صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شصت - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شصت - ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

وقتی تنها طارمی در فوتبال اروپا می‌درخشد

لژیونر مورد نظر در دسترس نیست

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


درخشش مهدی طارمی در ترکیب اینتر در لیگ قهرمانان اروپا و در دیدار اخیر نراتزوری مقابل ستاره سرخ که با دادن دو پاس گل و زدن یک گل از روی نقطه پنالتی توسط ستاره ایرانی افعی‌ها همراه بود، خوشحالی فوتبالدوستان ایرانی را به همراه داشت و بسیاری از اینکه مهاجم تیم ملی کشورمان در سطح اول مسابقات فوتبال باشگاهی جهان می‌درخشد، احساس رضایت دارند اما در این میان، یک حسرت و علامت سؤال بزرگ در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال وجود دارد که این خوشحالی را تبدیل به ناامیدی کرده است.
طارمی در حالی پس از گلزنی‌های فراوان در پورتو، توجه مسئولان و کادرفنی اینتر را به خود جلب کرد که پیش از او، زوجش در خط حمله تیم ملی یعنی سردار آزمون در سری A برای رم به میدان می‌رفت و اگرچه حضوری نصف و نیمه در ترکیب گرگ‌ها داشت اما هواداران وقتی سردار را در لباس جالوروسی می‌دیدند، به وجد می‌آمدند. با این حال، آزمون که تحت قرارداد با بایرلورکوزن بود، پس از اینکه رم او را نخواست و تیم آلمانی هم تمایلی به ادامه حضورش نشان نداد، به امارات رفت تا برای شباب الاهلی بازی کند. این در حالی است که شنیده می‌شد سردار از لالیگا و ویارئال پیشنهاد دارد ولی او ترجیح داد که به جای اسپانیا، راهی حاشیه خلیج‌فارس شده و همبازی سعید عزت‌اللهی شود. آزمون اگرچه در شباب الاهلی موفق بوده و گلزنی می‌کند اما رفتن او از فوتبال اروپا و آمدنش به آسیا، چیزی جز یک عقبگرد نیست.
این اتفاق در حالی رخ داده که علیرضا جهانبخش ملی‌پوش و لژیونر فوتبال کشورمان، دیگر جایی در فاینورد ندارد و با اینکه از چند تیم مختلف مانند توئنته یا گلاسکو رنجرز به عنوان تیم‌های خواهان او نام برده شده ولی از پایان فصل گذشته تاکنون، بدون تیم مانده است. این در شرایطی است که سامان قدوس که تنها بازیکن ایرانی لیگ برتر انگلیس بود، پس از جدایی از برنتفورد و مدتی بدون تیم بودن، راهی امارات شد و پیراهن اتحاد کلباء را به تن کرد.
اینکه چرا اتحاد کلباء به عنوان تیم درجه چندم اماراتی به کعبه آمال بازیکنان ایرانی تبدیل شده، سؤالی است که باعث تعجب بسیاری شده است؛ تیمی که مهدی قایدی به طور قرضی در آن بازی می‌کند و شهریار مغانلو آقای فصل گذشته لیگ برتر را هم به خدمت گرفته و با جذب قدوس، سه بازیکن ایرانی را در اختیار دارد. جالب اینکه محمد دانشگر مدافع سپاهان هم بسیار تلاش کرد به این تیم برود تا به قول خودش پیشرفت کند اما در اصفهان ماندنی شد. ولی آیا واقعاً حضور در چنین تیمی نامش پیشرفت است؟ از سویی، بازیکنان بااستعداد و جوان دیگری مانند محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی و سعید سحرخیزان به روسیه رفته‌اند تا برای دیناموماخاچ قلعه و اورنبورگ بازی کنند که تیم‌های سرشناسی به حساب نمی‌آیند و کمک چندانی به رشد آنها نمی‌کند.
واقعیت این است که لژیونر شدن اینچنینی و حضور بازیکنانی مانند احمد نوراللهی در الوحده (امارات)، علی قلی‌زاده در لخ پوزنان (لهستان) و اللهیار صیادمنش در وسترلو (بلژیک)، فقط آورده مالی برای آنها به همراه دارد وگرنه رشدی به لحاظ فنی نصیب آنها و فوتبال ایران نخواهد شد. چه بسا که این موضوع در درازمدت به ضرر فوتبال ملی نیز تمام خواهد شد. حالا ماییم و جناب استاد طارمی که تک‌ستاره فوتبال ایران در اروپاست!

جستجو
آرشیو تاریخی