لباس ملی‌پوشان فرانسوی همیشه سوژه می‌شود

رد پای قرارداد برای فشن شدن

هر بار که تیم ملی فرانسه اردوی خود را در ‏کلرفونتن برگزار می‌کند، لحظه ورود ملی‌پوشان فرانسوی به یک ‏فشن‌شو تبدیل می‌شود. ‏اینکه چرا ستاره‌های فرانسوی سعی دارند با تیپ‌های عجیب در مقابل ‏کمپ تیم ملی دیده شوند، علت خاصی دارد. در قراردادی که تیم ملی ‏فرانسه با کمپانی نایک امضا کرده، ملی‌پوشان در زمان حضورشان در ‏تیم ملی، باید با لباس‌های این برند دیده شوند اما در این قرارداد ‏اشاره‌ای به لحظه رسیدن بازیکنان به کمپ تیم ملی نشده. به این ‏ترتیب ملی‌پوشان از این حفره قانونی برای به نمایش گذاشتن سلیقه ‏لباس‌شان استفاده کرده و با لباس شخصی به اردو می‌آیند. ‏تا پیش از این، بیشتر خبرنگارها مقابل ورودی کمپ خروس‌ها، منتظر ‏ورود ژول کنده بودند. مدافع بارسا بارها گفته بود علاقه خاصی به مد ‏و لباس دارد و به انتقادها توجه نمی‌کند اما ابراهیما کوناته نیز نشان ‏داد او هم خودش را صاحب ذوق و سلیقه در مد و لباس می‌داند. ‏کوناته با ماسکی مثل سارقان بانک از ماشین پیاده شد و باعث شد ‏انتقادهای زیادی به فرانسوی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح شود. ‏ این در حالی است که دیروز، تصاویری از لیونل مسی هنگام ورود ‏به کمپ آرژانتین منتشر شد که او کیف لویی ویتون به دست ‏داشت و تی‌شرت ژیوانشی بر تنش دیده می‌شد. ‏ملی‌پوشان اسپانیایی و آلمانی هم بارها با لباس‌های گرانقیمتی که ‏توسط مطرح‌ترین طراحان دنیا طراحی شده، مقابل دوربین‌ها ‏ایستاده‌اند. ‏بدون شک اسپانسرهای لباس تیم‌های ملی از این همه توجه رسانه‌ای ‏به این لباس‌های شخصی بازیکن‌ها خوشحال نیستند. آنها میلیون‌ها ‏دلار هزینه می‌کنند تا ستاره‌های فوتبال به صورت دائمی با لباس‌های ‏ورزشی تولیدی‌شان دیده شوند. برای مثال تیم ملی آلمان هرساله، ‌‏صد میلیون یورو از آدیداس دریافت می‌کند و فدراسیون فوتبال ‏فرانسه تابستان گذشته قراردادش را با نایک تا سال 2034 تمدید کرد ‏و بر اساس قرارداد جدید مبلغی مشابه با دریافتی آلمان از نایک ‏می‌گیرد. به نظر می‌رسد نبرد بین طراحان مد و لباس و برندهای تولید ‏لباس ورزشی همچنان ادامه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی