تیم ملی بوکس با لیستی جنجالی راهی مسابقات جهانی انگلستان شد. بوکسورها در حالی بامداد دیروز راهی لیورپول شدند که دانیال شهبخش ستاره و کاپیتان تیم، از پرواز جا ماند. ماجرا به حدود یک سال قبل بازمیگردد؛ زمانی که ملیپوشان در اعتراض به وضعیت غذا، لباس و عدم دریافت حقوق دست به اعتصاب زدند. دانیال شهبخش در قامت کاپیتان، مشکلات تیم را به رئیس فدراسیون منتقل کرد تا این اعتراض جمعی را مدیریت کند. پس از فروکش کردن بحران، اکثر ملیپوشان دوباره به اردو بازگشتند، اما شهبخش دیگر جایی در تیم ملی نداشت و باعدم دعوت به اردوها، تصمیم گرفت مسیر بوکس حرفهای را دنبال کند. او در تایلند دو مبارزه حرفهای خود را با برد پشت سر گذاشت و تجربه ارزشمندی کسب کرد. چهار هفته پیش همایون امیری، سرمربی تیم ملی مجدداً او را به اردو فراخواند اما در کمال تعجب اعلام کرد که لیست اعزامی به مسابقات جهانی بسته شده و تنها میتواند در دور جدید انتخابی بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کند. شهبخش در این مسابقات همه رقبای خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما باز هم خبری از حضور او در ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی نبود. در چنین شرایطی سؤال اصلی این است که چرا فهرست اعزامی یتم ملی که از یک ماه قبل مشخص بوده، تنها یک روز پیش از پرواز اعلام شده تا هیچ فرصتی برای اعتراض باقی نماند؟ و چرا وزن کلیدی ۶۰ کیلوگرم، جایی که بوکسور آمادهای مثل شهبخش در این وزن حضور دارد، نمایندهای در رینگ انگستان نخواهد داشت؟ علاوه بر این، ابهام دیگر مربوط به ترکیب کادرفنی است. در لیست نهایی، علاوه بر هفت بوکسور، تنها نام همایون امیری به عنوان سرمربی و روحالله حسینی به عنوان رئیس فدراسیون دیده میشود و نام هیچ دستیار یا مربی دیگری به چشم نمیخورد. این درحالی است که علاوه بر امیری باید مربی دیگری برای ریکاوری بوکسورها در بین راندها در کنار سرمربی حضور داشته باشد. این لیست عجیب شائبهای جدی ایجاد کرده که آیا قرار است رئیس فدراسیون کنار رینگ حضور داشته باشد و حوله به دست، نقش مربی را ایفا کند؟ بوکس ایران در حالی راهی جهانی انگلستان شده که پرسشهای بیپاسخ و تصمیمات بحثبرانگیز زیادی را بوجود آورده است. حذف ستارهای چون دانیال شهبخش و ترکیب نامتعارف کادرفنی، نشان میدهد که بحران شفافیت همچنان در بوکس ایران وجود دارد و حالا باید منتظر ماند تا کادرفنی و رئیس فدراسیون بعد از بازگشت از مسابقات جهانی پاسخگوی این موضوعات باشند.