خبر

اسکوربورد جدید آزادی نصب شد
 اسکوربورد ورزشگاه آزادی که در سال ۱۳۸۳ و با بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آلمان به بهره‌برداری رسیده بود، پس از گذشت ۲۰ سال همزمان با بازسازی این ورزشگاه تعویض شد. هر دو اسکوربورد قبلی و جدید ورزشگاه آزادی دارای طول ۱۹ و عرض ۷ متر و مساحت تصویر حدود ۱۴۰ متر است. اسکوربورد سابق ساعت عقربه‌ای و کورنومتر دیجیتالی داشت ولی در اسکوربورد جدید با حذف ساعت و کورنومتر و نمایش آن به صورت نرم‌افزاری، ۳۷ متر مربع به مساحت تصویر اضافه شده است و رزولوشن تصویر نیز به فراتر از full hd ارتقا پیدا کرده است. از مزایای اسکوربورد جدید نسبت به قبلی می‌توان به کیفیت بالاتر، پشتیبانی از تمامی فرمت‌های تصویر، قابلیت ارتباط مستقیم با سیستم صوتی ورزشگاه، قابلیت اتصال به خروجی تصاویر VAR اشاره کرد. گفتنی است که یک اسکوربورد دیگر هم تا چند هفته آینده در ضلع جنوبی استادیوم (روبه‌روی اسکوربورد فعلی) نصب خواهد شد و ورزشگاه آزادی دارای دو اسکوربورد می‌شود و تمام تماشاگران از هر نقطه ورزشگاه می‌توانند تصاویر اسکوربورد را مشاهده کنند.


راهکار سایت عراقی به کادرفنی قطر برای پیروزی بر ایران
یک سایت عراقی در گزارشی به بازی مهم ایران و قطر پرداخت و نوشت: «قطر باید با یکی از سرسخت‌ترین و باتجربه‌ترین رقبای آسیا که در سه دوره اخیر جام جهانی حضور داشته است، روبه‌رو شود. ایران امیدوار است که برای هفتمین بار به جام جهانی راه پیدا کند، اما این بازی فشار زیادی روی این تیم خواهد گذاشت، چرا که آنها به دنبال انتقام از قطر برای شکست در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا هستند. از سوی دیگر، انتقال این بازی از تهران به دبی نیز به دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، بار بیشتری بر دوش ایران گذاشته است.» سایت winwnin در ادامه آورده است: «تیم فنی قطر به سرمربیگری «لوپز» باید از این شرایط به نفع خود استفاده کند. برخلاف آنچه که برخی ممکن است تصور کنند، این بازی تنها به عملکرد در میدان ختم نمی‌شود و باید از فشارهای روانی بر تیم ایران استفاده کرد. انتظارات از تیم ایران این است که با حملات سریع و پرقدرت بازی را شروع کند، چرا که برای آنها این مسابقه به نوعی یک دروازه برای ورود به جام جهانی است. قطر باید با هوشمندی و آرامش به این فشارها پاسخ دهد. مهم‌ترین نکته این است که تیم قطر نباید بیش از حد دفاعی بازی کند، بلکه باید با استفاده از بازیکنانی که در بازی قبلی مقابل قرقیزستان بازی کردند، نقش‌های جدیدی را تعریف کند.»


رئیس فدراسیون فوتبال در امارات
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که به دلیل جراحی لگن خود نزدیک به یک ماه از منزل کارهای جاری را انجام می‌داد در سه هفته گذشته با حضور در مرکز ملی و ساختمان فدراسیون فوتبال امور خود را پیگیری کرد تا دوران نقاهت خود را رفته رفته پشت سر بگذارد. حساسیت بازی ایران و قطر به دلیل برگزاری این بازی در کشور ثالث و عدم حضور مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون همراه با این تیم باعث شد تا تاج به امارات برود و در اردوی تیم ملی ایران حاضر شود. همچنین رئیس فدراسیون فوتبال ایران بازی با قطر را نیز از نزدیک تماشا خواهد کرد و تصمیم دارد نشست‌هایی را با مسئولان فدراسیون فوتبال امارات و قطر برگزار کند.


مربی ازبکستان: نتایج با ایران نشان از پیشرفت ماست
تیم‌های ملی ازبکستان و امارات، دو حریف ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، امروز در تاشکند به مصاف هم می‌روند. نشست خبری پیش از این بازی برگزار شد و ولادو رادمانوویچ، دستیار سرچکو کاتانچ پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود. در این کنفرانس، سؤالاتی پیرامون بازی قبلی برابر ایران از ولادو رادمانوویچ پرسیده شد و البته او خبر داد که کاتانچ از ماه نوامبر به تمرینات اضافه می‌شود. رادمانوویچ در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: «تیم ملی ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های منطقه است. ما در سه بازی اخیر مقابل ایران شکست نخورده‌ایم و در دیدار سال گذشته دو گل به این تیم زدیم. این نشان می‌دهد که ما در حال پیشرفت هستیم و باید به این روند ادامه دهیم.»


امیدهای قطر چطور زنده شد؟
یک سایت قطری به آمار و رکوردهای مثبت تیم ملی فوتبال قطر پیش از دیدار با ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اشاره کرد. روزنامه الوطن قطر در این رابطه نوشت: «تیم ملی قطر امیدوار است مسیر موفقیت خود را در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا ادامه دهد. پیروزی در برابر قرقیزستان در دور سوم، روحیه تیم را بالا برد و شانس‌های صعود پس از شروعی ناامیدکننده را افزایش داد. قطر در اولین بازی از مرحله نهایی مقابل امارات شکست خورد و در دور دوم مقابل کره‌شمالی به تساوی رسید، اما پیروزی برابر قرقیزستان، امیدها را زنده کرد و حالا تیم ملی قطر با تمام توان برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی تلاش می‌کند. پس از میزبانی در جام جهانی۲۰۲۲، اکنون هدف قطر حضور به عنوان یکی از تیم‌های صعودکننده به مسابقات بزرگ ۲۰۲۶ است.»

جستجو
آرشیو تاریخی