مافیا بازیکنان را به تیم ملی تحمیل می‌کرد

وادی: ولاسکو نسل طلایی را نساخت

ایرنا نوشت: رقابت‌های لیگ برتر والیبال 9 روز دیگر شروع می‌شود. ابراهیم وادی این فصل هم روی نیمکت طبیعت می‌نشیند. او معتقد است تیمش در این فصل جزو 4 تیم اول می‌شود: «تیم ما نسبت به فصل قبل تغییراتی داشت و برای پست‌هایی که ضعف داشتیم بازیکنان جدیدی جذب کردیم و از بازیکنان اهل اسلامشهر بهره بیشتری بردیم. باشگاه روی ۴۰۰ بازیکن رده پایه سرمایه‌گذاری کرده و تیم والیبال طبیعت ویترینی برای آنهاست و سیاست باشگاه استفاده از آنها در تیم است. در حال حاضر بازیکنانی داریم که بعضی از آنها ملی‌پوش و حتی در دنیا زبانزد هستند. قطعاً این تیم باید جزو ۴ تیم برتر لیگ شود و ان‌شاءالله بتواند در دومین سال حضورش در لیگ برتر عملکرد رو به رشدی داشته باشد.»
به نظر او لیگ برتر والیبال از بازیکنان تراز اول خالی شده: «لیگ برتر از حضور بازیکنان تراز اول خالی شده و خیلی ازبازیکنان به لیگ‌های درجه چندم اروپا رفته‌اند. البته حضور یکی، دو بازیکن در لیگ‌های معتبر ایتالیا و لهستان اتفاق خوبی است. متأسفانه لیگ ما مثل قبل پررونق نیست که بازیکنان خارجی جذب تیم‌ها شوند. ملی‌پوشان هم بین چند تیم لیگ برتری تقسیم شده‌اند و به همین دلیل فاصله کمی بین چند تیم مدعی قهرمانی هست.»
مربی والیبال تصور جامعه درباره اینکه ولاسکو نسل طلایی ایران را ساخته قبول ندارد: «این تصوراشتباه بزرگی است. بازیکنی که به تیم نوجوانان دعوت می‌شود حداقل ۵ سال والیبال بازی کرده تا به این سطح برسد. فدراسیون سال‌هامدعی کار پایه‌ای و سازندگی است که درست نیست. آن نسل نتیجه برنامه‌های یزدانی‌خرم بود. نسلی که آن زمان هم زحماتش روی دوش مربیان دوجه دو و سه ایرانی بود؛ اما به نام بوگانیکوف تمام شد.»
وادی مانور روی تفاوت نسل والیبال با بقیه را کار مافیا می‌داند: «تلاش‌ها برای اینکه یک نسل متفاوت نشان داده شود کار یک مافیا بود. یک نفر در تیم ملی این بازیکنان را حمایت می‌کرد. در همان سال‌ها ۴ پاسور کنار معروف بودند و هر ۴ نفر خط خوردند؛ اما هنوز معروف حضور داشت. اجازه ندادیم بازیکنان جوان در آن زمان به تیم ملی اضافه شوند. کسانی در کنار تیم ملی این کارها را انجام می‌دادند و آنها هنوز هم اطراف تیم ملی و فدراسیون دیده می‌شوند. کسانی که غیروالیبالی بودند به والیبال چسبیدند و برای خودشان جایگاه تعریف کردند و حتی برای اینکه جایگاه‌شان حفظ شود به بازیکنان باج هم می‌دادند.»

جستجو
آرشیو تاریخی