مصاحبه و خبر

ابراز امیدواری دنیا مالی به یک اتفاق بزرگ
منابع ساخت ورزشگاه جدید باید تأمین شود
احمد دنیامالی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به خبر بازی تیم ملی در زمین ثالث اظهار داشت: «درحال حاضر تیم ملی فوتبال در ازبکستان است و در صدد تعیین محل دیدار ایران و قطر نیز هستیم. نظر ما این است که در همان ازبکستان بچه‌ها باشند و بازی کنند. البته در همان روز تیم ملی ازبکستان بازی دارد و طبیعتاً شاید شرایط فراهم نشود اما پیگیری‌های لازم در حال انجام است.»
وی همچنین در خصوص ساخت ورزشگاه جدید در جنوب تهران گفت: «ساخت ورزشگاه جدید باید مراحلش در دولت و مصوبات قبلی را پیگیری کنیم. گزارشی به هیأت دولت ارائه خواهیم کرد و بعد از تأیید هیأت دولت باید پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم. برای ساخت ورزشگاه جدید که یک مجموعه بزرگ ورزشی است باید منابعش مشخص شود و پس از آن برای انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد.» وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تخصیص بودجه برابر برای همه رشته‌های ورزشی نیز توضیح داد: «بحث ما توسعه همه ورزش‌ها است و باتوجه به اینکه ۲سال دیگر بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن را در پیش داریم به‌طور طبیعی ورزش‌های المپیکی برای ما خیلی مهم‌تر است اما سعی می‌کنیم رشته‌های دیگر را هم مورد توجه جدی قرار دهیم.»


عملکرد تیم ملی فوتسال زیر ذره بین
جلسه بررسی عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان صبح دیروز با حضور مهدی تاج ریاست فدراسیون برگزار شد. احسان اصولی عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته فوتسال، مجید جلالی رئیس کمیته فنی و محمود شیعی، احمد خداداد و شهرزاد مظفر اعضای کمیته به همراه تعدادی از مسئولان کمیته فوتسال، جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتسال نظیر حسین شمس، سیدمهدی ابطحی، محمد ناظم الشریعه، رضا کردی و علی صانعی جزو افراد حاضر در این جلسه بودند. همچنین وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال همراه با دستیاران خود همچون سیامک داداشی و اصغر قهرمانی و ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم‌ملی فوتسال حضور داشتند.  در این نشست سه ساعته مباحث فنی و مدیریتی در حوزه عملکرد تیم ملی فوتسال مورد ارزیابی قرار گرفت. این جلسه در حالی برگزار شد که تیم ملی فوتسال کشورمان با شکست مقابل مراکش به کار خود در جام جهانی پایان داد.


خاتون ایران یک -  کایا ایلویلو فیلیپین یک
برد در دقیقه پایانی از دست رفت
خاتون ایران در واپسین لحظات دیدار با کایا، برد یک بر صفر را از دست داد و با نتیجه تساوی یک-یک کار خود برابر نماینده فیلیپین را به پایان برد. بمی‌ها در مسابقات مرحله مقدماتی در گروه دوم با تیم‌های ملبورن‌سیتی استرالیا، کایا ایلویلو فیلیپین و کالج اسکالرز تایلند همگروه شدند و در اولین بازی روز یکشنبه پانزدهم مهر با نتیجه 2 بر یک برابر ملبورن سیتی بازنده شدند. دو تیم با قضاوت رانجیتا دوی تکچم از هند کار خود را در ورزشگاه (BG) شهر پاتوم‌تانی تایلند آغاز کردند. در اواخر نیمه اول، مونا حمودی بعد از چند تلاش نافرجام برای خلق موقعیت گلزنی موفق به گرفتن پنالتی شد و زهرا قنبری در دقیقه40 از روی نقطه پنالتی دروازه کایا ایلویلو را باز کرد و این نتیجه تا پایان نیمه اول تداوم داشت. اما در حالی‌که تصور می‌شد بازی با برتری یک‌گله خاتون پایان یابد، روی تعلل خط دفاعی خاتون توپ به جویس اونروبیا رسید و مهاجم تعویضی کایا گل تساوی را به‌ثمر رساند تا مسابقه با تساوی یک-یک خاتمه یابد.


 رئیس فدراسیون قطر:
جام جهانی منتظر ماست
 تیم ملی قطر کار خود را در مرحله سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی را با شکست 3-1 برابر امارات در دوحه آغاز کرد و سپس به تساوی خارج از خانه برابر کره‌شمالی (2-2) رسید تا با یک امتیاز در مقام پنجم گروه خود قرار بگیرد‌. جاسم بن راشد البوعینین، رئیس فدراسیون فوتبال قطر، در این‌باره گفت: «رسیدن به جام جهانی 2026 نیازمند همبستگی همه از جمله هواداران است که مهم‌ترین عامل موفقیت و اولین حامی تیم هستند. از هواداران وفادار خود می‌خواهیم که برای کسب پیروزی از تیم حمایت کنند، چون آنها نقش مثبتی در بازی قرقیزستان خواهند داشت. ما به حضور هواداران‌مان عادت کرده‌ایم و آنها را بزرگترین حامی تیم در مقدماتی جام جهانی می‌دانیم.» بوعینین با تأکید بر این‌ جمله که «هواداران ما منبع قدرت ما هستند» گفت: «ما با هواداران وفادار خود زندگی می‌کنیم. هواداران قطری اکنون با حمایت مستمر خود، فرهنگ هواداری را نشان می‌دهند. حمایت مستمر از بازیکنان تا سوت پایان مسابقه، چیزی است که ما در برابر قرقیزستان به آن نیاز داریم. اکنون هواداران بشدت به ارزش خود پی برده‌اند؛ حمایت از بازیکنان، القای شور و نشاط در آنها و ناامید نشدن از هیچ نتیجه‌ای، انتظاراتی است که ما از آنها داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی