اخبار

انتخابات اتحادیه جهانی کشتی
رقابت ۱۵ نفر برای ۵ کرسی
همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی زیر 23 سال جهان (30مهر تا 6آبان) و جهانی اوزان غیرالمپیکی (7 تا 10آبان) در آلبانی، انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی نیز برای پنج کرسی برگزار می‌شود. زمل شهرانی از قطر، پیتر پاچا از مجارستان، پدرو سیلوا از پرتغال، تورلیخانوف از قزاقستان و ناتالیا یاریگین از روسیه، 5 نفری هستند که ابلاغ دوساله حضورشان در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی به پایان رسیده و حالا باید برای یک دوره چهارساله وارد عرصه انتخابات شوند. هر 5 نفر برای دوره بعدی کاندیدا شده‌اند، درحالی‌که علاوه بر آنها 11 نفر دیگر برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند که با اعلام انصراف رئیس فدراسیون کشتی ایران از شرکت در آن، این تعداد به 10نفر کاهش پیدا کرد. مانگان بایار و خانم بایان دلگر از مغولستان، بروس بومگارتنر از امریکا، دانیل گانچف از بلغارستان، خانم آنت کیور از نروژ، خانم لگراند از فرانسه، ادیشر از گرجستان، خانم سلطانبکوا از قرقیزستان، خانم تانی یوکا از ژاپن از جمله کاندیداهای انتخابات پیش‌رو هستند.


حذف دوبل زنان و هشتمی مردان پینگ‌پنگ در آسیا
تیم ملی تنیس روی میز با شکست برابر قزاقستان و کسب جایگاه هشتم به کار خود در قهرمانی آسیا پایان داد. در ادامه این مسابقات که در آلماتی قزاقستان جریان دارد، تیم ایران با ترکیب امیرحسین هدایی، بنیامین فرجی و محمدجواد سهرابی برای کسب جایگاه هفتم به مصاف قزاقستان رفت اما نتیجه این دیدار را سه بر یک واگذار کرد. نکته جالب اینکه نوشاد عالمیان بهترین بازیکن کشورمان در رنکینگ جهانی در این دیدار غایب بود. تیم ایران در دوره پیشین مسابقات صاحب جایگاه ششم شده بود. در ضمن تیم‌های تنیس روی میز دوبل بانوان ایران از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی باز ماندند. تیم دونفره ندا شهسواری و پریناز حاجیلو پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل تایلند 3برصفر باختند. دیگر تیم دوبل شیما صفایی و فاطمه یاری هم در مرحله دوم 3 بر یک به کره شمالی باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
 
 
باقری سرمربی تیم ملی تفنگ شد
حسین باقری به مدت دو سال هدایت تیم ملی تفنگ را برعهده گرفت. پس از بحث و تبادل نظر و پیگیری فدراسیون تیراندازی و تأیید کمیته فنی حسین باقری با حفظ سمت به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان، به مدت دو سال هدایت تیم ملی تفنگ بزرگسالان را برعهده گرفت. فرزاد مناف‌فر و صفیه صحراگرد نیز به عنوان مربی در کنار باقری خواهند بود. حسین باقری ۱۵سال عضویت تیم ملی و کسب دو مدال جهانی را در کنار سابقه هدایت تیم ملی بزرگسالان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ و هدایت تیم ملی نوجوانان و جوانان از اسفند ۱۴۰۲ را در کارنامه دارد.
 
 
صعود دختران تنیس روی میز
در رنکینگ جهانی
انتشار رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز با صعود نمایندگان ایران در بخش دختران همراه بود. ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی کشورمان با صعودی ۸پله‌ای در جایگاه ۱۹۱ دنیا قرار گرفت. مهشید اشتری دیگر ملی‌پوش کشورمان پس از حضور در جمع ۱۶بازیکن برتر رقابت‌های فیدر قطر با صعودی ۷۴پله‌ای در جایگاه ۲۶۴ دنیا قرار گرفت. همچنین شیما صفایی با دو پله صعود در مکان ۴۵۹ رنکینگ برترین پینگ‌پنگ‌بازان دختر دنیا قرار گرفت.


قهرمانان تنیس 1000 امتیازی مشخص شدند
 رقابت‌های تنیس ۱۰۰۰امتیازی مردان با قهرمانی تیم دونفره منتخب و یزدانی همراه بود. در فینال بخش دونفره این رقابت‌ها زوج یزدانی – منتخب موفق شدند ۳-۶ و ۶-۷ از سد تیم مقیمی – مقیمی عبور کنند و با کسب این نتیجه صاحب عنوان قهرمانی شوند. در پایان این مرحله تیم سینا مقیمی – مهران مقیمی نایب قهرمان شد و تیم‌های ملکی – یزدی و معظم – محمدی نیز مشترکاً سوم شدند. در مرحله نیمه‌نهایی بخش انفرادی نیز علی یزدانی با نتیجه ۰-۶ و ۲-۶ از سد حسام یزدی عبور کرد و سینا مقیمی با نتیجه ۰-۶ و ۴-۶ مقابل معین محمدی به پیروزی رسید تا فینال این بخش بین مقیمی و یزدانی برگزار شود. در این دوره از رقابت‌ها ۲۳۵ بازیکن از سراسر کشور حضور داشتند.
 
 
دو مدال نقره گراپلینگ
در قهرمانی جهان
حنیفا عیوضی در رقابت‌های قهرمانی جهان گراپلینگ صاحب دو مدال نقره شد. رقابت‌های قهرمانی جهان گراپلینگ در رده‌های سنی جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان با حضور 130کشور جهان در محل کاخ هنرهای رزمی آستانه درحال برگزاری است که نماینده کشورمان در وزن 90-کیلوگرم در دو بخش «نوگی» و «گی» با شکست مقابل حریفی از روسیه به مدال نقره رسید. این نتایج در شرایطی بود که تیم‌های ملی ایران در بخش آقایان و بانوان با 13 ورزشکار شرکت کردند که تنها حنیفا عیوضی مدال گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی