صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۸

یک سوپرمارکت هم برای درآمدزایی زمان می‌خواهد

سمیعی: به دنبال آقایی استقلال در آسیا هستیم

فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال در مراسم معارفه پیتسو موسیمانه سرمربی جدید این تیم گفت: «از ابتدای فصل با مسائل زیادی درگیر بودیم، منتهای مراتب به دلیل ممانعت از افزایش تنش، سکوت کردیم تا مسائل آنطور که باید پیش برود. بنده برخلاف مدیرانی که بدون اطلاع در جایگاه مدیریت استقلال حاضر و از حجم مشکلات عصبانی می‌شدند، به دلیل حضور در باشگاه، با اکثر مشکلات و معضلات آشنا بودم. یکی از مسائلی که شما هم از آن اطلاع داشتید، عدم پرداخت مطالبات بازیکنان در ابتدای فصل بود که در دو یا سه فصل گذشته سابقه داشت، به همین خاطر می‌بایست یک بودجه عظیمی از سمت ما تأمین می‌شد. همچنین متناسب با بودجه یک تیم لیگ برتری، باید هزینه صورت می‌گرفت که فقط ما بتوانیم بازیکنان فصل گذشته خودمان را پای میز مذاکره بیاوریم. با این حال، ما قوی‌ترین تدارکات و پشتیبانی سال‌های اخیر استقلال را داشته‌ایم.»
او ادامه داد: «در اینجا دو تشکر ویژه از هلدینگ خلیج‌فارس و علی عسگری دارم که از بدو ورود، شروع به حمایت و تقویت تیم کردند. از همان پرداختی‌های اول شروع کردند و تا این لحظه این حمایت‌ها به طور جد ادامه دارد. این حمایت‌ها از طریق نماینده خودشان، شهریاری رئیس هیأت مدیره است که قضیه را پیگیری می‌کند. دومین تشکری که باید انجام بدهم، از کادرفنی سابق استقلال است. آنها هر آنچه که در توان داشتند برای این باشگاه گذاشتند و نهایت تلاش را هم داشتند. از آنها سپاسگزارم.»
سمیعی درباره انتخاب موسیمانه چنین توضیح داد: «ما دنبال مربی بودیم که عادت به جام آوردن و قهرمانی داشته باشد، چراکه استقلال، تیمی است که عادت به قهرمانی دارد. ما دنبال بازگشت به جایگاه‌مان در قاره‌کهن بودیم. ایشان با توجه به قهرمانی‌های پی‌درپی که در قاره آفریقا و همچنین موفقیت در قاره آسیا، عربستان، مصر و همین‌طور همکاری با بزرگانی مانند کارلوس پریرا و... داشت، ما را مجاب کرد که با حضورش دوباره استقلال به مسیر خود یعنی آقایی در باشگاه‌های آسیا بر‌گردد.»
مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: «همه عزیزان فوتبالی هستند و استحضار دارند، برای اینکه ما یک مسیر موفقیت را ریل‌گذاری کنیم، به زمان نیاز داریم. حتی اگر یک سوپرمارکت هم دچار بحران شود، شما یک مدت زمانی نیاز دارید تا دوباره آن را به دوران اوج درآمدزایی برگردانید. استقلال چند ماه است که استارت دوره جدیدش را زده است. من می‌دانم هواداران از وعده‌های زیاد خسته شده‌اند ولی امیدوارم این تیم به همان چیزی که همه ما می‌شناسیم، برگردد. همه کارها در حال انجام است. پلن آخر هم که انتخاب کادرفنی بود، انجام شد. علاوه بر این، تقویت تیم همان‌گونه که مدنظر سرمربی است، صورت می‌گیرد. همان‌طور که مستحضرید، سیاست بنده همین بوده و مسائل فنی و بازیکنان صرفاً با سرمربی و کادرفنی است و این سیاست همچنان ادامه خواهد داشت.»
او عنوان کرد: «در هر پستی که مشکل داشته باشیم یا تیم نیاز به تقویت داشته باشد و قانون به ما اجازه بدهد، بازیکن می‌گیریم. علاوه بر امکان اصلاح لیست یا بازیکن آزاد، سقف بودجه را هم باید در نظر داشته باشیم. با رعایت قوانین هر آن چیزی که سرمربی تشخیص بدهد، نسبت به تقویت تیم اقدام خواهیم کرد. با وجود چنین مربی که دنبال قهرمانی و کسب افتخار است، از همین هفته انتظار داریم که بچه‌ها گذشته را فراموش کنند و پرقدرت به مسابقات پا بگذارند. به امید خدا به آن هدفی که داریم، خواهیم رسید.»
مدیرعامل استقلال درباره وضعیت سهراب بختیاری‌زاده نیز صحبت کرد: «یکی از خصلت‌های بسیار خوب موسیمانه، توانایی او در بهره‌گیری بهینه از توان، انرژی، آگاهی و اطلاعات نیروهای بومی است. او با شناخت کامل از سهراب بختیاری‌زاده به عنوان بازیکنی که در جام جهانی تجربه گلزنی دارد و به عنوان سرمربی نیز فعالیت کرده و شناخت کاملی از بازیکنان لیگ دارد، به عنوان کسی که می‌تواند از اطلاعاتش استفاده کند، استقبال کرد و درخواست داشت که از یک دستیار بومی در کادرفنی استفاده شود تا از دانش و تجربیات محلی برای هدایت تیم بهره‌گیری بیشتری صورت گیرد. ضمن اینکه بهزاد غلامپور هم در کادر می‌ماند. البته در تیم ایشان چهار دستیار بوده است. یک دستیار دیگر هم هست که به‌زودی اضافه می‌شود.»
سمیعی درخصوص اینکه قرارداد موسیمانه به چه مدت تنظیم شده است، گفت: «با توجه به تجربیات گذشته، قرارداد موسیمانه به‌ صورت یکساله و با امکان تمدید بسته شده است. این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که تطبیق ایشان با شرایط موجود و ارزیابی متقابل برای ادامه همکاری انجام شود اما قرارداد ایشان امکان تمدید دارد.»
او درباره کنترل حواشی و کانال‌های هواداری در شبکه‌های اجتماعی و اینکه باشگاه استقلال چه تدابیری در نظر دارد و مانند پرسپولیس در این زمینه اقدام می‌کند یا خیر، چنین نظر داد: «هدف ما هرگز برخورد حقوقی یا قضایی نبوده، ما همگی یک خانواده هستیم و همیشه دوست داریم که در کنار هواداران باشیم. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد حرکت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم که حدالامکان تلاش می‌کنیم از ابزارهای خودمان استفاده نکنیم، مگر اینکه دستور هیأت مدیره یا مصوبه‌ای باشد که بخواهیم از این ابزار استفاده کنیم ولی این آخرین ابزار است.»

جستجو
آرشیو تاریخی