در حاشیه

رجزخوانی چلسی با لوگوی جدید

چلسی به صد و بیستمین سالگرد تأسیس خود نزدیک می‌شود و کمتر از پنج ماه دیگر، آبی‌های لندن روزی را جشن خواهند گرفت که هانری آگوستوس میرز این باشگاه را افتتاح کرد. مدیران چلسی از یک لوگوی جدید برای اهداف تجاری و تبلیغاتی‌شان رونمایی کرده‌اند که جنجال‌ساز شده است. لوگوی جدید که البته قرار نیست جایگزین لوگوی فعلی شود، دربرگیرنده نماد اصلی باشگاه یعنی همان شیر ایستاده آبی رنگ روی سه حرف  LDN(حروف اختصاری کلمه London لندن پایتخت انگلیس) است و طبق ادعای طراح آن، مؤسسه آنکامن کریتیو استودیو، این لوگو «با هدف نمایش چلسی به عنوان باشگاه حقیقی لندن» طراحی شده است. این ادعا به هواداران دیگر تیم‌های لندنی شامل آرسنال، تاتنهام، وستهام و فولام برخورده است اما هیچ یک از آنها اعتراضی به این موضوع نداشته‌اند.

 

حراج خودروی شوماخر

اتومبیل فراری مایکل شوماخر که آخرین فصل خود در تیم فراری را با آن گذراند، به حراج گذاشته شد. او هفت بار قهرمان جهان شد که پنج‌ بار آن‌را با تیم فراری به‌دست آورد. طبق گزارش رسانه‌های خارجی انتظار می‌رود قیمت این خودرو به بیش از ۱۱میلیون پوند برسد. شوماخر که اکنون ۵۵ساله است، یکی از موفق‌ترین رانندگان فرمول یک در تاریخ دنیای اتومبیلرانی است، سال۲۰۱۲ از مسابقات حرفه‌ای بازنشسته شد و به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود.

 

پیراهن یک والیبالیست در اورست

 یک کوهنورد، چند روز پیش پیراهن کامانا بیستا بازیکن 24ساله تیم ملی والیبال زنان نپال را با خود به اورست برد و در بالاترین نقطه این کوه قرار داد. این کوهنورد پس از انجام این کار به سایت فدراسیون جهانی گفت: «تاکنون پیراهنی را با خود به بالای اورست نبردم و این اولین‌ بار بود که این کار را انجام داده‌ام.» بیستا هم که پیراهن او به بلندترین نقطه اورست رسید، نتوانست خوشحالی خود را پنهان کند و گفت: «لحظه غرورآفرینی بود و دیدن پیراهنم در بالاترین نقطه حسی سوررئال بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی