خبر

پیام تشکر فدراسیون تکواندو از رهبر معظم انقلاب
فدراسیون تکواندو در پیامی خدمت محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی بابت نگاه ویژه و پدرانه ایشان به رشته ورزشی تکواندو تقدیر و تشکر کرد.
بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی تکواندو نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان را تبریک گفتند، فدراسیون تکواندو با انتشار پیامی از ایشان تشکر کرد که متن پیام به شرح ذیل است: «محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی
سلام علیکم و رحمت‌الله
پیام امیدبخش، پدرانه و مهربانانه حضرتعالی پس از قهرمانی تیم‌های ملی پسران و دختران از آوردگاه مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در کشور کره جنوبی، شادی و شعف فراوان برای جوانان اعزامی به این رویداد بزرگ را به همراه داشت.
فدراسیون تکواندو پس از نتایج درخشان در بازی‌های المپیک۲۰۲۴ پاریس با دعای خیر حضرتعالی در دیدار حضوری و حمایت مردم غیور ایران بار دیگر افتخارآفرینی کرد.
نگاه دقیق و هوشمندانه معظم‌له در توجه به نتایج نوجوانان و جوانان و ورزشکاران تکواندوکار کشور شور و شعف ویژه‌ای در بین همکاران فدراسیون، مربیان و ورزشکاران ایجاد نموده از این بابت خدای بزرگ را شاکر و از معظم‌‌له سپاسگزاریم.
در ادامه خودمان را متعهد می‌دانیم برای به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف بین‌المللی شبانه‌روزی تلاش کنیم.»


انتخاب مربی به ‌جای سرمربی توسط کمیته ملی المپیک
انتخاب مربی تیم ملی به جای سرمربی به عنوان نماینده مربیان در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک سؤال‌ها و ابهامات زیادی را به وجود آورده است. چهل و یکمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی برگزار شد که انتخاب کارشناسان خبره، نماینده مربیان و مشخص شدن تاریخ برگزاری مجمع عمومی مهم‌ترین خروجی‌ آن بود. بر اساس تصمیم روز گذشته هیأت اجرایی، حسن رنگرز و مهروز ساعی به عنوان نماینده مربیان برای حضور در مجمع عمومی انتخاب شدند. در اینکه با توجه به افتخارآفرینی این دو رشته‌ در المپیک 2024 پاریس، انتخاب نماینده از کشتی و تکواندو خوب و عادلانه‌ است، هیچ شکی وجود ندارد، اما در مورد مهروز ساعی برای جامعه ورزش سؤالاتی ایجاد شده که توقع می‌رود مسئولان کمیته ملی المپیک در این خصوص شفاف‌سازی کنند. طبعیتاً اگر قرار بود از تکواندو فردی انتخاب شود، حق مجید افلاکی و مینو مداح سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو آقایان و بانوان بود نه کمک مربی تیم بانوان. اینکه چرا کمیته به جای سرمربی سراغ مربی رفته پرسش و ابهام اصلی است.
 

برد مقصودلو در ‌لیگ جهانی شطرنج
پرهام مقصودلو، مرد شماره‌ یک شطرنج ایران در دور هفتم لیگ جهانی برابر حریفش به برتری رسید. در این دور تیم پرهام مقصودلو در دیدار برگشت مجدداً به مصاف تیم PBG رفت. شهریار محمدیاروف استاد سرشناس آذربایجانی با سابقه ریتینگ ۲۸۲۰ که در دیدار قبلی با پرهام با خوش‌شانسی از شکست فرار کرده‌ بود، این‌بار خوش‌شانس نبود. پرهام در این دیدار با مهره سفید، حمله‌ای خلاقانه ترتیب داد و در حرکت بیست‌وپنجم، محمدیاروف را وادار به تسلیم کرد. در نهایت پیروزی با ارزش ۳ امتیازی پرهام، نتوانست مانع از شکست تیمش شود. هم‌تیمی‌های پرهام ۲ باخت و دو تساوی کسب کردند. تیمGanges Grandmasters که پرهام مقصودلو را به خدمت گرفته است، اکنون در رده ششم قرار دارد. این رقابت‌ها از ۱۲ تا ۲۲ مهر در لندن در حال پیگیری است.
 

اعزام بدمینتون‌بازان به ترکیه
تیم‌های دختران و پسران بدمینتون ایران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ترکیه عازم استانبول شد. فردوس فروغی، پریا اسکندری، مبینا ندایی، رومینا تاجیک، نیما رستم‌پور، مهران شهبازی، فرزین خانجانی و علی حیاتی ترکیب تیم را در مسابقات ویکتور استانبول تشکیل می‌دهند. این رویداد از امروز تا ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان پس از اردوی ۱۵ روزه در تهران و در تعطیلات نیم‌فصل اول لیگ برتر به این مسابقات اعزام شدند.ایران، فنلاند، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، دانمارک، هند، آلمان، نروژ، بلژیک، اوکراین، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، جمهوری چک، ترکیه، لهستان، مولداوی، استونی، اتریش، امریکا، اسکاتلند، مالزی و یونان کشورهای حاضر در این رقابت‌ها هستند.
 

سیزدهمی تنیس روی میز زنان در آسیا
تیم ملی تنیس روی میز زنان با ۴ پله سقوط و ایستادن در رده سیزدهم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد. در جریان رقابت‌های آلماتی قزاقستان تیم ملی بانوان در آخرین دیدار خود به مصاف تیم میزبان رفت و مقابل این تیم به برتری ۳ بر یک دست یافت. بدین ترتیب ایران در بخش تیمی صاحب جایگاه سیزدهم شد. این در حالی است که آنها در دوره پیشین این رقابت‌ها به عنوان نهم دست یافته بودند.
 

 
 

جستجو
آرشیو تاریخی