تعویض طلایی به بایرن مونیخ رحم نکرد

استون ویلا، تیم قابل احترام اروپا

جان دوران در دقیقه 79 تنها گل بازی استون ویلا با بایرن‌مونیخ را زد تا شاگردان ونسان کمپانی را ناکام به باواریا بفرستد. مهاجم کلمبیایی رکورد فوق‌العاده‌اش در گلزنی به عنوان بازیکن جانشین را حفظ کرد؛ او این فصل شش گل زده که در پنج تا بازیکن تعویضی بوده و با گل چهارشنبه‌شب نتیجه فینال جام باشگاه‌های اروپا در سال 1982 تکرار شد. ویلا که در بازی اول خود با سه گل، یانگ بویز را شکست داده بود، شش امتیازی شد و بایرن‌مونیخ که در مسابقه اول 9 بر 2 دیناموزاگرب را برده بود، سه‌امتیازی ماند. پرنس ویلیام طرفدار سرسخت استون ویلا است و برای تماشای نخستین بازی خانگی تیمش در بالاترین سطح رقابت‌های اروپا بعد از 41 سال به ورزشگاه آمده بود. او فصل قبل هم در همه بازی‌های اروپایی ویلا حاضر بود و واکنش او روی گل دوران در خاطره‌ها می‌ماند.
 
مهاجمان انگلیس
مهاجمان شماره یک و دو تیم ملی انگلیس در این بازی در ویلاپارک مقابل هم قرار گرفتند. هری کین و اولی واتکینز که جایش را به دوران داد، توانایی‌های خود را نشان دادند هر چند موقعیت خوبی در اختیارشان قرار نگرفت. واتکینز با دایو اوپامکانو تک‌به‌تک شد و مدافع میانی بایرن خوش‌شانس بود که در نبردی که از دقیقه اول بازی شروع شد، فقط یک اخطار گرفت. کین هم در نوک حمله بایرن هیچ موقعیتی پیدا نکرد اما با کیفیت بالایی بازی کرد.
 
از بارو تا بایرن
اونای امری مربی استون‌ویلا به اندازه کافی در رقابت‌های اروپایی تجربه دارد و اجازه نداد بزرگی این بازی روی کارش تأثیر بگذارد. لئون بیلی در بازی هفته قبل با ایپسویچ ضعیف بود هرچند یک پاس گل به واتکینز داد. امری بعد از بازی ابراز نارضایتی کرد و شجاعانه تصمیم بزرگی گرفت. بیلی کنار رفت و جادن فیلوجین برای نخستین‌بار بعد از بازگشت به ویلا در ترکیب اصلی قرار گرفت. او به هال‌سیتی فروخته شده بود اما در قراردادش گنجانده بودند که اجازه بازپس خریدنش را دارند. آخرین بازی او مقابل بارو در جام اتحادیه بود؛ از بارو تا بایرن.
 
سبک کمپانی
کمپانی که به سبک کارش در برنلی که آخرین تجربه مربیگری او بوده، وفادار است، با همین سبک در نخستین فصل مربیگری‌اش، تیم را به لیگ برتر آورد. آنها با رقبای لیگ برتری هم همینطور بازی کردند و جواب نگرفتند، تیم هم سقوط کرد. شاید مقامات بایرن هم وفاداری به این سبک را پسندیدند و او را به باواریا آوردند. مدافع سابق منچسترسیتی لیگ برتر را خوب می‌شناسد و شاید اصرار روی یک سبک و در نظرنگرفتن کیفیت و توانایی حریف، برای بایرن گران تمام شود؛ ممکن است در مورد شایستگی‌اش برای کار در یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا تردیدهای بیشتری شکل بگیرد.
نیمکت غنی
کمپانی تصمیم گرفت نام‌های بزرگی را روی نیمکت بنشاند و دقت در این نام‌ها نشان می‌دهد چرا بایرن فصل بوندس‌لیگا را اینطور مقتدرانه آغاز کرده است. آنها بازیکنانی هستند که می‌توانند در تیم‌های تراز اول اروپا ثابت باشند؛ بدون هیچ ترتیب خاصی، لئون گورتزکا، لروی سانه، اریک دایر، ژوائو پالینیا، توماس مولر و جمال موسیالا در دسترس بودند.
مربی بایرن بین دونیمه جای کینگزلی کومان را به جمال موسیالا داد اما با همه نام‌های بزرگ نیمکت بایرن، تعویض طلایی ویلا دوباره خبرساز شد. باید دید امری تا کی می‌تواند دوران را از ترکیب اصلی بیرون
بگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی