صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و دو - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

عبور از دایی در روز پیروزی قاطعانه
جادوی بی‌پایان ساق‌های مسی
لیونل مسی در اولین بازی خانگی خود با لباس آرژانتین پس از قهرمانی در کوپاامریکا ۲۰۲۴، ثابت کرد که شرایط سنی روی درخشش تک‌نفره و فوق‌العاده او اثری ندارد و با سه گل و دو پاس گل در شب پیروزی شش بر صفر آلبی‌سلسته مقابل بولیوی، کیفیت بالای خود را بار دیگر به اثبات رساند. او با سه گل خود در این مسابقه، بدون هیچ شک و شبهه و تردیدی از رکورد اسطوره فوتبال کشورمان یعنی علی دایی عبور کرد تا با ۱۰۲ گل ملی در رقابت‌های مختلف، پایین‌تر از کریستیانو رونالدو در رده دوم برترین گلزنان ملی تاریخ فوتبال جهان باشد. همچنین مسی با هت‌تریک مقابل بولیوی به رکورد 10 هت‌تریک برای تیم ملی آرژانتین رسید که با رکورد 10 هت‌تریک کریستیانو رونالدو برای تیم ملی پرتغال برابری می‌کند. رونالدو تاکنون 66 هت‌تریک در تمامی رقابت‌ها به ثبت رسانده است، در حالی که مسی با این هت‌تریک، تعداد هت‌تریک‌های خود را به عدد 58 رسانده است. او همچنین با ۸۴۳ گل و ۳۸۰ پاس گل در مسابقات مختلف، به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شده که ۱۲۲۳ گل و پاس گل را در کارنامه خود به ثبت می‌رساند.
اعجوبه تمام‌نشدنی دنیای فوتبال پس از درخشش خود مقابل بولیوی گفت: «وقتی جمعیت در ورزشگاه اسم من را صدا می‌زند، واقعاً تحت‌تأثیر قرار می‌گیرم. در حال حاضر، بیشتر از همیشه از حضور در تیم ملی هیجان‌زده‌ام و به بازنشستگی فکر نمی‌کنم. با توجه به سنم، وقتی در تیم ملی هستم، احساس می‌کنم مثل یک بچه‌ام، چون با تیم حس راحتی دارم. تا زمانی که عملکرد خوبی داشته باشم، به بازی ادامه می‌دهم. می‌دانم که مردم مرا دوست دارند و هر بار که این پیراهن را می‌پوشم، نامم را فریاد می‌زنند. اما همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، جام جهانی ۲۰۲۶ آخرین جام جهانی من خواهد بود.»


رونمایی از ستاره تازه در شب درخشان سلسائو
بهترین نسخه رافینیا، دوای درد برزیل
در روزهایی که شایعات زیادی پیرامون آینده تیم ملی برزیل با دوریوال جونیور سرمربی این تیم و قوانین فدراسیون فوتبال این کشور برای حضور در تیم ملی وجود دارد، این تیم سرانجام موفق به کسب یک برد پرگل و روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی مقابل پرو شد تا دو برد متوالی در مسابقات مقدماتی جام جهانی، برای خروج سلسائو از بحران کافی باشد. این برای اولین‌بار از سپتامبر سال ۲۰۲۳ یعنی یک سال و یک ماه پیش بود که تیم برزیل در دو مسابقه متوالی به پیروزی می‌رسد. یکی از چهره‌های ویژه این دیدار، بازیکن آماده این روزهای فوتبال اروپا یعنی رافینیا بود که در بهترین روزهای خود با لباس بارسلونا، موفق شد دو گل از روی نقطه پنالتی برای برزیل به ثمر برساند. رافینیا با این دو گل، به آمار هشت گل و پنج پاس گل در ۱۳ مسابقه این فصل رسید تا میانگین هر بازی یک گل یا پاس گل را به نام خود ثبت کرده باشد.
یکی دیگر از چهره‌های درخشان این مسابقه، لوئیز هنریکه ستاره ۲۳ ساله تیم بوتافوگو بود که با حضور خود به عنوان بازیکن تعویضی در زمین، یک گل و یک پاس گل را به ثبت رساند و هواداران برزیل را به روزهای درخشان خود امیدوارتر کرد. هنریکه از معدود ستارگان ترکیب فعلی برزیل محسوب می‌شود که در صورت تغییر قانون حضور بازیکنان لژیونر در ترکیب تیم ملی برزیل، می‌تواند برای سلسائو به میدان برود. برزیل با ۱۶ امتیاز، در رده چهارم مقدماتی جام جهانی در منطقه امریکای جنوبی قرار گرفته و اکنون شانس خود برای حضور در بیست و سومین جام جهانی متوالی را افزایش داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی