خبر

14 مهرماه؛ بزرگداشت
شهدای مقاومت
جامعه ورزش کشور، 14مهرماه مراسم  گرامیداشت شهدای مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان را برگزار می‌کند.
اهالی ورزش عصر شنبه هفته آینده از ساعت 15 تا 17 در زورخانه جوانمردان شهدای کن دور هم جمع می‌شوند تا یاد و خاطره شهدای مقاومت را زنده نگه‌ دارند.


تمجید پارالمپیک آسیا از ستاره پاراتکواندو
منتظر درخشش رحیمی
در لس‌آنجلس باشید
کمیته پارالمپیک آسیا با مرور رویدادهای مهم و لحظات به یادماندنی بازی‌های پاریس پارالمپیک 2024 پاریس، با انتشار یادداشتی به حضور تأثیرگذار زنان این قاره در فینال رقابت‌های پاراتکواندو پرداخته و به تاریخ‌سازی زهرا رحیمی جوان‌ترین ملی‌پوش کاروان «فرزندان ایران» با مدال نقره‌اش اشاره کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «زهرا رحیمی پاراتکواندوکار 15ساله و جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران، در اولین حضور پارالمپیکی خود، به نایب‌قهرمانی دست یافت. رحیمی که با این نشان، اولین مدال ایران در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس به ارمغان آورد، در این‌باره گفت: «دوست داشتم رنگ مدالم طلا باشد، اما به دلیل مصدومیت زانو نتوانستم. من جوانم و امیدوارم در آینده قهرمان پارالمپیک‌ شوم.» او در پارالمپیک لس‌آنجلس2028 هم در رده سنی جوان قرار دارد و بدون تردید ایران و رسانه‌ها به او توجه خواهند داشت.


تعویق سوپرلیگ غرب آسیا
 فدراسیون جهانی بسکتبال مسابقات سوپرلیگ غرب آسیا را به تعویق انداخت. درحالی‌که قرار بود این رقابت‌ها  از ۲۳مهرماه شروع  شود و  طبق اعلام فیبا قرعه‌کشی دور مقدماتی این رقابت‌ها جمعه  ۱۳مهرماه  به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، اما با تصمیم فدراسیون جهانی به تعویق افتاد. تیم نماینده اسلامشهر که فصل قبل با شکست شهرداری گرگان  قهرمان  لیگ برتر شده، تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.
 

شب کم‌فروغ امینی
در لیگ بسکتبال فرانسه
تیم بسکتبال نانسی فرانسه در شب کم‌فروغ محمد امینی مقابل حریفش تن به شکست داد. هفته دوم لیگ برتر بسکتبال فرانسه  درحالی سه‌شنبه شب به پایان رسید که تیم نانسی با محمد امینی  ستاره 19ساله ایرانی‌اش در بازی مقابل دیژون با نتیجه
84-93 باخت. فوروارد جوان تیم ملی ایران در این مسابقه پنج دقیقه برای تیم نانسی به زمین رفت اما نتوانست عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند و شاهد باخت تیمش بود. تیم نانسی درحال حاضر با یک برد و یک باخت در رتبه نهم لیگ فرانسه قرار دارد.
 

محرومیت 8 ساله ورزشکار
پاور لیفتینگ
یک ورزشکار پاورلیفتینگ برای ۸ سال از فعالیت در همه حوزه‌های ورزشی محروم شد.
شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با رأیی ویژه «علی جنگی» ورزشکار پاورلیفتینگ را برای ۸ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم کرد. رأیی برای دو تخلف این ورزشکار که هر کدام شامل محرومیت ۴ساله بوده صادر شده است. اول بخش ابلاغیه فرم کنترل دوپینگ که نشان‌دهنده اطلاع از انتخاب و لزوم حضور در ایستگاه کنترل دوپینگ هست را امضا کرد اما به رغم تذکر چندباره، او تست نداد و سالن مسابقات را ترک کرد. او به دلیل غیبت در جلسه بررسی اولیه و عدم پاسخگویی به مکاتبات ایران‌نادو برای ۴سال از فعالیت‌های ورزشی محروم شد و تخلف دوم او فروش مواد ممنوعه قاچاق بود که بابت آن هم چهارسال محرومیت به پایش نوشته شد تا در مجموع 8سال از همه فعالیت‌های ورزشی محروم شود.


آخرین اعزام روئینگی‌ها با قایقرانی
تیم ملی روئینگ ایران در آخرین سفرش با فدراسیون قایقرانی شنبه هفته آینده برای قهرمانی آسیای زیر 19سال به ازبکستان می‌رود. مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا از ۱۹مهر در سمرقند ازبکستان آغاز می‌شود که تیم روئینگ ایران با ترکیب 5نفره راهی این مسابقات می‌شود. تیم ملی ایران درحالی شنبه هفته آینده راهی مسابقات می‌شود که روئینگ دیروز به طور رسمی از فدراسیون قایقرانی جدا شد. با تصمیم وزیر ورزش و جوانان قرار است روئینگ به عنوان یک فدراسیون مستقل فعالیت خود را شروع کند. با اینکه این جدایی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد، فدراسیون قایقرانی کارهای مربوط به اعزام را انجام داد و حضور روئینگ در قهرمانی آسیا ازبکستان آخرین اعزامی است که این رشته با فدراسیون قایقرانی انجام داد. مهسا جاور، فاطمه مجلل، زینب نوروزی، کیمیا زارعی و امیرحسین محمدپور در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان شرکت می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی