هر بار که تیم ملی فرانسه اردوی خود را در کلرفونتن برگزار میکند، لحظه ورود ملیپوشان فرانسوی به یک فشنشو تبدیل میشود. اینکه چرا ستارههای فرانسوی سعی دارند با تیپهای عجیب در مقابل کمپ تیم ملی دیده شوند، علت خاصی دارد. در قراردادی که تیم ملی فرانسه با کمپانی نایک امضا کرده، ملیپوشان در زمان حضورشان در تیم ملی، باید با لباسهای این برند دیده شوند اما در این قرارداد اشارهای به لحظه رسیدن بازیکنان به کمپ تیم ملی نشده. به این ترتیب ملیپوشان از این حفره قانونی برای به نمایش گذاشتن سلیقه لباسشان استفاده کرده و با لباس شخصی به اردو میآیند. تا پیش از این، بیشتر خبرنگارها مقابل ورودی کمپ خروسها، منتظر ورود ژول کنده بودند. مدافع بارسا بارها گفته بود علاقه خاصی به مد و لباس دارد و به انتقادها توجه نمیکند اما ابراهیما کوناته نیز نشان داد او هم خودش را صاحب ذوق و سلیقه در مد و لباس میداند. کوناته با ماسکی مثل سارقان بانک از ماشین پیاده شد و باعث شد انتقادهای زیادی به فرانسویها در شبکههای اجتماعی مطرح شود. این در حالی است که دیروز، تصاویری از لیونل مسی هنگام ورود به کمپ آرژانتین منتشر شد که او کیف لویی ویتون به دست داشت و تیشرت ژیوانشی بر تنش دیده میشد. ملیپوشان اسپانیایی و آلمانی هم بارها با لباسهای گرانقیمتی که توسط مطرحترین طراحان دنیا طراحی شده، مقابل دوربینها ایستادهاند. بدون شک اسپانسرهای لباس تیمهای ملی از این همه توجه رسانهای به این لباسهای شخصی بازیکنها خوشحال نیستند. آنها میلیونها دلار هزینه میکنند تا ستارههای فوتبال به صورت دائمی با لباسهای ورزشی تولیدیشان دیده شوند. برای مثال تیم ملی آلمان هرساله، صد میلیون یورو از آدیداس دریافت میکند و فدراسیون فوتبال فرانسه تابستان گذشته قراردادش را با نایک تا سال 2034 تمدید کرد و بر اساس قرارداد جدید مبلغی مشابه با دریافتی آلمان از نایک میگیرد. به نظر میرسد نبرد بین طراحان مد و لباس و برندهای تولید لباس ورزشی همچنان ادامه خواهد داشت.