صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و شش - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

یاسین سلمانی مورد اعتماد گاریدو

آرام باش و تمرین کن

محمدرضا رحیم‌پور / فصل گذشته برای یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس، با حوادث ناگواری همراه بود. او به اردوگاه سرخ آمد و خیلی زود دچار مصدومیت شد و به دلیل پارگی رباط‌، کل فصل را از دست داد. این شروع ناامیدکننده، نگرانی‌های زیادی را برای آینده او و همچنین آینده پرسپولیس به همراه داشت.
 با آغاز فصل جدید و حضور کارلوس گاریدو، مربی اسپانیایی، امیدی تازه در دل هواداران و بازیکنان ایجاد کرد. گاریدو که با ذهنیتی خالی از پیش‌داوری به ایران آمد، به تمام بازیکنانش، از جمله یاسین، در تمرینات و بازی‌های دوستانه فرصت بازی داد. این اقدام برای یاسین فرصتی به وجود آورد تا نشان دهد از توانایی‌های خوبی برخوردار است. اما در دنیای فوتبال گاهی اوقات مربیان به سرعت به قضاوت‌های غیرمنتظره می‌پردازند، بخصوص زمانی که بازیکن نتواند در پست تخصصی خود انتظارات را برآورده کند.
 در اردوی پیش‌فصل نیز در فضای مجازی گفته می‌شد که یاسین «آچار فرانسه» و عصای دست گاریدو شده اما در کمال تعجب با شروع فصل گاریدو در چهار بازی اولیه لیگ برتر به او فرصتی نداد. این موضوع باعث شد تا انتقادات شدیدی متوجه این مربی شود. در روز دربی 104، این وضعیت بیشتر حس می‌شد، ایجاد انتظارات و نارضایتی‌ها نسبت به عدم حضور یاسین به شکلی غیرقابل انکار در فضای هواداری پرسپولیس حس می‌شد. پرسپولیس که اورونوف را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، در آستانه شهرآورد دچار کمبود مهره تأثیر‌گذار بود اما گاریدو به دلایل انضباطی یاسین را از لیست خود خط زد.
همین موضوع باعث شد تا شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر مازاد شدن یاسین سلمانی از سوی گاریدو شکل بگیرد اما بر اساس آخرین شنیده‌ها از رختکن پرسپولیس، گاریدو بعد پیروزی در شهرآورد به یاسین اعلام کرده که او از بازیکنان مورد اعتمادش است و او را تشویق کرده با آرامش به تمرینات ادامه دهد و از حواشی دور باشد. این امر نشان می‌دهد که گاریدو روی کیفیت سلامتی و بازگشت تدریجی سلمانی به تمرینات و مسابقات تأکید دارد و علت کم بازی دادن به او، تنها نگرانی‌های این مربی از بابت سلامتی یاسین است.
او که حتی در دیدار حساسی مثل شهرآورد حاضر نشد روی ایوب العملود و اورونوف ریسک کند، نشان داده که در مربیگری خود همواره سلامت شاگردانش را بر نتیجه مقدم می‌داند. یاسین سلمانی نیز در آخرین تمرینات با چهره‌ای شاداب حاضر شده که نشان از انگیزه‌های بالای او برای بازگشت به تیم دارد. بنابراین باید دید آیا با گذشت زمان و احتمال تغییر در شرایط تیم، یاسین سلمانی می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد و به پرسپولیس کمک کند و هواداران امیدوارند که عملکردهای مثبت و مورد انتظار از او بزودی در زمین مسابقه به بار بنشیند.
جستجو
آرشیو تاریخی