صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

تکذیب دستگیری پسر خداداد

برخی حساب‌های کاربری در اینستاگرام و توییتر مدعی شده بودند امیرحسین عزیزی، پسر خداداد عزیزی در ایران دستگیر شده و از کشور اخراج شده است. آنها دلیل این موضوع را شباهت او به شهروندان افغانستانی اعلام کرده‌ بودند ولی این خبر درست نیست. دفتر سخنگوی فراجا با اشاره به بی‌پایه و اساس بودن خبر دستگیری فرزند یکی از پیشکسوتان مطرح ورزشی توسط پلیس و رد مرز به یکی از کشورهای همسایه؛ از رسانه‌ها خواست تا در انتقال و نشر اخبار دقت لازم را داشته باشند. امیرحسین عزیزی، پسر بزرگ خداداد عزیزی و متولد ۱۳۸۴، با سبک بازی متفاوتی نسبت به پدرش در مسیر فوتبال قدم گذاشته و در پست هافبک هجومی به میدان می‌رود.

 

پردرآمدترین فوتبالیست زن جهان

آیتانا بونماتی هافبک ۲۶ساله و اسپانیایی بارسلونا قراردادش را با این باشگاه تا تابستان ۲۰۲۸ تمدید کرد و ESPN بدون اشاره به مبلغ قرارداد او با بارسلونا، اعلام کرد که او به پردرآمدترین فوتبالیست زن جهان تبدیل شده است. با این حال، گزارش‌های رسانه‌های اسپانیایی حاکی از آن است که دستمزد جدید او سالانه بین 750هزار تا یک‌میلیون یورو خواهد بود. بونماتی که رشد یافته  آکادمی لاماسیا است، ۲۶۹بازی برای بارسلونا انجام داده و ۹۵گل به ثمر رسانده است. او ۶۵بازی و ۲۶گل برای تیم‌ملی اسپانیا در کارنامه دارد. گفتنی پس از پایان فصل 23- 2022 یوفا این فوتبالیست را به عنوان بهترین فوتبالیست زن اروپا انتخاب کرد و بونماتی برنده توپ طلا شد.

 

ستاره‌ای که مادرش ایجنتش است

آدرین رابیو، بازیکن جدید المپیک مارسی است که انتقالش به این تیم خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. او با اتمام قراردادش در یوونتوس بازیکن آزاد بود، با شروع فصل و بسته شدن بازار، نتوانسته بود با هیچ تیمی قرارداد ببندد و با وجود داشتن پیشنهاد از چندین باشگاه قدرتمند در نهایت راهی مارسی شد. برونو ساتین، ایجنت فرانسوی، در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه برای رابیو اتفاق افتاد، نتیجه بی‌کفایتی افرادی است که به او مشاوره می‌دهند. به خصوص مادرش و این نشان می‌دهد، چرا نباید پدر و مادرتان ایجنت شما باشند. رابیو باید یک مدیر برنامه‌ حرفه‌ای داشته باشد و مسلماً با کسی مثل من، او الان در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی