خبر

پرواز تیم ملی فوتبال به امارات
ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از دیدار برابر ازبکستان،  ظهر دیروز برای انجام چهارمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، با پرواز اختصاصی ‌عازم تهران شدند و با حضور یک ساعته در فرودگاه مهرآباد به منظور رعایت استانداردهای هوانوردی، به دبی پرواز کردند.
بازیکنان تیم ملی به محض ورود به دبی تمرین ریکاوری خود را برگزار کردند تا تمرینات‌شان از امروز آغاز شود.
تیم ملی کشورمان سه‌شنبه در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به مصاف قطر خواهد رفت. دیداری که در امارات و در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.


بازدید دادستان تهران و تاج از آزادی
جلسه بررسی آخرین وضعیت استادیوم فوتبال آزادی، دیروز با حضور علی صالحی دادستان تهران، حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان تهران، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی تهران و تعدادی از مدیران قوه قضائیه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ابوالفتحی معاون فنی و عمرانی شرکت توسعه و نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار؛ پروژه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقاوم‌سازی، بهسازی و استانداردسازی استادیوم آزادی را ارائه کرد.
در ادامه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در استادیوم آزادی، در خصوص الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و استانداردسازی در ورزشگاه آزادی توضیحاتی را مطرح کرد.
 علاوه بر این علی صالحی دادستان تهران هم ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه ورزشگاه آزادی در ورزش کشور، بر نگهداری اماکن ورزشی تأکید کرد. پس از برگزاری این جلسه، دادستان تهران و تیم همراه از استادیوم فوتبال آزادی بازدید به عمل آوردند و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته، قرار گرفتند.


10 بازیکن تهرانی در تیم ملی نوجوانان ایران
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از تاریخ بیست و هشتم مهرماه تا ششم آبان ماه باید در مسابقات آسیایی نوجوانان در اردن حضور یابد.
این تیم با سرمربیگری عباس چمنیان درحالی عازم مسابقات آسیایی می‌شود که نام 10بازیکن تهرانی در میان اسامی نهایی اعلام شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت شرکت در مسابقات مذکور به چشم می‌خورد.
علاوه بر نگاه دقیق سرمربی تیم نوجوانان به استعدادهای فوتبال استان تهران، برگزاری تورنمنت‌های مکرر زیر نظر استعدادیاب‌های فعال در این حوزه را باید دلیلی مهم بر حضور چشمگیر نوجوانان تهرانی در بین بازیکنان اعزامی به مسابقات آسیایی کشور اردن دانست.
این درحالی است که پروژه‌های استعدادیابی در استان تهران از زمان حضور میرشاد ماجدی در رأس هیأت فوتبال استان تهران بی‌وقفه برگزار شده تا بازیکنان مستعد فوتبال استان تهران فضای مناسبی برای ارائه توانایی خود داشته باشند.


تیم ملی جوانان زمین تمرین ندارد
فوتبال ایران با کمبود زمین چمن روبه‌روست. پیش از این در سطح باشگاهی تیم‌ها با چنین موضوعی مواجه بودند اما این موضوع باعث شده تا تیم ملی فوتبال جوانان هم با چنین موضوعی مواجه شود. قرار بر این بود که تیم ملی جوانان 20مهرماه اولین اردوی خود را بعد از صعود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های جوانان آسیا آغاز کند اما کمبود زمین تمرین باعث شد تا شروع تمرینات این تیم به 23مهر محول شود. قرار بر این بود تا تمرینات این تیم در زمین شماره2 کمپ تیم ملی برگزار شود که فدراسیون فوتبال اعلام کرده این زمین مختص تیم ملی بزرگسالان است و تیم ملی جوانان نمی‌تواند در این زمین تمرین کند.
 البته این زمین چمن هم کیفیت پایینی دارد و با اینکه تیم ملی از ازبکستان به دبی رفته و در این زمین تمرین نمی‌کند باز هم این زمین را به تیم ملی جوانان ندادند. اخیراً مسئولان تیم ملی جوانان دنبال اجاره زمین چمن پژوهشگاه نفت رفتند که اجاره هر روز این زمین تمرینی 40میلیون تومان است و فدراسیون نمی‌تواند این مبلغ را پرداخت کند.
 گفتنی است تیم ملی جوانان مدتی در زمین شماره2 ورزشگاه آزادی تمرین می‌کرد که این زمین نیز ابتدا توسط تیم هوادار و سپس باشگاه استقلال اجاره شد. مسابقات جام ملت‌های آسیای در رده جوانان بهمن‌ماه در چین برگزار خواهد شد و قرار است 17آبان قرعه‌کشی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی