صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

باغمیشه: یحیی دچار دوگانگی شد، پرسپولیس باید بدون مهاجم بازی می‌کرد

برای انتقاد خیلی زود است

علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است بازی بدون مهاجم که در پرسپولیس در مقطعی از زمان نتیجه داده بود باز هم باید در بازی‌های دیگر پرسپولیس ادامه پیدا می‌کرد. با وجود این حتی بعد از باخت بدموقع مقابل تیم هوادار، باغمیشه معتقد است هواداران باید از پرسپولیس حمایت کنند و تیمشان را در شرایط فعلی تنها نگذارند.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
چرا پرسپولیس مقابل تیم هوادار باخت بدی را متحمل شد؟
بازی مقابل هوادار یکی از بازی‌های بد این فصل پرسپولیس بود که به نظرم آنها خیلی خوب تیم پرسپولیس را آنالیز کرده بودند اما آنالیز انجام شده از سوی پرسپولیس درست نبود. در واقع زمانی که تیم هوادار، پرسپولیس را به‌شدت پرس می‌کرد سرخ‌ها توپ را به عرض نبرده و از سرعت دادن به بازی هم عاجز بودند. در بازی‌های قبلی به خاطر تجمع هافبک‌ها، پرسپولیس بازی را از حریفان می‌گرفت اما در بازی مقابل تیم هوادار ما شاهد اعمال چنین مسائلی از سوی بازیکنان پرسپولیس نبودیم. جدا از این مسائل من معتقدم نباید از مهاجمی مانند عیسی که آماده نبود در ترکیب ثابت تیم استفاده می‌شد و اصلاً تیم باید بدون مهاجم بازی را آغاز می‌کرد. در این سیستم توپ به بازیکن تیم حریف نمی‌رسید و حریفان تحت فشار قرار داشتند اما با تغییر سیستم این برتری از پرسپولیس گرفته شد.
بازی بدون مهاجم را برای پرسپولیس مناسب می‌دانید؟
بله پرسپولیس در چند بازی بدون مهاجم بازی کرد و اتفاقاً با چنین روشی هم مقابل حریفان به موفقیت رسید به همین دلیل باید مقابل هوادار هم بدون مهاجم بازی می‌کردیم و برای بازیکنی مانند عمری فضای بیشتری را فراهم می‌ساختیم تا او هم خوب در موقعیت گلزنی قرار بگیرد یا برای بازیکنان دیگر موقعیت گل فراهم سازد و دیاباته هم در نیمه دوم در صورت نیاز به بازی می‌رفت. من فکر می‌کنم یحیی در یک حالت دوگانگی قرار گرفت. خیلی برای سرمربی پرسپولیس احترام قائلم و ایشان را یکی از بهترین مربیان ایران می‌دانم. مالکیت و سبک بازی غالب مدنظر یحیی که کاملاً زیبا و مورد تأیید فوتبالی‌هاست اما ایشان نباید سبک بازی تیمش را به یکباره تغییر می‌داد.
به لحاظ ارنج و تعویض هم بعضی از کارشناسان از سرمربی پرسپولیس مقابل هوادار ایراد گرفتند.
من نمی‌دانم در ذهن سرمربی پرسپولیس چه می‌گذرد اما در بعضی از پست‌ها مانند خط هافبک میانی از دو بازیکن مانند میلاد سرلک و سینا اسدبیگی به شکل همزمان استفاده می‌کنیم که هر دو سبک یکسانی دارند. از این‌رو حتماً بهتر بود که یکی از آنها بازی می‌کرد و هافبک طراحی مانند سروش در ترکیب ثابت قرار می‌گرفت تا سازندگی برای مهاجمان بیشتر و شانس گلزنی و برد هم افزایش می‌یافت.
در رابطه با انتقاد بعضی از طرفداران بعد از بازی هوادار و زدن بعضی از بازیکنان با یخ چه نقدی دارید؟
به هوادار حق می‌دهم که از باخت تیمش ناراحت باشد اما باید از تیم محبوبش تا لحظه آخر حمایت کند چون چیزی برای پرسپولیس تمام نشده است از همین رو تا لحظه آخر، هوادار باید از تیمش حمایت کرده و به شکل منصفانه انتقاد کند. انتقاد هم باید طوری باشد که تیم خراب نشود. از الان هم خیلی زود است که همه چیز را تمام شده بدانیم و از پرسپولیس قطع امید کرده و بازیکنان و کادر فنی را زیر سؤال ببریم. تماشاگر پرسپولیس جزو باشعورترین و وفادارترین‌هاست از این‌رو در شرایطی که تیم به حمایت نیاز دارد باید از مجموعه و سرمربی‌اش حمایت کرد تیمی که هنوز فرصت کافی برای رسیدن به صدر دارد.
اما از سوی دیگر باید به هوادار پرسپولیس هم حق داد چون سرخپوشان حاشیه امنیت خوب امتیازی‌شان با استقلال و سپاهان را از دست دادند!
به هر حال هر چیزی در فوتبال امکانپذیر است چه بسا که زمان صمد مرفاوی مربی وقت استقلال هم پیش آمد که استقلال در مقطعی 8 امتیاز از پرسپولیس پیش افتاد اما پرسپولیس آن اختلاف امتیاز را جبران کرده و قهرمان شد.
با توجه به شرایط چند وقت اخیر به پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان امیدوارید؟
سپاهان تیم خوبی است اما من فکر می‌کنم شانس پیروزی پرسپولیس بیشتر است چون تیم بازی‌های بزرگ است و در این مقطع حساس حتماً بازیکنان پرسپولیس با درک شرایط بهترین نمایش را ارائه خواهند داد. بازیکنان باید بازی با هوادار را فراموش کرده و با تمام وجود بجنگند چون همه می‌دانند که پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در لیگ و جام حذفی را دارد و کم پیش نیامده که دبل کند بنابراین باز هم پرسپولیس می‌تواند قهرمانی‌هایش را تکرارکند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی