مصاحبه و خبر

جریمه سنگین فدراسیون فوتبال به دلیل بی‌توجهی به CAS
در پی شکایت باشگاه سپاهان از فدراسیون فوتبال به دلیل اعمال جریمه‌های سنگین ناشی از قانون سقف بودجه، دادگاه حکمیت ورزش به نفع سپاهان رأی صادر کرد. اما نکته قابل توجه این است که دلیل اصلی این محکومیت، قانون سقف بودجه نیست بلکه بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به مهلت تعیین‌شده برای پاسخگویی به دادگاه بوده است. در واقع، دادگاه CAS به فدراسیون ایران فرصت 25 روزه داده بود تا دفاعیات خود را ارائه دهد اما با کمال تعجب، فدراسیون به این نامه پاسخ نداد و هیچ دفاعیه‌ای ارسال نکرد. در ادامه، جلسه آنلاینی برای بررسی این موضوع برگزار شد که در آن فدراسیون درخواست مهلت مجدد برای ارائه دفاعیات خود را مطرح کرد. با این حال، دادگاه و وکلای باشگاه سپاهان با این درخواست مخالفت کردند و در نهایت، فدراسیون به دلیل عدم پاسخگویی در مهلت مقرر، محکوم شد. در واقع این حکم به دلیل بی‌توجهی فدراسیون به مهلت در نظر گرفته شده برای پاسخگویی بوده، نه اصل قانون سقف بودجه و آنها به دستورالعملی که در ایران تهیه شده، کاری نداشتند. حال اینکه چرا فدراسیون فوتبال در مهلت مقرر پاسخ نامه را نداده، مشخص نیست.


کاپیتان تیم ملی فوتسال مراکش:
ایران تیمی سرسخت و قدرتمند است
سفیان المسرار، کاپیتان تیم ملی فوتسال مراکش درباره شرایط تیم ملی فوتسال مراکش در آستانه دیدار با ایران اظهار داشت: «با تیمی قوی و سرسخت مواجه هستیم. همانند اتفاقاتی که در دو بازی گذشته رخ داد، باید از تکرار اشتباهات قبلی مقابل دروازه خودمان پرهیز کنیم و تمرکز لازم را داشته باشیم.» او با اشاره به غایبان بهترین تیم سال 2023 جهان گفت: «متأسفانه مصدومیت برخی بازیکنان سبب بروز اشتباهات فردی شد و در تیم ما تأثیرگذار بود. آماده دیدار با ایران می‌شویم تا با پیروزی در این مسابقه، دل مردم مراکش را خوشحال کنیم. هدف همه بازیکنان این است که بازی بهتری ارائه کنند.»


سرنوشت تلخ اسبقی در الریان
پویا اسبقی در تابستان گذشته راهی قطر شد و هدایت تیم فوتبال الشمال را برعهده گرفت، اما در پایان فصل و در شرایطی که این باشگاه تمایل به ادامه همکاری با او برای فصل جدید را داشت، این تیم را ترک کرد و قرارداد جدیدی را با باشگاه الریان برای سرمربیگری این باشگاه امضا کرد. اسبقی پس از برگزاری اردوی خارجی و چندین مسابقه دوستانه، وارد رقابت‌های لیگ ستارگان قطر شد و در چهار هفته ابتدایی دو پیروزی و دو شکست ثبت کرد، اما در ادامه شکست سه بر یک مقابل الهلال در لیگ نخبگان آسیا و سپس باخت دوگله مقابل الوکره باعث برکناری او شد. روزهای پایانی حضور اسبقی در الریان با خشم شدید هواداران این تیم همراه بود و اعتراضات به عملکرد این سرمربی ایرانی به حدی رسیده بود که باعث شد مدیران باشگاه به سرعت وارد عمل شوند تا با اخراج او و استخدام سرمربی جدید، جو این تیم را آرام کنند. باشگاه الریان پس از اخراج اسبقی، یونس علی را جایگزین او کرد؛ سرمربی دورگه ایرانی- قطری که سه فصل هدایت العربی را برعهده داشت و دو فصل قبل همراه با این تیم جام امیر قطر را کسب کرد و با اختلاف کمی نسبت به الدحیل در رتبه دوم لیگ ستارگان قرار گرفت تا عنوان سرمربی سال قطر را کسب کند.


سفال‌منش: تیم ملی فوتسال در ایده‌آل‌ترین شرایط است
شهاب‌الدین سفال‌منش، مربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره آسیب‌دیدگی سعید احمدعباسی که سبب شد وی دیدار با فرانسه را از دست بدهد، اظهار داشت: «احمدعباسی پیش از دیدار با فرانسه دچار مصدومیت شد که این مشکل برطرف شده و او تمرین خوبی بعد از آسیب‌دیدگی انجام داد. همه بازیکنان دوره نقاهت خود را پشت سر گذاشتند و با تیم کامل و قوی به مصاف مراکش می‌رویم.» او در مورد تقابل با تیم ملی مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی عنوان کرد: «مراکش تیمی قدرتمند و صاحب‌سبک در فوتسال است. اقدامات بسیار خوبی برای توسعه فوتسال در این کشور انجام شده و زیرساخت‌هایی مانند سالن بسیار مجهز و منحصربه‌فرد در این کشور ساخته شده است. مراکش در سال 2023 به‌عنوان بهترین تیم دنیا انتخاب شد و مربی این تیم عنوان بهترین مربی دنیا را کسب کرد.»
مربی تیم ملی فوتسال راجع به دیدارهای قبلی ایران با تیم رده ششم جهان تصریح کرد: «دو مسابقه با مراکش داشتیم، اما این تیم تاکنون تغییرات زیادی داشته است. مراکش در تورنمنت ویتنام، ترکیبی از بازیکنان رده امید و بزرگسالان بود و ما تغییرات این تیم را تحلیل کرده‌ایم. مراکش دیدارهای دوستانه بسیار زیادی پیش از جام جهانی داشته است و عملکرد آنها را در بازی‌های منتهی به جام جهانی و در طول جام ارزیابی کرده‌ایم.» سفال‌منش در خصوص وضعیت تیم ملی بیان داشت: «ما ایران هستیم و از لحاظ کیفیت بازی، کیفیت بازیکنان و تلاش تیمی در ایده‌آل‌ترین شرایط قرار داریم. بهترین بازیکن آسیا، بهترین بازیکن رأس جهان، نامزد بهترین بازیکن جوان دنیا و نفراتی که بهترین‌های آسیا هستند، در کنار سایر جوانان تلاش می‌کنند. بازیکنان ما مصمم و باانگیزه هستند و روی دیدار با مراکش تمرکز کرده‌اند. کاملاً برای این مسابقه آمادگی داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی