صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و یک - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و یک - ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

فرصت‌سوزی ‌و بازگشت به روند نگران‌کننده
تیم‌های پایین جدول، کابوس شیاطین سرخ
منچستریونایتد پس از دو برد پرگل مقابل ساوتهمپتون و بارنزلی در لیگ برتر و جام اتحادیه، در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس میهمان کریستال پالاس بود و با درخشش دروازه‌بان حریف، به تساوی بدون گل رضایت داد. هفت مهار دین هندرسون، دروازه‌بان سابق یونایتد در این مسابقه در کنار واکنش‌های خوب اونانا، موجب کلین‌شیت برای دو تیمی شد که هیچ‌کدام، سودی از تساوی نبردند. پالاس همچنان در حسرت اولین برد خود مانده و یونایتد، با این تساوی در رده یازدهم جدول قرار گرفته است. این در حالی است که یونایتد با ۱۷ موقعیت بزرگ از دست رفته، در صدر جدول لیگ برتر انگلیس از این حیث قرار دارد و فرصت‌سوزی‌ها، نقش مهمی در ناکامی تیم تن‌هاخ تا اینجای فصل ایجاد کرده است.
نکته جالب در خصوص منچستریونایتد، آمار ضعیف این تیم برابر تیم‌های پایین جدول است. یونایتد در هشت مسابقه قبلی با تیم‌های نیمه‌دوم جدول، تنها به دو پیروزی رسیده که هر دو برد، به جدال برابر تیم‌هایی برمی‌گردد که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده بودند‌‌. شیاطین سرخ با این تساوی، در شرایط نامساعدی قرار گرفتند و در دو بازی آینده خود، کار سختی مقابل دو تیم تاتنهام و استون ویلا دارند؛ دو تیمی که رقیب مستقیم یونایتد در رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود.


پیروزی ریورپلاته در شهرآورد بوینس‌آیرس
پادشاهی تیم گایاردو در خانه رقیب دیرینه
در کنار مسابقات مهمی چون شهرآورد میلان و تهران، بزرگترین دیدار باشگاهی فوتبال در امریکای جنوبی روز شنبه بین ریورپلاته و بوکاجونیورز به میزبانی بوکاجونیورز برگزار شد. این مسابقه، به عنوان یکی از خشن‌ترین دربی‌های جهان، همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این مسابقه هم اولین کارت زرد، در ثانیه ۱۲ از جیب داور خارج شد تا رکوردی جدید برای فوتبال آرژانتین ثبت شود. در نهایت ریورپلاته موفق شد با تک گل مانوئل لانزینی بازیکن سابق تیم وستهام در دقیقه ۲۰، با یک گل میزبان خود بوکاجونیورز را از پیش رو بردارد و پیروز این مسابقه بزرگ و حساس باشد. بوکاجونیورز در دقیقه ۷+۹۰ مسابقه، موفق به گلزنی شد اما این گل با دخالت کمک‌داور ویدیویی، خطا اعلام شد تا ریورپلاته، به یک برد ارزشمند برای حضور در رتبه‌های بالای جدول برسد.
پس از پایان بازی، هواداران بشدت عصبانی بوکاجونیورز در واکنش به عملکرد ضعیف رومرو روی گلی که ریورپلاته به ثمر رساند، شدیداً به کاپیتان باتجربه تیم‌شان معترض شدند و حتی یک درگیری جدی بین او و هواداران شاکی شکل گرفت که با دخالت سایر بازیکنان و مربیان این موضوع ختم به‌خیر شد.


موتور خط حمله رئال روشن شد
کنسرت راک به رهبری آنچلوتی
پس از شروع نه‌چندان قانع‌کننده و ناتوانی خط حمله پرستاره رئال مادرید در خلق موقعیت و خطر روی دروازه حریفان در مسابقات ابتدایی فصل، به نظر می‌رسد که رئال مادرید فرم مناسب خط حمله خود را پیدا کرده و می‌تواند با بارسلونای آماده هانسی فلیک برای کورس قهرمانی این فصل لالیگا رقابت کند. رئال در هفته پنجم لالیگا پس از دریافت اولین گل بازی توسط اسپانیول، چهار بار دروازه این تیم را باز کرد؛ آن هم در شرایطی که کیلیان امباپه، رودریگو، وینیسیوس جونیور، اندریک و جود بلینگام همگی روی گل‌های رئال در نیمه دوم این بازی اثرگذار بودند. رسیدن کیلیان امباپه به صدر جدول گلزنان در پایان مسابقه، از اتفاقات ویژه این مسابقه بود. ستاره‌ای که به دومین بازیکن رئال در قرن ۲۱ تبدیل شد که طی سه مسابقه متوالی لالیگایی، از روی نقطه پنالتی گلزنی می‌کند. با این پیروزی، آمار بدون شکست رئال در تمامی مسابقات به ۳۷ مسابقه رسید که در نوع خود یک آمار فوق‌العاده محسوب می‌شود. پس از بازی، کارلو آنچلوتی ریتم بالا و سریع بازی تیم خود را به موسیقی راک تشبیه کرد و همین تشبیه جالب، سوژه روزنامه‌های صبح یکشنبه اسپانیا شد.


مدیر رم به خاطر تهدیدها استعفا کرد
تاوان سنگین اخراج ده‌روسی
لینا سولوکو دیگر مدیرعامل باشگاه رم نیست و رسماً از سمتش کناره‌گیری کرد. در بیانیه رسمی باشگاه رم آمده است: «آاس رم اعلام می‌کند که لینا سولوکو، مدیرعامل این باشگاه، از سمت خود کناره‌گیری کرده است. ما از لینا برای خدمات ویژه او در یک دوره حساس برای باشگاه تشکر می‌کنیم و برای او در چالش‌های آینده‌اش آرزوی بهترین‌ها را داریم. مالکیت باشگاه کاملاً متعهد به رشد و موفقیت آاس رم است، با تمرکز مداوم روی ارزش‌هایی که باشگاه ما را بسیار خاص می‌کند.»
لینا سولوکو، پس از اخراج دنیله ده‌روسی، با واکنش شدید هواداران باشگاه مواجه شد. هواداران با چند بنر در سطح شهر خشم خود را به نمایش گذاشتند و در نتیجه این تنش فزاینده، لینا سولوکو باید با اسکورت پلیس در شهر حرکت می‌کرد. در واقع برای او یک سرویس حفاظتی تعیین شده بود تا از سوی هواداران خشمگین مورد حمله قرار نگیرد. پس از اعتراضات، شعارها و بنر علیه او در خارج از کمپ تمرینی رم، مقامات امنیتی پایتخت تصمیم به این اقدام حفاظتی گرفتند.
لینا سولوکو به مدت 48 ساعت از این سرویس استفاده کرد ولی او که دو فرزند خردسال 3 و 8 ساله دارد، در نهایت به این نتیجه رسید که ادامه این وضعیت به صلاحش نیست و از سمتش کنار رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی