‌برد اما فراموش نکنید که پرسپولیس هم در اصفهان هوادار دارد و به اصفهان می‌رود که پیروز شود. از سوی دیگر بازیکنان خوب می‌دانند بازی‌شان با سپاهان به نوعی برای آنها بازی مرگ و زندگی است، از این رو بازیکنان پرسپولیس باید سپاهان را شکست دهند تا به حاشیه‌ها و مسائل اخیر خاتمه دهند و دل هواداران را هم به دست بیاورند تا آنها هم دلگرم شده و با انرژی بیشتری تیم‌شان را همراهی کنند.
در مورد خط حمله پرسپولیس و اضافه شدن پریرا به خط حمله و تأثیر این بازیکن چه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم پرسپولیس باید با یک مهاجم در بازی‌های خارج از خانه‌اش بازی کند که در این بین هم مناسب‌ترین مهاجم دیاباته است و از عمری هم پشت سر مهاجم اصلی استفاده شود اما در بازی‌های داخل خانه هم حتماً بهتر است که پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند و به نوعی هجومی‌تر بازی کند. پریرا هم مهاجمی با رزومه خیلی قوی است به همین دلیل حتماً اگر مهاجم برزیلی به لحاظ فنی در آمادگی بدنی خوبی باشد قادر است به پرسپولیس کمک کند. با وجود این جدا از بحث مهاجمان من شخصاً اعتقاد دارم که باید تعداد هافبک‌های‌مان را در بازی‌ها بالاتر ببریم و هر چه تعداد هافبک‌های‌مان بیشتر باشد پرسپولیس قادر خواهد بود که حریفان را بیشتر تحت فشار قرار دهد. در این بین اگر سروش از نظر کادر فنی آماده باشد حتماً باید از هافبکی مانند سروش در ترکیب اصلی استفاده شود و از هافبک‌های دیگر که بیشتر دفاعی هستند به تعداد یک بازیکن بهره بگیریم. البته در این بین در ورزشگاه آزادی و زمانی که میزبان هستیم حتماً باید با دو مهاجم بازی کنیم اما در بازی‌های خارج از خانه به نظرم حتماً باید با یک مهاجم بازی کنیم و تعداد هافبک‌های خودمان را برای گرفتن توپ و میدان بیشتر سازیم.
 حرف آخر...
حرفم این است که بازیکنان باید با غیرت پرسپولیسی خصوصاً در بازی مقابل سپاهان بازی کنند و کار را در بیاورند، دقیقاً مانند زمان برانکو که پرسپولیس حتی یازده بازیکن خوب و تراز اول هم نداشت اما با اتحاد و همدلی و تلاش زیاد و جو خوبی که برانکو در تیم ایجاد کرده بود چند قهرمانی با ارزش داخلی را کسب کرد و حتی به فینال آسیا هم رسید، از این رو اتحاد و همدلی هم برای تیم پرسپولیس فعلی لازم است.
شخصاً پتانسیل فنی تیم فعلی را به لحاظ بازیکن و نیمکت چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم بازیکنان تیم اصلی خیلی خوب هستند اما جدا از 12 یا 13 بازیکن همتراز به نظرم پرسپولیس روی نیمکت بازیکنان خیلی قوی ندارد و شاید تنها سروش بهترین بازیکنی باشد که روی نیمکت حاضر است، در حالی که سپاهان نیمکت خیلی قوی دارد و مربی این تیم در هر تعویضش بازیکن خیلی خوبی را به میدان می‌آورد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی