صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و نه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

اولین مدال جودو در المپیک را خواهم گرفت

مظلوم: باید بسوزیم و بسازیم

فائزه زمانی/ مهدی مظلوم جودوکار نوجوان بعد از 10 سال ایران را به مدال طلا رساند. او که برای اولین بار در تاریخ این رشته در دو رده سنی نوجوانان و جوانان یک طلا و یک برنز گرفت، حالا به گفته خودش اولین مدال جودوی ایران در المپیک را هم به نام خود ضرب خواهد کرد.
 
از اینکه جودوی ایران را بعد از 10 سال صاحب مدال طلا کردی، چه حس و حالی داری؟
من تا قبل از فینال نمی‌دانستم که جودوی ایران 10سالی است طلا نگرفته. روزهای قبل از مسابقه که جودوکاران دیگر در سالن مدال می‌گرفتند و پرچم کشورشان بالا می‌رفت به آنها غبطه می‌خوردم و همین انگیزه‌ام را دوبرابر کرد. وقتی طلا گرفتم و سرود کشورمان پخش شد بهترین حس دنیا را داشتم که اصلاً قابل توصیف نیست.
خدا را شاکرم که بعد از دو سه سال فعالیت در جودو برای اولین بار در تاریخ جودو در دو رده سنی مدال گرفتم؛ طلای نوجوانان و برنز جوانان.
چه شد که نتوانستی در رده جوانان هم طلا بگیری؟
متأسفانه قبل از بازی فینال نوجوانان کتف و تاندون شصتم مصدوم شد و با تاندون پاره در جوانان مسابقه دادم که همین موضوع کمی اذیتم را کرد و اجازه نداد طلایم را تکرار کنم. شب قبل از مسابقه از شدت درد حتی خوابم نبرد که خیلی اذیتم کرد.
چطور با دو سه سال فعالیت این دو مدال ارزشمند را گرفتی؟
کسی از من که فقط دو سه سال سابقه فعالیت در جودو داشتم، انتظار دو مدال نداشت اما من از روز اولی که شروع کردم هدفم جدی بود و فقط 6-7 ماه بعد از شروع فعالیتم نفر اول مسابقات کشوری شدم و به اردوهای تیم ملی رسیدم. خدا هم کمک کرد و توانستم با تلاش شبانه‌روزی در قهرمانی دو مدال گرفتم. البته این تازه شروع ماجرای من است.
با این مدال چقدر به آینده امیدوار‌تر شدی؟
وقتی با این تجربه کم طلای آسیا گرفتم، انگیزه و جسارت بیشتری برای ادامه راه به من تزریق شد. اگر حمایت‌ها بیشتر شود بدون شک اولین مدال جودو در المپیک را هم خواهم گرفت.
رسیدگی‌ها به جودو بعد از رفع تعلیق چگونه است؟
طبیعتاً در این 4سالی که جودو تعلیق بود، بودجه فدراسیون هم کم شده بود، نمی‌شود گفت شرایط ایده‌آل است اما فدراسیون در حد بضاعتش حمایت می‌کند، کاری نمی‌شود کرد و باید بسوزیم و بسازیم.
جستجو
آرشیو تاریخی