اردوگاه سرخ

اولین بازی رسمی بعد از دو دیدار تدارکاتی
پرسپولیس و چادرملو اردکان تا الان بازی رسمی نداشته‌اند چرا که باشگاه اردکانی فقط دو سال است که با خرید امتیاز قشقایی شیراز تأسیس شده. با این حال سرخ‌ها دو بازی تدارکاتی مقابل این تیم داشته‌اند. اولی مربوط به دو سال قبل است که پرسپولیس درحالی‌که با نتیجه دو بر یک از حریفش عقب بود با یک پنالتی کار را به تساوی کشاند. گل‌های پرسپولیس در آن بازی را مهدی عبدی و حامد پاکدل به ثمر رساندند. دومین بازی تدارکاتی دو تیم مربوط به 9 ماه قبل و زمان سرمربیگری اوسمار بود که پرسپولیس موفق به پیروزی دو بر یک شد. در آن بازی سرخ‌ها دقیقه 4 گل خوردند اما با گل‌های عالیشاه و حسین حاجی‌زاده بازی را بردند. اتفاق عجیب این بازی کل کل و درگیری لفظی برخی بازیکنان پرسپولیس از جمله فرشاد فرجی و سروش رفیعی با بازیکنان حریف بود که اعتقاد داشتند بازیکنان چادرملو خیلی خشن کار می‌کنند.
 

یک+یک پرسپولیسی در ترکیب رقیب
از بین بازیکنان تیم چادرملو چهره یکی‌شان برای بازیکنان پرسپولیس کاملاً آشنا خواهد بود. محمدمهدی احمدی مدافع-هافبک چپ سه فصل گذشته پرسپولیس که یک‌بار به صورت قرضی راهی نفت مسجدسلیمان شده بود و حالا بازیکن تیم اردکانی است که البته در بازی‌های اخیر بازیکن ثابت این تیم بوده است. قبلاً گفته می‌شد جوان‌هایی مثل امید فهمی، علیرضا بابایی و میلاد سورگی هم به صورت قرضی از پرسپولیس به این تیم پیوسته‌اند اما تنها محمد بادپا مهاجم سیستانی سرخ‌ها به صورت قرضی در این تیم حضور دارد که البته او هم برای چادرملو به میدان نرفته است.
همچنین مدیرعامل باشگاه چادرملو، علی عطایی نیز مدتی در باشگاه پرسپولیس سمت داشت. از سوی دیگر حضور حنیف عمران‌زاده شده به عنوان یک استقلالی متعصب نیز می‌تواند به جذابیت‌ها یا حواشی این مسابقه بیفزاید.


گندوز دوباره دعوت شد
دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به تیم ملی الجزایر دعوت شد. الکسیس گندوز دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس برای دو‌ دیدار رفت و برگشت مقابل توگو در انتخابی جام ملت‌های آفریقا به تیم ملی الجزایر دعوت شد.
 گندوز در فیفادی شهریورماه هم به اردوی تیم ملی کشورش دعوت شده بود که در دو مسابقه الجزایر به میدان نرفت.


گاریدو در کلاس مربیگری
با آغاز فیفادی و بازی‌های ملی در سرتاسر جهان، رقابت‌های لیگ بعد از هفته هفتم تعطیل می‌شود و تمرینات پرسپولیس نیز بعد از بازی با چادرملو به مدت ۴ روز تعطیل خواهد شد. گاریدو و دستیارانش قرار است با استفاده از این تعطیلات راهی اسپانیا شده و به استراحت بپردازند.
گفته می‌شود یک کلاس دانش‌افزایی و به‌روز شدن مدارک مربیگری پرولایسنس UEFA و FIFA قرار است در کشور اسپانیا و شهر مادرید برگزار شود که گاریدو هم برای حضور در این دوره دعوت شده و به همین دلیل قرار است سفر دوروزه‌ای به شهر مادرید داشته باشد.


وضعیت عجیب زمین چمن ورزشگاه تختی
با وجود اعلام سازمان لیگ مبنی بر برگزاری دیدار پرسپولیس و چادرملو در ورزشگاه تختی تهران، وضعیت چمن این ورزشگاه همچنان نامشخص است. در حالی که محمدرضا مجیدی، مدیر ورزشگاه تختی، اظهار کرده بود که چمن در شرایط مناسبی قرار دارد، تصاویر روز گذشته در خبرگزاری‌ها نشان می‌داد که کارگران هنوز در حال ترمیم بخش‌هایی از زمین هستند و برخی از قسمت‌ها به‌طور کامل آماده نیست.
همچنین مجیدی به مشکلاتی از جمله نبود گیت‌ها و عدم وجود پیست تارتان اشاره کرده و اظهار داشت که این مسائل نیز باید تا زمان برگزاری مسابقات حل شوند.
با این حال، وضعیت نهایی چمن و آمادگی کامل ورزشگاه برای این دیدار هنوز مشخص نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.


تساوی نونهالان
نونهالان سرخپوش، در بازی بیرون از خانه خود مقابل تیم آریا پارس به تساوی یک بر یک رضایت داد.
شاگردان مسعود زارعی می‌توانستند پیروز میدان باشند اما از یک سو از دست دادن فرصت‌ها و از سوی دیگر تصمیمات داوری روی اعلام پنالتی برای حریف و عدم اعلام پنالتی برای پرسپولیس باعث شد بازی با تساوی پایان یابد.
در این پیکار علی اسکندری تک گل سرخ‌ها را به ثمر رساند. تیم نونهالان پرسپولیس در حال حاضر با ۱۶ امتیاز از ۹ مسابقه در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی