صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و سه - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و سه - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

روز نخست کشتی آزاد نونهالان کشور
چهار مدال برای مازندران
تیم مازندران نخستین روز رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان کشور در تهران را با چهار مدال تمام کرد. رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور (دوره اول متوسطه) گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با همکاری وزارت آموزش و پرورش به مدت ۲ روز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود. مازندران در روز آغازین رقابت‌ها و در شش وزن اول صاحب ۴ مدال شد. حسین تیموری در وزن ۴۱ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مهدی یونس‌زاده در ۶۸ کیلوگرم و متین سیفی در ۸۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند. تک برنز مازندران را امیرمهدی مرادی در وزن ۴۸ کیلوگرم کسب کرد.


افتتاح خانه کشتی «امامعلی حبیبی»
به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، خانه کشتی جهان پهلوان امامعلی حبیبی در بابل به بهره‌برداری رسید. علی رجبی، مدیر کل ورزش و جوانان مازندران روز جمعه در آیین بهره‌برداری از خانه کشتی جهان پهلوان امامعلی حبیبی گفت: «اولین مدال المپیک ایران را پهلوان امامعلی حبیبی و اولین مدال بعد از انقلاب اسلامی را نیز عسکری محمدیان هر دو از مازندران کسب کردند.» رجبی ادامه داد: «در هفته تربیت بدنی پنج طرح ورزشی دیگر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و لازم می‌دانم از زحمات خیرین برای کمک به ورزش مازندران تشکر کنم. با تلاش‌های صورت گرفته، هیأت کشتی مازندران در کشور به عنوان برتر دست یافت و در این راستا سالن‌هایی را به خانه کشتی اختصاص دادیم.» همچنین در این مراسم از جهان پهلوان امامعلی حبیبی تقدیر شد.


کانوپولو قهرمانی جهان در چین
برد بانوان اصفهان مقابل اسپانیا
تیم بانوان اصفهان خروشان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بعد از صعود به جمع دوازده تیم برتر یک برد و یک باخت به دست آورد. بانوان اصفهانی در این مرحله مقابل تیم قدرتمند اسپانیا به برتری رسیدند اما باز هم برابر هلند قهرمان اروپا شکست خوردند. نماینده بانوان کانوپولوی ایران که در گروه P قرار دارد، نخستین دیدار خود را در مقابل اسپانیا برگزار کرد و با نتیجه سه بر دو از سد این تیم گذشت. در این رقابت الهه پورعبدیان، ملیکا برون و آتوسا اسلامی برای ایران گلزنی کردند. اصفهان خروشان در رقابت بعدی خود به مصاف تیم هلند قهرمان اروپا رفت و با نتیجه سه  بر دو بازی را به این تیم واگذار کرد. نماینده ایران در دور مقدماتی هم برابر این تیم متحمل شکست شده بود.


لارستان در صدر لیگ هندبال زنان
در هفته چهارم لیگ برتر هندبال زنان، تیم لارستان بدون باخت صدرنشین ماند و رایزکو تهران نیز با ۶ امتیاز به رده دوم جدول رسید. در مهم‌ترین دیدار این هفته تیم‌ صدرنشین شهید چمران لارستان در خانه به مصاف نفت‌ و گاز گچساران رفت و با نتیجه ۲۴ بر ۱۸ پیروز شد و امتیاز این بازی را به دست آورد و همچنان صدرنشین ماند. رایزکوی تهران که میزبان تیم رده پنجمی زاگرس جنوبی بود با حساب ۴۰ بر ۲۶ پیروز شد و به رده دوم جدول صعود کرد. سنگ آهن بافق نیز در خانه توانست نامی‌نوی اصفهان را با حساب ۳۸ بر ۱۹شکست دهد. فولاد مبارکه سپاهان هم که در ملایر به مصاف تیم غدیر رفته بود ۳۸ بر ۲۰ این تیم را شکست داد.


راه‌اندازی ستاد ورزش‌های پر مدال
ستاد ورزش‌های پرمدال با تأکید وزیر ورزش راه‌اندازی می‌شود. احمد دنیامالی وزیر ورزش، برای بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک 2028 دستور راه‌اندازی ستاد ورزش‌های پر مدال را داده تا هدف دیگرش یعنی افزایش بودجه ورزش هم تحقق پیدا کند.


مشهد؛ میزبان لیگ دوچرخه‌سواری
مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان و جام آزاد کراس کانتری و دانهیل، 5 آبان ماه شروع می‌شود.
رکابزنان جوان و بزرگسال کوهستان تا دوشنبه 30 مهرماه برای حضور در مرحله دوم لیگ کوهستان و جام آزاد کراس کانتری و دانهیل مهلت ثبت‌نام دارند. دراین مسابقه دو روزه، طبق برنامه رکابزنان کوهستان در ماده کراس کانتری رکاب می‌زنند و 6 آبان ماه هم در ماده دانهیل.


 دومین پیروزی هندبال ساحلی

ملی‌پوشان هندبال ساحلی در دومین بازی قهرمانی آسیا به برتری رسیدند. این تیم در سومین روز این رقابت‌ها به مصاف تیم اردن رفت که ملی‌پوشان نوجوان نیمه اول این بازی را با پیروزی ۱۸-۱۲ به پایان رساندند و در نیمه دوم نیز کار سختی نداشتند و با تسلط بر بازی این نیمه را هم با نتیجه ۱۵-۸ و نهایت ۲-0 تمام کردند. تیم ایران امروز استراحت می‌کند و ساعت 12:45 دقیقه ظهرفردا به مصاف چین می‌رود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی