تراکتور برای آسیا جدی برنامه‌ریزی کند

شاگردان اسکوچیچ یک سروگردن بالاتر از رقبا

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

این روزها در کنار بازی‌های لیگ برتر فوتبال، حضور نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی حسابی تنور رقابت‌ها را داغ کرده است، به‌خصوص که حضور متفاوت تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در بازی‌های لیگ برتر و بازی‌های آسیا خیلی به چشم آمده و هواداران با حساسیت زیادی این رقابت‌ها را دنبال می‌کنند. اشاره شد که نمایندگان کشورمان وضعیت متفاوتی در این رقابت‌ها دارند؛ پرسپولیس هر چند در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته اما روند روبه رشدی داشته. با این حال سرخ‌ها در لیگ نخبگان فعلاً خوب ظاهر نشده‌اند. استقلال هم با وجود برد مقابل الغرافه و شروع خوب در آسیا، در لیگ برتر خودمان به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده و گرفتار حواشی زیادی شده است.
سپاهان با وجود نتایج خوبش در لیگ برتر در هفته‌های گذشته، در رویارویی با حریف آسیایی اصلاً در حد نام سپاهان ظاهر نشد و نتوانست در دو بازی گذشته در آسیا خودی نشان دهد، این تیم حتی با وجود برتری در بازی‌های قبل لیگ برتر، در رویارویی با ذوب‌آهن اولین دو امتیاز لیگ برتر را هم از دست داد و شاید در روزهای آینده باز هم این اتفاق برای سپاهان رخ دهد.
در این بین شاید بتوان گفت تراکتور شرایط متفاوتی دارد. این تیم در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده و البته مثل همه تیم‌ها، امتیازاتی هم از دست داده اما در همه بازی‌ها نشان داده شرایط بسیار خوبی دارد و تنها روی اتفاقات فوتبالی امتیازاتی از دست داده است. تراکتور در هفته اول با دوگل، مس رفسنجان را از پیش‌رو برداشت و در دومین قدم مقابل تیم مدعی پرسپولیس به تساوی رسید. شاگردان اسکوچیچ در سومین بازی با 4 گل پیروز شدند، اما در بازی مقابل ذوب‌آهن با تک‌گل اصفهانی‌ها سه امتیاز را از دست دادند. آنها در رویارویی هفته پنجم خیبر خرم‌آباد را در خانه‌اش بردند تا شرایط خوبشان را به رخ دیگر مدعیان بکشند. بهترین نتیجه تراکتور مقابل تیم قطری بود، جایی که آنها توانستند با سه گل در بیرون از خانه مقابل این تیم به برتری دست پیدا کنند. واقعیت اینکه تراکتور اگر حساب شده‌تر بازی کند، یک سروگردن از حریفانش در آسیا و لیگ برتر، بالاتر است و می‌تواند به نتایج بهتری هم دست پیدا کند.
هر چند برای همه تیم‌ها و تراکتور بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما به طور حتم بازی‌های آسیایی نیز اهمیت بالایی دارد، به‌خصوص برای تراکتور که در این فصل از رقابت‌ها اهمیت دوچندانی دارد. تراکتور با حضور در لیگ قهرمانان آسیا، این فرصت را دارد که حسابی خودنمایی کند و با جدی گرفتن این رقابت‌ها، خود را بیش از گذشته در آسیا نشان دهد و البته از مزایای برتری مقابل حریفان آسیایی هم سود کافی را ببرد.
این روزها تراکتور ظرفیت و پتانسیل انجام بازی‌های خوب در آسیا را دارد و نباید به راحتی از کنار بازی‌های آسیایی عبور کند. به طور حتم این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی خوب باشگاه و به‌خصوص کادرفنی برای بازی‌های آینده تراکتور در آسیا است. این تیم در هفته ششم لیگ برتر باید به مصاف صدرنشین فعلی لیگ یعنی سپاهان برود و اگر با موفقیت از این بازی خارج شود، به طور حتم راهش برای آسیا نیز هموارتر خواهد شد و می‌تواند با روحیه خوبی بازی‌های آسیایی را دنبال کند.

 

مظفری‌زاده: اجازه توهین به تراکتور را نمی‌دهیم

پیروزی تراکتور مقابل خیبر در حالی رقم خورد که حالا این تیم آماده دیداری حساس مقابل سپاهان در استادیوم فولادشهر خواهد شد. سعید مظفری‌زاده مدیرعامل تراکتور درباره این پیروزی می‌گوید: «خوشحالم در این بازی سخت و سنگین توانستیم برنده شویم. جا دارد به بازیکنان‌مان خسته نباشید و به هواداران تبریک بگویم. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم بتوانیم طرفداران را خوشحال کنیم.» او درباره برخی اظهارنظرها پیرامون تیمش اینطور می‌گوید: «متأسفانه می‌بینیم عوامل بعضی از تیم‌ها بعد از ناکامی تیم‌شان و فشار از سوی هواداران، برای ایجاد انحراف در ذهن طرفداران‌شان، با صحبت در مورد تیم‌های دیگر و ارکان فدراسیون، سعی دارند نقطه ضعف خودشان را بپوشانند. این آقایان اگر به جای دخالت در کار دیگران، تمرکز خود را در کار خودشان می‌گذاشتند، شاید می‌توانستند موفق شوند. اگر کسی صحبتی در مورد تیم ما انجام دهد، ما قاطعانه پاسخ خواهیم داد و پیگیری خواهیم کرد. حمایت ما از بازیکنان، هواداران و تیم‌مان خدشه‌ناپذیر است و اجازه نمی‌دهیم کسی به تیم‌مان توهین کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی