صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

 پیگیری ابطال انتخابات
فدراسیون کاراته
در حالی که با شکایت یکی از کاندیداها، انتخابات فدراسیون کاراته باطل شده بود، هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفت. البته که حالا با روی کار آمدن احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان قرار است این پرونده در روزهای آینده مجدداً به جریان بیفتد تا تکلیف این موضوع بعد از 2 سال روشن شود.
انتخابات فدراسیون کاراته 22 اسفند 1401 با ریاست سید محمد پولادگر معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد که  سیدحسن طباطبایی با 43 رأی از 44 رأی مأخوذه مجدداً به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شد. طباطبایی و هومان عسگری، دو کاندیدای تأیید صلاحیت شده در این انتخابات بودند که با غیبت هومان عسگری و اعلام دبیر مجمع، عدم حضور او به منزله انصراف بود و انتخابات تنها با حضور سید حسن طباطبایی برگزار شد.
در همان زمان بود که یکی از کاندیداها به دلیل عدم طی شدن تشریفات قانونی به مراجع قضایی شکایت کرد و سرانجام با تصمیم مسئولان، انتخابات فدراسیون کاراته باطل شد. در حالی که طباطبایی بعد از این موضوع باید از صندلی ریاست کنار می‌رفت و فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد، این اتفاق نیفتاد که حالا با روی کار آمدن احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان قرار است ظرف چند روز آینده در خصوص این انتخابات تصمیم‌گیری شود.


قهرمانی تیم ملی پاراکاراته در آسیا
تیم ملی پاراکاراته کشورمان در سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان شد.
در سومین دوره مسابقات پاراکاراته قهرمانی آسیا به میزبانی هانگژو چین تیم ملی ایران موفق شد با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی دست یابد.
در این رقابت‌ها نگار فراهانی واشقانی، حافظ حافظی‌کیا و فرزاد صفری مدال طلا، معصومه ایجی نقره و رحیم گل‌محمدی صاحب مدال برنز شدند تا تیم ایران بالاتر از سایر تیم‌ها در رده نخست آسیا بایستد.


استعفای مدیرکل حوزه وزارتی
برای حضور در انتخابات
مدیرکل دفتر حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات فدراسیون روستایی و عشایری از سمت خود استعفا کرد. علیرضا پسندیده که کاندیدای انتخابات این فدراسیون شده است از سمت خود در این وزارتخانه استعفا کرد. احمد دنیامالی وزیر ورزش تأکید کرده است که افراد شاغل در این وزارتخانه برای حضور در انتخابات فدراسیون‌ها باید از سمت خود استعفا کنند و به همین دلیل پسندیده برای احترام به قانون، استعفای خود را تقدیم دنیامالی کرد.
 

شهرداری گرگان از لیگ واصل حذف شد
تیم بسکتبال شهرداری گرگان از حضور در رقابت‌های باشگاهی غرب آسیا بازماند. با وجود اینکه پیش از این اعلام شده بود تیم‌های طبیعت اسلامشهر و شهرداری گرگان قهرمان و نایب قهرمان باشگاه‌های کشور به مسابقات واصل اعزام می‌شوند اما سایت رسمی این بازی‌ها به‌دلیل قهرمانی الریاضی لبنان در جام باشگاه‌های آسیا، تیم ساجس را به عنوان دومین نماینده لبنان معرفی کرد و بدین ترتیب ایران تنها با یک تیم می‌تواند در این رویداد که اواخر مهرماه آغاز می‌شود، شرکت کند.


پینگ‌پنگ سهمیه جهانی گرفت
مدال‌های طلا و نقره تنیس روی میز هوپس پسران آسیا به ایران رسید تا سهمیه جهانی برای هر دو نماینده ایران به دست آید. در فینال تمام ایرانی مسابقات هوپس آسیا، یاسین شعاری با غلبه بر پاکزاد رحیمیان قهرمان شد. در جریان اردو و این رویداد در بخش دختران و پسران نمایندگان کشورهای ایران، عربستان، مالزی، سوریه، سریلانکا، عراق، لبنان، تایلند، اردن، قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند.
 

۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
محرومیت 2 تا 4 ساله در انتظار 6 دوپینگی ورزش ایران است.
۲ پرونده دوپینگ در رشته قایقرانی (دو مرد)، یک پرونده دوپینگ در رشته تیروکمان (زن)، یک پرونده دوپینگ در رشته وزنه‌برداری (مرد) و یک پرونده دوپینگ در رشته بوکس (مرد) مربوط به سال ۲۰۲۴ میلادی به جریان افتاده و یک پرونده دوپینگ دیگر نیز مربوط به سال ۲۰۲۳ در رشته دوومیدانی (مرد) است.

جستجو
آرشیو تاریخی