خبر

پیشنهاد تشکیل شعبه تخصصی ورزش در دیوان عدالت اداری
احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان با حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی، رئیس دیوان عدالت اداری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار با توجه به لزوم بررسی تخصصی پرونده‌های ورزشی، دنیامالی به رئیس دیوان عدالت اداری پیشنهاد کرد که شعبه تخصصی ورزشی در این دیوان تشکیل شود. سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع و رضا زندی مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست حضور داشتند.


اطلاعیه وزارت ورزش و جوانان
تمام مسابقات ورزشی طبق برنامه برگزار می‌شود
وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اتفاقات اخیر، با تکذیب لغو مسابقات ورزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با عنایت به امنیت کامل و آرامش ایران اسلامی عزیز که مرهون تلاش شبانه‌روزی و ارزشمند نیروهای مسلح کشور است و با توجه به وضعیت مطلوب کشور در ابعاد مختلف، وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌دارد که کلیه‌ رویدادهای ورزشی که برنامه‌ آن از پیش اعلام شده، طبق برنامه پیگیری می‌شود. آنچه مسلم است با آرامش حاکم در کشور، فرآیندهای اداری و رقابتی در ورزش کشور همچنان بی‌وقفه و با اقتدار پیش خواهد رفت. بنابراین به استحضار می‌رساند، از امروز همچنان برنامه‌های ورزش کشور با محوریت فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل استانی استمرار خواهد داشت.»


عذرخواهی استقلال کافی نبود
ورود کمیته انضباطی به ماجرای پوستر جنجالی‌
روز جمعه و پیش از آغاز دیدار استقلال و خیبر خرم‌آباد، بخش رسانه‌ای باشگاه استقلال پوستری را برای این بازی منتشر کرد که با واکنش مالک و اعضای باشگاه خیبر خرم‌آباد همراه بود. باشگاه استقلال در واکنش به این اتفاق و برداشت توهین از این پوستر، از این باشگاه عذرخواهی کرد و در خصوص این موضوع توضیحاتی ارائه داد: «در پوستر طراحی شده برای دیدار خیبر خرم‌آباد و استقلال، به علت اشتباه نرم‌افزاری، فونت به کار رفته در لوگوی باشگاه محترم خیبر خرم‌آباد اشتباه درج شده، که از این بابت صمیمانه از هواداران فهیم باشگاه خیبر خرم‌آباد و مردم شریف خرم‌آباد پوزش می‌طلبیم. باشگاه استقلال ضمن عذرخواهی از اشتباه صورت گرفته به هواداران محترم و فهیم خیبر خرم‌آباد اطمینان خاطر می‌دهد اتفاق رخ داده صرفاً یک اشتباه سهوی و نرم‌افزاری بوده و بر همین اساس وظیفه خود می‌دانیم به علت این اتفاق از عموم هواداران و مدیران محترم باشگاه خیبر خرم‌آباد عذرخواهی نماییم. بی‌شک در میهمان‌نوازی و خونگرمی مردم عزیز خرم‌آباد هیچ تردیدی نیست و همچنان رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای بر پایه احترام میان دو باشگاه استقلال و خیبر خرم‌آباد وجود دارد.» با این حال با توجه به تخلف صورت‌گرفته از سوی باشگاه استقلال مبنی بر نقض ماده 67 مقررات انضباطی از طریق انتشار پوستر نسبت به باشگاه خیبر خرم‌آباد، باشگاه استقلال باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت 48 ساعت به کمیته انضباطی ارسال کند.


تاوان نتیجه‌های ضعیف هفته اخیر
تهدید کاهش سهمیه آسیایی برای فوتبال ایران
ایران در آغاز فصل تازه لیگ نخبگان آسیا، سهمیه 1+2 داشت که دو تیم پرسپولیس و استقلال موفق به حضور مستقیم در لیگ نخبگان آسیا شدند و سپاهان به عنوان نایب‌قهرمان لیگ در فصل ۱۴۰2/۱۴۰1، در مرحله پلی‌آف برای صعود به بالاترین سطح لیگ نخبگان آسیا قرار گرفت. سپاهان با قبول شکست مقابل شباب‌الاهلی امارات نتوانست جواز حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان را کسب کند و به همین دلیل این تیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شد و تراکتور هم به عنوان دومین سهمیه ایران در این رقابت‌ها حضور یافت. رده‌بندی کشورهای آسیایی برای کسب سهمیه در رقابت‌های مختلف بسته به عملکرد نماینده‌های آنها در مسابقات است و دو تیم پرسپولیس و استقلال که در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند نتایج خوبی را در ۳ هفته ابتدایی مرحله گروهی کسب نکرده‌اند. در جدول این مسابقات استقلال با ۳ و پرسپولیس با یک امتیاز در رده‌های ششم و دهم جدول قرار گرفته‌اند. در جدول کشورهای غرب آسیا، ایران در پایان هفته سوم رقابت‌های آسیایی با 990/60 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته و این در حالی است که قطر با فاصله‌ای اندک نسبت به کشورمان با 813/60 امتیاز در رده چهارم است. امتیاز کشورها بستگی به عملکرد نمایندگان آنها در رقابت‌های آسیایی دارد و اگر تیم‌های ایران نتوانند در آسیا نتایج خوبی را کسب کنند و از آن طرف تیم‌های قطری امتیازهای موجود را به دست آورند، جایگاه دو کشور در جدول غرب آسیا تغییر خواهد کرد و سهمیه ایران که اکنون برای لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است در صورتی که جای خود را به قطر دهد به ۱+۱ در لیگ نخبگان برای سال ۲۷-۲۰۲۶ کاهش خواهد یافت که این خبر خوبی برای فوتبال ایران نخواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی