خبر و مصاحبه

بلیت 10 میلیون تومانی ایران - قطر
تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر درحالی دیروز در دور چهارم از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد شهر دبی به مصاف هم رفتند که هواداران فوتبال ایران استقبال خوبی از این دیدار داشتند.
در این بازی که به میزبانی ایران در زمین بی‌طرف برگزار شد، ۹۰درصد از ظرفیت استادیوم در اختیار هواداران تیم ملی ایران قرار داده شد و باتوجه به تعداد زیاد ایرانی‌های مقیم امارات این بلیت‌ها به سرعت فروش رفتند. یک روز پیش از برگزاری این بازی چند بلیت‌ باقی مانده نیز فروش رفت و سامانه فروش اینترنتی بلیت بازی شاگردان قلعه‌نویی مقابل قطری‌ها بسته شد اما بلیت‌فروشی در بازار سیاه تا زمان برگزاری این بازی ادامه داشت. دلال‌ها در دبی بلیت بازی ایران را بسته به جایگاه مورد نظر بین ۲۵۰ تا ۵۰۰درهم می‌فروختند این درحالی است که بلیت وی‌آی‌پی در سایت ۳۰۰درهم فروخته شده بود. در واقع این قیمت‌ها در بازار سیاه بین ۴ تا ۱۰میلیون تومان متغیر بود.

مصوبه مهم فدراسیون فوتبال
اتفاقات بد در فوتبال پایه و برخی مدارس فوتبال موضوعی است که در سال‌های اخیر به شدت باعث نگرانی اهالی فوتبال و خانواده‌ها شده است. احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال که خود دوره AFC در خصوص «مراقبت از کودکان» را گذرانده است در این مورد می‌گوید: «ما هیچ موضوعی مهمتر از کودکان نداریم، آنها آینده را می‌سازند و بسیار دردآور است که به واسطه فوتبال که می‌تواند زمینه‌ساز ارتقا شخصیت‌شان شوند، صدمه جسمی، جنسی یا عاطفی ببینند. از نظر فیفا «کودک» به هر فرد زیر 18 سال گفته می‌شود و عملاً میلیون‌ها نفر را شامل می‌شود.»
او افزود: «متاسفانه در سال‌های اخیر مواردی از این دست گزارش شده و سال گذشته یک نفر در پرونده‌ای با همین عنوان محکوم به اعدام شد. همین موضوع نشان می‌دهد که با چه موضوع حساسی روبرو هستیم و حتی یک دقیقه تاخیر خطاست. در آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سرانجام آیین‌نامه «مراقبت از کودکان» به تصویب اعضا رسید و از این پس تمام هیئت‌های فوتبال کشور، باشگاه‌ها و مدارس فوتبال موظف هستند در این خصوص اقدامات عملی انجام دهند. این اقدام هیئت رئیسه را به شخصه یکی از مهمترین مصوبات چندساله اخیر در فدراسیون فوتبال می‌دانم.»


مجیدی: چمن ورزشگاه تختی
زیر کشت نرفته است
محمدرضا مجیدی، مدیر ورزشگاه تختی درباره انتقادهایی که بعد از بازی پرسپولیس با چادرملو از چمن ورزشگاه تختی شده بود، اظهار کرد: «بعد از این بازی متوجه شدیم زمین چمن تختی یکسری نقاط ضعف و ایرادهایی دارد که باید برطرف
شود.
بنابراین برای احیای دوباره و رفع مشکلات با تصمیم سازمان لیگ فعلا هیچ رقابتی در تختی برگزار نمی‌شود تا ضعف‌ها و ایرادات زمین چمن برطرف شود. ورزشگاه تختی تقریبا دو - سه روز است که دوباره توسط پیمانکار در دست ترمیم و بازسازی است تا به شرایط مطلوب و ایده‌آل برسد.» او درباره اینکه گفته می‌شود زمین چمن تختی دوباره زیر کشت رفته است و امکان دارد تا یک ماه رقابت‌های لیگ برتر در آن برگزار نشود، تصریح کرد: «زمین چمن زیر کشت نرفته است بلکه نیاز به یکسری اصلاحات و ترمیم داشت که در حال رفع مشکلاتش هستیم. هفت سال بود که در تختی هیچ رقابتی برگزار نمی‌شد و چنین ایرادها و ضعف‌هایی بعد از کشت، طبیعی است. ما از هر انتقاد و نظر کارشناسی استقبال می‌کنیم تا اگر ضعف یا ایرادی به زمین چمن وارد باشد به سرعت اصلاح و
برطرف کنیم.»


پژمان منتظری وارد عرصه مربیگری شد
پژمان منتظری ستاره سابق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران بعد از سال‌ها حضور در لیگ قطر کلاس‌های مربیگری را زیر نظر فدراسیون فوتبال قطر شروع کرده است.
منتظری مدتی قبل هم در کلاس‌های پرولایسنس شرکت کرده بود و دوره‌های مختلفی را در کشور قطر پشت سر می‌گذارد. او در پایان فصل گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی و کلاس‌های مربیگری را در کشور قطر شروع کرد تا خیلی زود وارد عرصه مربیگری شود و مانند دیگر بازیکنان سابق تیم ملی ایران فضای جدیدی را تجربه کند. منتظری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصاویری منتشر کرد و همچنین در کلیپی که صفحه رسمی فوتبال قطر منتشر کرد، تصویری از پژمان منتظری در آن وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی