خبر

قرعه‌کشی مرحله سوم جام حذفی
قرعه‌کشی مرحله سوم مسابقات جام حذفی فوتبال کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حضور ۳۲ نماینده که شامل ۱۴ تیم صعودکننده از مرحله قبلی و ۱۸ تیم حاضر در این دوره رقابت‌های لیگ یک فوتبال کشور هستند، دیروز به صورت آنلاین در محل سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد. براساس این قرعه‌کشی تیم‌های پالایش نفت بندرعباس - نیروی زمینی تهران، شهید قندی یزد - صنعت نفت آبادان، پیکان - ستارگان آبی‌پوش زیدون، نفت و گاز گچساران - شهرداری نوشهر، مس سونگون - پادنا میمند فارس، یاران سلامت ایرانیان - نفت مسجدسلیمان، برنده شناورسازی قشم و نخل بم - شهید هادی البرز، سایپا - فرد البرز، شاهین تهران - شاهین بندرعامری، فولاد هرمزگان - عقاب تهران، فجرسپاسی - شهرداری بندرعباس، شهرداری آستارا - آبی‌پوشان حمیدیه، مس شهربابک - آریو اسلامشهر، مس کرمان - پاس همدان، شهرراز شیراز - بعثت کرمانشاه و داماشیان گیلان - پارس جنوبی جم به مصاف هم خواهند رفت. این مرحله از جام حذفی فوتبال، ۱۳ تا ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.


تیم هفته آسیا با حضور ستاره ایرانی
نمایش درخشان سعید عزت‌اللهی در دیدار مقابل ازبکستان که می‌توانست با یک گل یا حداقل پاس گل نیز همراه شود، سبب شد تا وب‌سایت‌های داده‌پردازی فوتبال علاوه بر معرفی او به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران-ازبکستان، این بازیکن را به عنوان تنها نماینده تیم ملی در تیم منتخب برگزید. پیروزی بزرگ قطر مقابل اندونزی سبب شده تا بوعلام خوخی، المعز علی و اکرم عفیف سه نماینده عنابی‌ها در تیم منتخب باشند و با انگیزه بالا پای به دیدار حساس مقابل ایران بگذارند. همچنین تیم کره‌جنوبی که موفق شد اردن را شکست دهد، دو نماینده در این تیم دارد اما در کمال تعجب، خبری از بازیکنان ژاپنی نیست و آنها باوجود برد مقابل عربستان، جایی در این تیم نخواهند داشت. سعید عزت‌اللهی ستاره تیم ملی ایران در این بازی یک موقعیت بسیار خوب در آخرین دقایق داشت اما ضربه سر او با واکنش فوق‌العاده گلر ازبکستان همراه شد. او همچنین دو موقعیت برای مهاجمان تیم ملی ساخت که هیچ‌کدام به ثمر ننشست. نکته جالب اینکه عزت‌اللهی در دیدار با ازبکستان تک‌هافبک دفاعی ایران بود و وظایف خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرد.
 

 اعلام فهرست جدید جوانان
 کادرفنی تیم ملی جوانان ایران اسامی ۳۷ بازیکن را برای حضور در اردوی ۹ روزه از ۲۳ مهر لغایت اول آبان سال ۱۴۰۳ مشخص کرد. امیررضا جدی (تراکتور) مهدی موسوی، امیرمحمد صالحی، اسماعیل فلامرزی، علی خدابخشی و ماهان بندانی(سپاهان) حسام نفری و محمدهادی باغبان (ذوب‌آهن) یعقوب براجعه، سمیر حبوباتی، آرمین عباسی و محمد گندمی (پرسپولیس) ابوالفضل زمانی (استقلال) آرشا شکوری (هوادار) علیرضا آراسته (سایپا) افشین صادقی و عباس کهریزی (پیکان)، ابوالفضل سوختانلو و محمدمهدی محمدزاده (کیا) ابوالفضل ذلیخایی، عرفان درویش عالی، ابوالفضل موردی، ابوالفضل محمدی، فرهان بزرگیان، محمد عسکری، یوسف مزرعه و رئوف سلطانی (فولاد) مبین دهقان (خیبر خرم‌آباد) امیرمحمد رزاق‌نیا و علی اصغر شیخ‌الاسلامی (گل‌گهر) حمیدرضا قاسمی (مس) سیدفرجاد فیاض، حمیدرضا شمسی، ماهان صادقی، رضا غندی‌پور و مهدی جعفری(ملوان) و اسماعیل قلی‌زاده بازیکنان دعوت شده به تیم ملی جوانان هستند.


جریمه، کسر امتیاز و سقوط در کمین است
جدول تعیین مجازات فوتبال ایران
 فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته اقدام به صدور مجوز ملی و همچنین حرفه‌ای برای تیم‌های لیگ برتر و لیگ یک کرده و حالا قصد دارد با جرایم سفت و سخت، باشگاه‌ها را مجبور به دریافت مجوز ملی کند و در غیر این صورت، احکام انضباطی خود را بلافاصله برای آنها صادر خواهد کرد. بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، عدم دریافت مجوز ملی، علاوه بر جرایم مالی، موارد دیگری نظیر کسر سه و شش امتیاز، ممنوعیت خرید بازیکن خارجی و در نهایت سقوط به دسته پایین‌تر را شامل خواهد شد. البته در ابتدا فدراسیون فوتبال با اخطار کتبی به سراغ باشگاه‌ها خواهد رفت که در مورد اول 15میلیون تومان، مورد دوم 25میلیون تومان، مورد سوم 45میلیون تومان و در نهایت پس از بارگذاری مدارک، با هر نقص مدرک 25میلیون توان جریمه دیگر هم شامل باشگاه‌ها خواهد شد. در صورتی که باشگاهی در سال اول موفق به کسب مجوز ملی نشود، با کسر سه امتیاز مواجه خواهد شد که تکرار آن در سال دوم کسر شش امتیاز را به دنبال خواهد داشت. اما در صورت عدم دریافت مجوز در سال سوم سقوط به لیگ پایین‌تر را به دنبال خود می‌آورد که حکمی ترسناک برای یک باشگاه محسوب می‌شود. در تمام این موارد محرومیت از خرید بازیکن خارجی هم در انتظار باشگاه محکوم خواهد بود. جالب اینکه باشگاهی که در رتبه پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر قرار گرفته و به لیگ یک سقوط کرده، برای سومین سال متوالی مجوز ملی دریافت نکند، فصل آینده به جای لیگ یک، در لیگ دسته دوم کار خود را شروع خواهد کرد. فصل گذشته چهار باشگاه استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، ملوان و مس رفسنجان نتوانستند مجوز ملی دریافت کنند و حالا در صورت ناکامی دوباره این تیم‌ها یا هر باشگاه دیگری، کسر امتیاز در انتظارشان خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی