اردوگاه آبی

سسما دیگر برنمی گردد
باشگاه استقلال این روزها بدون مربی بدنساز تمرین می‌کند.
 در حالی که یوسو سسما مربی بدنساز خارجی استقلال تا بازی مقابل استقلال خوزستان روی نیمکت آبی‌پوشان حضور داشت، به‌خاطر اختلافات مالی با مدیران باشگاه از جمع استقلالی‌ها جدا شد تا آبی‌پوشان این روزها بدون مربی بدنساز تخصصی به کار خود در لیگ برتر ادامه بدهند. در حالی که نکونام از اول فصل خواهان جذب دستیار خارجی بود، این اتفاق رقم نخورد و حالا با جدا شدن سسما تنها خارجی کادرفنی هم از تیم رفت تا نگرانی‌ها از این بابت زیاد شود.
 نبود بدنساز تخصصی موضوعی است که تأثیرات منفی روی استقلال گذاشته و حتی به نظر می‌رسد مصدومیت بازیکنانی مثل کاکوتا و بلانکو هم به این موضوع بی‌ربط نباشد.
حالا باید دید مدیران هلدینگ و کادرفنی در روزهای آینده چه تصمیماتی در این باره خواهند گرفت.
 

صبر هواداران استقلال
مجدداً لبریز شد
تساوی استقلال مقابل نساجی مازندران دوباره صدای هواداران آبی‌پوشان را در آورده است. در حالی که انتقادات به جواد نکونام بعد از باخت مقابل استقلال خوزستان شروع شده بود، با برد مقابل الغرافه قطر در هفته اول لیگ نخبگان آسیا کمی فروکش کرد که حالا بعد از تساوی در قائمشهر، دوباره صبر هواداران استقلال لبریز شده و بعد از این بازی شعارهایی با عنوان «حیا کن، رها کن» سرداده و خواستار اخراج نکونام شدند.
 شاگردان نکونام با این باخت حالا باید به مصاف پرسپولیس حریف همیشگی خود بروند و به نظر نمی‌رسد مسئولان هلدینگ در آستانه دربی حساس پایتخت، قصد تغییر در کادرفنی را داشته باشند.
 

اعتراض تند استقلالی‌ها
به قضاوت صفایی
اعتراض استقلالی‌ها به رغم حضور VAR در لیگ برتر همچنان ادامه دارد.
 در حالی که استقلالی‌ها فصل قبل اعتراض زیادی به مسائل داوری داشته و بشدت نسبت به عدم حضور کمک داور ویدئویی گلایه داشتند، حالا با حضور VAR هم همچنان به قضاوت‌های لیگ برتر اعتراض دارند و به رغم تعبیه این دستگاه در ورزشگاه وطنی، از کادرفنی تا سرپرست استقلال بعد از بازی مقابل نساجی مازندران از عملکرد صفایی ناراضی بودند و نسبت به قضاوت او اعتراض داشتند. گلایه استقلالی‌ها به این موضوع تا حدی جدی است که باشگاه قصد دارد از تیم داوری به کمیته داوران فدراسیون فوتبال شکایت کرده و این موضوع را قانونی پیگیری کند.
 

کوشکی هم دربی را از دست داد
علیرضا کوشکی وینگر استقلال هم دربی یکصد و چهارم را از دست داد. در حالی که استقلالی‌ها 3 روز دیگر باید در دربی‌ حساس پایتخت مقابل پرسپولیس قرار بگیرند، حالا کوشکی وینگر خود را هم به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست دادند.
 البته که کوشکی تنها غایب استقلال نخواهد بود و روزبه چشمی به دلیل اخراج مقابل نساجی مازندران و مهرداد محمدی در ادامه روند محرومیتش، محرومان تیم بوده و احتمالاً کاکوتا هم به دلیل مصدومیت نتواند آبی‌پوشان را همراهی کند.
 در حال حاضر سرخپوشان با 8 امتیاز در رده سوم لیگ برتر و استقلال با 5 امتیاز رده هفتم را در اختیار دارد.
حالا باید دید استقلال بعد از تساوی مقابل نساجی مازندران و با وجود غیبت این بازیکنان موفق خواهد شد با برد مقابل پرسپولیس خود را به ساحل آرامش برساند یا همچنان در منجلاب باقی خواهد ماند.
 

سختگیری‌های کادرفنی
در آستانه دربی
بازیکنان استقلال در آستانه دربی پایتخت ممنوع‌المصاحبه شدند.
 بعد از برد شاگردان نکونام مقابل الغرافه قطر تا حدودی آرامش به تیم برگشت اما با تساوی مقابل نساجی مازندران مجدداً صدای هواداران درآمده و زمزمه‌های اخراج نکونام به گوش می‌رسد که در همین راستا هم کادرفنی استقلال برای دور ماندن بازیکنان از حواشی در آستانه تقابل حساس با تیم پرسپولیس، بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کرده و به آنها بابت حضور در فضای مجازی و هرگونه فعالیتی اولتیماتوم داده‌اند تا 3 روز مانده به شروع دربی تهران، تیم دچار حاشیه تازه‌ای نشده و در آرامش کامل به استقبال این بازی بروند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی