استعفا دادم، چون نمی‌خواستند بمانم

پانزوان: فدراسیون وزنه‌برداری دنبال قربانی بود

هادی پانزوان سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان چهارشنبه هفته قبل، بعد از جلسه کمیته فنی استعفا داد. این استعفا یعنی هنوز حاشیه دامن فدراسیون وزنه‌برداری را رها نکرده است.
 حواشی‌ای که از مسابقات جوانان جهان شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. این کناره‌گیری اما ظاهراً برای پوشش بعضی مشکلات است.
هادی پانزوان هم درباره استعفا از تیم ملی می‌گوید، چاره‌ای نداشته و ظاهراً او را مقصر تمام ناکامی‌ها معرفی کردند.

بعد از بازگشت به تهران فدراسیون نشست کمیته فنی را برگزار کرد، درباره این نشست توضیح می‌دهید که چه اتفاقی افتاد؟
معمولاً بعد از هر رویدادی این نشست‌ها برگزار می‌شود، این‌بار هم بعد از اسپانیا برگزار شد اما معمولاً در این نشست‌ها بحث فنی مطرح نمی‌شود.
اما ظاهراً خیلی خوب پیش نرفت؟
نه خوب برگزار نشد چون اصلاً بحث فنی مطرح نشد. فدراسیون دنبال یک نفر می‌گشت تا او را به عنوان مقصر معرفی کند و تمام حرف‌هایی هم که درباره من مطرح شد در همین محور بود و نقد فنی به تیم وارد نشد.
یعنی از نتایج اسپانیا دفاع می‌کنید؟
نه ما در اسپانیا خوب کار نکردیم و من مسئولیت نتایج تیم را برعهده می‌گیرم اما اتفاقاتی افتاد که از دست ما خارج بود. وقتی شش نفر از تیم حذف شدند به لحاظ روانی همه به هم ریختند و طبیعی بود که تمرکز تیم به هم بریزد. به همین دلیل نمی‌توان درباره دلایل فنی صحبت کرد.
شاید در این‌باره کادرفنی هم مقصر باشد.
فدراسیون به ما نامه زد که طبق قوانین فدراسیون جهانی باید در بازه شش‌ماهه باید دوبار تست بگیریم اما هیچ وقت نگفت که باید فاصله زمانی ۱۴روزه رعایت شود. نامه منتشر شد و همه دیدند که فدراسیون فقط گفته باید تست بگیرید البته این هم کار ما نیست. کادرفنی فقط باید نفرات را معرفی کند که ما انجام دادیم.
همان موقعی که نامه به دست شما رسید چرا اقدام نشد؟
زمان نداشتیم نامه خیلی دیر به دست ما رسید و فرصت اینکه انجام شود، نبود. برخی وزنه‌برداران امتحان داشتند و برخی دیگر هم آسیب‌دیده بودند و من باید همه این افراد را دوباره کنار هم جمع می‌کردم. ضمن اینکه در نامه هم قید نشده بود که هر دو تست دوپینگ باید در فاصله ۱۴روز از یکدیگر گرفته شود. دو نوبت تست دوپینگ هم یعنی اینکه ورزشکار من امروز تست بدهد و فردا هم دوباره تست بدهد.
خب چرا نامه دیر رسید؟
این را من نباید جواب بدهم. این کار را باید فدراسیون انجام می‌داد حالا چرا دیر ارسال کردند را من نمی‌دانم. خودم سه بار درخواست دادم که از تیم تست بگیرید. یک‌بار اسفند سال گذشته و دو بار هم اردیبهشت و خرداد نامه زدم که از تیم تست بگیرید اما تیرماه برای گرفتن تست آمدند، من کارم را درست انجام دادم.
و بعد از این داستان‌ها تصمیم گرفتید استعفا بدهید؟
جایی که احساس کنی، نمی‌خواهند بمانی باید استعفا بدهی. ضمن اینکه حضورم دیگر مثمرثمر نبود و در چنین فضایی تصمیم به نبودن خیلی بهتر از ماندن است. تازه‌وارد نیستم، کارنامه مشخصی دارم. برای کمک کردن آمده بودم و تا جایی که در توانم بود این کار انجام دادم. تیم نوجوانان در آسیا قهرمان شد؛ در رده جوانان هم قهرمان شدیم. در تیم‌های پایه کار شده و این انصاف نیست که نتیجه یک مسابقه را به تمامی رقابت‌ها تعمیم دهند. قطعاً اگر آن وزنه‌برداران حذف شده در قهرمانی جهان بودند تیم باز هم قهرمانی را به دست می‌آورد. تنها چهار وزنه‌بردار در اختیار من بودند اما من سرمربی تیم ملی بودم و مسئولیت می‌پذیرم و از همه عذرخواهی می‌کنم، به خاطر این موضوع هم استعفا کردم.
ظاهراً از نشست کمیته فنی هم ناراحت هستید؟
در جلسه کمیته فنی با من صحبت فنی نشد. من در رده نوجوانان و جوانان، قهرمانی جهان را به دست آوردم. حالا با این کارنامه در جلسه کمیته فنی آقایان به من می‌گفتند در فلان جا، فلان صحبت را مطرح کردم. حتی به رئیس فدراسیون گفتم این جلسه کمیته فنی است و باید در مورد مسائل فنی صحبت کنیم ولی شما به دنبال مچ گرفتن هستید! برداشتم این بود دنبال قربانی بودند. من هم مسئولیت تمام اتفاقات را گردن می‌گیرم و می‌روم. البته اعتقاد دارم تیم خوبی را برای آیندگان ساختم و فقط امید دارم که با بعدی‌ها مثل من برخورد نکنند.

جستجو
آرشیو تاریخی