صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و یک - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و یک - ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

بازتاب

مسی شرکت فیلم‌سازی تأسیس کرد

لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال جهان و اینترمیامی، شرکت تولید فیلم «روزاریو ۵۲۵» را تأسیس کرده که به تولید برنامه‌های خانوادگی و محتوای تلویزیونی برتر اختصاص دارد. مسی در این پروژه با «اسماگلر اینترتینمنت» شراکت دارد؛ شرکتی که مستندهای «جام جهانی مسی: ظهور یک افسانه» و «مسی به امریکا می‌آید» را برای اپل تی‌وی‌پلاس تولید کرده است. روزاریو ۵۲۵ قصد دارد فیلم‌ها، رویدادهای ورزشی و تبلیغات برند محور برای ورزشکاران در سراسر جهان تولید کند. مسی در بیانیه‌ای گفت: «سرگرمی همیشه یکی از علاقه‌های من بوده است، چه در زمین فوتبال و چه در حوزه‌های دیگر. از این فرصت که بتوانم پروژه‌ای که با اسماگلر اینترتینمنت آغاز کردیم را گسترش دهم و با این همکاری جدید محتوا و تجربیاتی در سطح جهانی ایجاد کنم، بسیار هیجان‌زده هستم.» این شرکت به افتخار زادگاه مسی در آرژانتین، روزاریو، نامگذاری شده است؛ اقدامی که به گفته شرکت، نمادی از «ریشه‌ها و ارزش‌های خانوادگی» اوست. خانواده مسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: «هدف ما همچنان الهام‌بخشی و برقراری ارتباط با مردم سراسر جهان به شیوه‌ای کاملاً جدید است. ما مشتاقانه به دنبال این هستیم که در این حوزه پیشرفت کنیم و با استفاده از روایت‌های خلاقانه و تجربه‌های نوآورانه، تولیدات خوبی ارائه بدهیم.» دفاتر روزاریو ۵۲۵ در میامی و لس‌آنجلس مستقر خواهند بود. این شرکت همچنین اعلام کرده که بر نوآوری و کار تیمی تأکید دارد و به دیدگاه‌های متنوع، بویژه برای جوامع لاتین و اسپانیایی‌تبار و همچنین مخاطبان جهانی، احترام می‌گذارد.

 

همسر   رونالدو: از ترک منچستر خوشحال شدم

کریستیانو رونالدو پس از بازگشت به منچستریونایتد، نتوانست روزهای خوبی که با این تیم داشت را بار دیگر تکرار کند و حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت اولدترافورد باعث شد که کار بیش از پیش برایش دشوار شود و در نهایت هم تصمیم گرفت که با توافقی دوطرفه این باشگاه را ترک کند. این فوق ستاره پرتغالی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از این باشگاه جدا شد و کمتر از یک ماه بعد در اقدامی غیرمنتظره قراردادی را با باشگاه النصر به امضا رساند و راهی لیگ فوتبال عربستان شد تا مسیر را برای سایر ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال ازجمله کریم بنزما، سادیو مانه، فیرمینو، نیمار و... باز کرده باشد. حالا جورجینا رودریگز، همسر رونالدو در مستند زندگی‌‌اش به نام «من جورجینا هستم» که از شبکه نتفلیکس در حال پخش است، مدعی شده وقتی رونالدو به او گفت که قصد دارد یونایتد را ترک کند، بسیار خوشحال شده است، چون واقعاً دوست داشت که منچستر را هرچه زودتر ترک کند و دیگر تمایلی به ادامه زندگی در این شهر نداشت. جورجینا همچنین تأیید کرده که از رفتن به عربستان بسیار خوشحال بوده و این در حالی است که آنها در ابتدای مدت حضورشان در این کشور مجبور بودند که در یک هتل اقامت داشته باشند و فرصت زیادی هم برای خروج از این هتل نداشتند. دیلی‌میل پیش از این مدعی شده بود که رونالدو و خانواده‌اش در سوییت کینگ هتل کینگدم تور اقامت داشتند که دو طبقه بوده و ۱۷ اتاق به اطرافیان او اختصاص پیدا کرده بود.

 

مقاومت برانکو برابر فشار چینی‌ها: استعفا نمی‌کنم


چین در اولین دیدار از مرحله گروهی انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ امریکا، کانادا و مکزیک که در قاره آسیا برگزار می‌شود، مقابل ژاپن با نتیجه دور از انتظار 7 بر صفر شکست خورد تا باخت تلخ و تحقیرآمیزی را تجربه کرده باشد. حالا رؤیای صعود به جام جهانی برای آنها بسیار دور از دسترس است، خصوصاً که آنها در بازی بعدی هم در خانه با نتیجه 2-1 برابر عربستان که ۱۰ نفره شده بود، بازی را واگذار کردند. البته تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ به ۴۸ تیم افزایش پیدا کرده و به همین دلیل سهمیه آسیا هم اضافه شده اما چین حالا شانس زیادی برای صعود ندارد. در این میان، رسانه معروف چینی سوهو مدعی شده که این نتایج باعث شده برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم، به صورت جدی برای استعفا از سمتش تحت فشار باشد. هواداران چینی به این مربی کروات حمله کرده و این سؤال را از او مطرح می‌کنند: «آیا از اینکه 7 بر صفر باختی خجالت نمی‌کشی؟ مربیان تیم ملی عمان و استرالیا استعفا کرده‌اند و برانکو هم باید کناره‌گیری کند. چرا زودتر از این تیم نمی‌روی؟» اما برانکو به هیچ وجه تصمیمی در این زمینه ندارد و در این باره گفت: «من قصد ندارم بر اساس خواسته و تصمیم خودم از جایگاهم به عنوان مربی این تیم کنار بروم چون اگر داوطلبانه استعفا بدهم، مبلغی برای غرامت دریافت نخواهم کرد.»
سوهو پیش از این خبر داده بود که دستمزد سالانه برانکو 5/1 میلیون یورو است و اگر فدراسیون فوتبال چین هم تصمیم به اخراج او بگیرد، باید جریمه سنگینی بابت مدت زمان ۹ ماهه باقی‌مانده از قراردادش به او پرداخت کند. فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در ماه فوریه تصمیم گرفت که یورگن کلینزمن را پس از ناکامی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اخراج کند و مبلغ زیادی با توجه به دو سال باقی مانده از قراردادش به او پرداخت کرد. آیا چین هم تصمیم مشابهی خواهد گرفت؟

جستجو
آرشیو تاریخی