در حافظه موقت ذخیره شد...
شمشیربازی ایران بعد از ناکامی در قهرمانی آسیا در رنکینگ بالا آمد
صعود به خواب رفتهها
اتفاقی عجیب و باورنکردنی که مشخص نیست متر و معیارش چیست اما رشتهای که جز باخت و ناکامی دستاورد دیگری ندارد در رنکینگ فدراسیون جهانی صعود کرده است. واقعاً خوش به حال آنها که با وجود باخت میتوانند سر خود را بالا بگیرند و بگویند که در رنکینگ فدراسیون جهانی صعود کردهاند شمشیربازان سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش انفرادی و تیمی صاحب هیچ مدالی نشدند. علی پاکدامن در جدول ۱۶نفره متوقف شد که این بهترین نتیجه برای سابر انفرادی ایران بود. تیم سابر ایران نیز نهم شد اما با این حال فدراسیون جهانی میگوید آنها خوب بودند. در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی، علی پاکدامن از رده ۵۷ به رده ۴۱ جهان رسید و محمد فتوحی هم ۲۵ پله صعود داشت و از رده ۱۶۱ جهان به ۱۳۶ رسید. نیما زاهدی هم که بعد از علی پاکدامن بهترین جایگاه را دارد از رده ۱۳۸ به رده ۱۱۳ رسیده است. البته این بدان معنا نیست که عملکرد این ورزشکاران خوب بوده، بلکه آنها به واسطه حضور در این مسابقات امتیازات زیادی را کسب کردند و همین باعث شده رشد کنند. قطعاً رقبای آنها در اولین تورنمنتی که حضور داشته باشند، باعث سقوط تیم خواهند شد. تیم ملی ایران هم صعود 9پلهای را تجربه کرده و از رده ۳۷ به رده ۲۸ جهان رسید. البته این رده هم خیلی جای خوشحالی ندارد، چرا که این تیم سالها در بین ۱۰تیم برتر جهان بود اما حالا رده ۲۸ جهان برای این تیم که مدتهاست به خواب رفته، صعود محسوب میشود.
