مصاحبه و خبر

مرادی: بهتر است سیستم‌ VAR کمتر جابه‌جا شود
دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره تغییر کوبل داوری بازی سپاهان - استقلال خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر، اظهار داشت: «آقای پیام حیدری برای قضاوت مسابقه از طرف AFC راهی سفر خارجی شده بودند، اما در مسیر برگشت به دلیل اتفاقات اخیر پروازها لغو شد و با وجود تلاشی که داشت امکان سفر ایشان به ایران نبود. بنابراین محمدحسین زاهدی‌فر و همکارانش به‌عنوان کوبل داوری جایگزین شدند.» او در پاسخ به سؤالی در مورد قطعی سیستم کمک داور ویدیویی حین بازی پرسپولیس - چادرملو در هفته هفتم لیگ برتر و موارد مشابه، تصریح کرد: «این سیستم‌ها در قالب سیم‌ و سوکت‌هایی که کشیده شده است، کار می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است بر اثر مستهلک شدن سوکت‌ها، پارگی یا خرابی سیم‌ها، دستگاه VAR در ارتباطش دچار مشکل شود.» سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا ممکن است بر اثر جابه‌جایی‌های زیاد دستگاه VAR دچار چنین مشکلی شود، خاطر نشان کرد: «قطعات مربوط به کمک داور ویدیویی بهتر است که کمتر مورد حمل و جابه‌جایی قرار بگیرند.»


مربی ایرانی دستیار اول تیم ایتالیایی
علی عابدی، مربی ایرانی که پیش از این به عنوان دستیار تکنیک و تاکتیک و آنالیزور، دو فصل متوالی با تیم زنان رم قهرمان سری آ شد، این بار در رده‌ای پایین‌تر و به عنوان دستیار اول مشغول فعالیت شده است. عابدی که به چند سال همکاری خود با تیم بزرگسالان و نوجوانان رم پایان داده، این‌بار در کنار زمین، به عنوان دستیار اول تیم فوتبال تراستوره انتخاب شده و چند وقتی است کار خود را با این باشگاه آغاز کرده است. تراستوره در پنج بازی ابتدایی این فصل به پیروزی رسیده و یکی از مدعیان قهرمانی و صعود به دسته بالاتر از فوتبال زنان ایتالیا است. این مربی ایرانی به دنبال کسب یک موفقیت دیگر در فوتبال زنان ایتالیا است و باید دید که این بار در قامت مربی و دستیار اول، چه عملکردی خواهد داشت.
 
 
 خطر  برای سهمیه ایران در لیگ نخبگان
 با وجود عملکرد خوب نمایندگان کشورمان در دور نخست لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا، اما نمایندگان ایران در دور دوم مسابقات نتوانستند نتایج رضایت‌بخشی را کسب کنند و تنها سپاهان موفق شد از سد استقلال تاجیکستان عبور کند. این موضوع باعث شده تا نمایندگان قطر فاصله خود را با ایران در جدول سهمیه‌بندی مسابقات باشگاهی در آسیا کاهش دهند و اگر نمایندگان کشورمان عملکرد خوبی نداشته باشند، ممکن است سهمیه ایران برای دو فصل بعد نیز کاهش یابد.  شمار امتیازات نمایندگان ایران عدد 60.283 را نشان می‌دهد درحالی‌که امتیاز قطر 59.925 است و این یعنی فاصله دو کشور به کمتر از یک امتیاز رسیده است. امارات درحال حاضر با 62.883 امتیاز، پس از عربستان، دومین تیم برتر غرب آسیاست. سعودی‌ها 92.665 امتیاز به‌دست آورده‌اند و سه سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان دارند که رسیدن به آنها غیرممکن است و تا سال‌های آینده نیز این فاصله جبران نخواهد شد.


محرومیت سه مربی در لیگ یک
اسامی محرومان هفته ششم لیگ یک باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد. بر این اساس محمود فکری سرمربی تیم مس شهربابک به دلیل محرومیت انضباطی، محمدمهدی مرادخانی مربی تیم آریو اسلامشهر به دلیل اخراج و مهدی رجب‌زاده سرمربی تیم پارس جنوبی جم به دلیل اخطار در هفته ششم با محرومیت مواجه هستند.
 

واکنش دبیر سازمان لیگ به مصاحبه بیانی
عجولانه قضاوت نکنید
شاهرخ بیانی مربی تیم نساجی در گفت‌و‌گویی احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان را متهم به حمایت از ملوان کرد. این موضوع با واکنش دبیر سازمان لیگ همراه بود و محمدرضا کشوری فرد گفت: «شأن وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاتر از آن است که برای نتیجه گرفتن تیم ملوان انزلی با مدیران سازمان لیگ فوتبال یا فدراسیون فوتبال و ناظر مسابقه تماس بگیرد و بخواهد سفارش یک تیم یا یک مربی را کند. بهتر است با ادعاهای واهی، هواداران فوتبال کشورمان را دچار تشویش و سردرگمی نکنیم. ناظر مسابقه گزارش کامل اتفاقات این بازی را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارائه کرده است و نباید عجولانه صحبت و قضاوت کرد.»


جریمه نقدی ۴۷ میلیونی استقلال
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد. در آرای کمیته وضعیت آمده است: «با توجه به شکایت فرزاد نادری از باشگاه استقلال، این باشگاه به پرداخت مبلغ464 میلیون و 801 هزار و 413 ریال بابت اصل خواسته و مبلغ 17 میلیون و 732 هزار و 174 ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان 3 میلیارد و 335 میلیون و 198 هزار و 587 ریال قرار رد صادر کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی