مدیران جوان پرسپولیس و ارتباط خاص با برخی رسانه‌ها

پاسخگو هستیم برای اینکه دیده شویم!

 بعد از کنار رفتن رضا درویش از سمت مدیرعاملی و البته استعفای مصطفی لشگری به عنوان سخنگوی باشگاه پرسپولیس، پیمان حدادی و علی اینانلو دو عضو هیأت مدیره امور اصلی و مهم را پیش می‌برند.
این دو نفر که البته هیچ کدام تا دو سال قبل فوتبالی نبودند و در امور بانکی، بورسی و مالی تخصص دارند سعی دارند مدام احترام و تعارفات مرسوم بین مدیران را حتی در رسانه جار بزنند. برای مثال هر دو نفر مدام روی این نکته تأکید دارند که دیگری لایق سرپرستی بود و با اصرار ما قبول کرد یا نکرد تا در این مسند بنشیند.
هر دو نفر زمانی که روی تأثیرگذار بودن‌شان در هیأت مدیره صحبت می‌شود تأکید دارند که دیگر اعضای هیأت مدیره مثل میرزایی و همتی هم به اندازه خودشان تأثیرگذارند و ما یک کار جمعی انجام می‌دهیم که البته هیچ اشکالی هم ندارد.
موضوع مهم ما ارتباط این مدیران با اهالی رسانه و پاسخگویی آنها به افکار عمومی است. نکته اینجاست که هم حدادی هم اینانلو تاکید دارند که باید در پرسپولیس همه چیز را به صورت شفاف به هواداران و اصحاب رسانه توضیح دهند اما طبیعتاً اینطور نیست که در این مورد با همه رسانه‌ها عادلانه رفتار کنند و مثل هر باشگاه یا مدیر دیگری دایره دوستان محدودی دارند یا فقط به آنهایی که خودشان اعتماد دارند اخبار را می‌رسانند.
عجیب اینکه اینانلو که رئیس کمیته رسانه و تبلیغات باشگاه پرسپولیس هم هست نوید شفاف‌سازی با محتوای تازه از طریق رسانه باشگاه در قالب‌های جدید را می‌دهد و از تمام اهالی رسانه می‌خواهد تمام اخبار ابتدا با آنها چک شده و سپس در رسانه‌ها منتشر شود که اولاً خواسته‌ای غیرمنطقی است و دوم اینکه نشدنی به نظر می‌رسد.
غیرمنطقی از این جهت که وظیفه رسانه خبر‌رسانی و نقد اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از باشگاه‌های پرمخاطب فوتبال ایران است و طبیعتاً چنانچه اتفاقی در این باشگاه رخ دهد که مدیران باشگاه تمایلی به انتشار خبر درباره‌اش نداشته باشند حتماً از رسانه‌ای که خبر مربوطه را با ایشان چک کرده درخواست بایکوت خبری یا تعلیق آن را خواهند داشت که امری غیرحرفه‌ای است.
همچنین این مهم نشدنی است چرا که مدیران جوان باشگاه پرسپولیس فقط دوست دارند به یک مجری محبوب در فضای مجازی پاسخگو باشند یا در برنامه پرمخاطب تلویزیون توضیحات‌شان را ارائه کنند یا در نهایت به یک خبرگزاری امن خبر برسانند.
عجیب‌تر اینکه همین مدیران باشگاه پرسپولیس در تماس با برنامه پربیننده تلویزیونی از مجری برنامه به خاطر پرداختن به امور پرسپولیس تشکر می‌کنند و طوری حرف می‌زنند که انگار نیاز دارند در چنین برنامه‌هایی روی خط بیایند و صحبت کنند تا دیده شوند و همه آنها را بیشتر بشناسند اما در قبال تماس سایر اصحاب رسانه یا پاسخگو نیستند یا اعتقادی به شفاف‌سازی نداشته و نگاه از بالا به پایینی دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی