صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

شرایط عجیب تیم ملی نیجریه در لیبی

میزبانی با هدف انتقام

تیم ملی نیجریه در حالی باید امشب در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آفریقا به مصاف لیبی برود که به گزارش ESPN، حواشی بازی رفت این دو تیم که با پیروزی 1-0 تیم میزبان پایان یافته بود، به بازی برگشت هم کشیده شده و جنبه انتقام‌گیری پیدا کرده است. سخنگوی تیم ملی نیجریه می‌گوید هواپیمای کاروان تیم ملی این کشور قرار بود در فرودگاه شهر بنغازی لیبی فرود بیاید اما هواپیما، 250 کیلومتر دورتر در فرودگاه شهر کوچک و بیابانی الأبرق به زمین نشسته است. البته تنها مشکل نیجریه‌ای‌ها، تغییر مقصد هواپیمای‌شان نبود بلکه آنها بیش از 12 ساعت در فرودگاه الأبرق معطل شده‌اند؛ فرودگاهی که در لیبی از آن فقط برای سفرهای حج استفاده می‌شود. معطلی برای پرواز مجدد به این دلیل است که مسیر زمینی از الأبرق به بنغازی، بسیار ناامن است و حدوداً سه ساعت طول می‌کشد.
ویلیام تروست اکونگ، کاپیتان نیجریه ناامیدی خود را از شرایط اسفناک لیبی این‌گونه توصیف کرد: «همه ما باید روحیه‌مان را حفظ کنیم اما این شرایط واقعاً غیرقابل‌قبول است. اینجا سفر زمینی امن نیست و هیچ آب و غذایی در فرودگاه در دسترس ما نیست. شاید این شرایط قبلاً بامزه به‌نظر می‌رسید اما به‌عنوان یک تیم، به ما احترام گذاشته نشده و با چنین شرایطی حاضر به بازی نخواهیم شد.»
با انتشار اخبار و تصاویر مربوط به میزبانی بد لیبی از نیجریه، فیصل البدری، کاپیتان لیبی روایت تقریباً مشابهی از رفتار نیجریه‌ای‌ها با تیم ملی کشورش را مطرح کرده است: «در نیجریه، یک ساعت چمدان‌های ما را داخل هواپیما بازرسی کردند و انتقال ما از یک شهر تا شهر دیگری در نیجریه، سه ساعت طول کشید. این در حالی بود که ما پرواز اختصاصی داشتیم و در نزدیکی شهری که قرار بود در آن بازی کنیم، فرودگاه وجود داشت. بعد از مدتی طولانی، مینی‌بوس‌های بدون کولر و تهویه ما را سوار کردند. باقی تیم‌ها بهترین هواپیماها و هتل‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد اما ما چه‌قدر باید در قبال چنین رفتاری صبور باشیم؟»
جستجو
آرشیو تاریخی