مصاحبه و خبر

جریمه 500 میلیونی درباره باهویی
باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ با نبیل باهویی، مهاجم سوئدی - مراکشی قرارداد امضا کرد اما این بازیکن تنها در ۸ بازی و ۳۱۵ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و چون از مجموع ۶۰ درصد زمان مسابقاتی که در پرسپولیس حضور داشت، کمتر بود، یک سهمیه بازیکن خارجی لیگ بیست و چهارم پرسپولیس سوخت.
باشگاه پرسپولیس که معتقد بود نبیل باهویی به دلیل مصدومیت برای این تیم به میدان نرفته، مدارک دال بر مصدومیت این بازیکن را به ایفمارک فرستاد. اما حالا اتهام جعلی بودن مدارک پزشکی نبیل باهویی به باشگاه پرسپولیس وارد شده و این پرونده برای رسیدگی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده است. اگر کمیته انضباطی تشخیص دهد که این اسناد جعلی بوده طبق ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال (جعل، تزویر و استفاده از سند مجعول) این باشگاه جریمه خواهد شد. طبق بند ۴ این ماده چنانچه رکن قضایی، باشگاه را به دلیل مداخله (مشارکت، معاونت یا اطلاع) یکی از بازیکنان، مقامات رسمی یا کارمندان باشگاه مربوط به این اتهام مسئول تشخیص دهد، باشگاه مذکور به پرداخت حداقل پانصد میلیون ریال جریمه محکوم خواهد شد.


ورود بدون بلیت ممنوع
 سیدکمال سادات، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران گفت: «با توجه به برگزاری دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس تهران و پاختاکور ازبکستان در جریان لیگ نخبگان آسیا، تمهیدات و تدابیر امنیتی لازم برای این بازی در ورزشگاه شهرقدس اندیشیده شده است. براساس تصمیماتی که وزارت ورزش و جوانان گرفته است از بُعد امنیتی و انتظامی در کمیسیون ورزشی استانداری تهران بحث و تبادل نظر شد و همه تمهیدات لازم تدارک دیده شده است.»
 او ادامه داد: «یکی از موضوعاتی که به صورت جدی مورد تأکید ماست ورود علاقه‌مندان تیم فوتبال پرسپولیس با بلیت تهیه شده در این ورزشگاه است زیرا برخی از هواداران بدون در نظر گرفتن این موضوع به ورزشگاه‌ مراجعه می‌کنند که این مسأله هم برای تماشاگران و هم متصدیان امر مشکلاتی را به دنبال دارد. به همین منظور از مردم درخواست می‌شود که حتماً پس از تهیه بلیت برای دیدن بازی این تیم‌ها وارد ورزشگاه شهرقدس تهران شوند زیرا ممنوعیت ورود برای افراد بدون بلیت اعمال می‌شود.»


آشتیانی: پاختاکور مشکل ساز نیست
اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس درباره بازی  مقابل پاختاکور گفت :« اصولاً ما مقابل تیم‌هایی مانند پاختاکور مشکلی نداریم ضمن اینکه با استراحت زمانی خوبی هم بعد از دربی، پرسپولیس به مصاف پاختاکور می‌رود و بازی هم در ایران است و بعد مسافتی و زمانی را به پرسپولیس تحمیل نخواهد کرد. پاختاکور بیشتر تیمی دونده و فیزیکی است که شرایط خیلی خوبی به لحاظ فنی ندارد و بازیکنان پرسپولیس به لحاظ کیفیت فنی و تاکتیکی به مراتب خیلی بالاتر از پاختاکور هستند، از این رو پرسپولیس با ارائه پرسینگ که واقعاً از این حیث بهترین تیم در ایران است قادراست که تیم پاختاکور را به مشکل بیندازد اما در این بین خیلی مهم است که پاس اشتباه در یک سوم میانی حریف به هم ندهند تا پرسپولیس ضد حمله نخورد چون در این فاصله هر تیمی ممکن است تیم حریفش را با مشکل مواجه سازد. دقیقاً ما همین مشکل را در بازی تیم سپاهان مقابل تراکتور دیدیم نکته‌ای که موجب شد سپاهان بازی را به حریف ببازد و غافلگیر شود.


استقبال ویژه از پاختاکور
اعضای تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان با پرواز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دیروز وارد تهران شدند. مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، شخصاً برای استقبال از اعضای این تیم در فرودگاه حضور پیدا کرد و تشریفات مربوط به گذرنامه و روادید نیز به سرعت برای ایشان انجام شد تا با خودروهای در نظر گرفته شده، راهی هتل محل اقامت خود شوند. نمایندگان باشگاه همچنین در هتل، تدارکات لازم را برای خوش‌آمدگویی و استقرار سریع اعضای این تیم دیدند. همچنین عبدالحمید عبدالغفور ناظر و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در مسابقه تیم‌های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان، روز یکشنبه وارد ایران شد و مورد استقبال نماینده باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.


پروین در باشگاه پرسپولیس
علی پروین پیشکسوت پرسپولیس عصر دیروز با حضور در ساختمان باشگاه، جلسه‌ای ۲ ساعته با رضا درویش مدیرعامل این باشگاه داشت. پس از پایان این جلسه درویش در صحبتی کوتاه گفت: دیدار دوستانه ای بود که قرار است جزئیات آن رسانه‌ای شود.


گلزنی براجعه در لائوس
مدافع راست پرسپولیس که عضو تیم ملی جوانان است دیروز در برد 8 گله مقابل مغولستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا موفق به گلزنی شد. براجعه در بازی اول مقابل لائوس هم گل زده و البته در آن بازی اخراج شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی