خبر و مصاحبه


میرشفیعی: توصیه‌های رهبر انقلاب، چراغ راه ورزش ایران است
سیدمحمدرضا میرشفیعی، پرچمدار کاروان پارالمپیک ایران در خصوص دیدار مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک با رهبر انقلاب، اظهار داشت: «به عنوان یکی از ورزشکاران رشته تیراندازی به پارالمپیک اعزام شدم و امروز افتخار داشتم تا در کنار دیگر قهرمانان ورزشی خدمت مقام معظم رهبری برسیم. معظم‌له همیشه توجه ویژه‌ای به ورزش دارند و دعای خیر ایشان بدرقه راه قهرمانان این مرز و بوم است. ورزشکاران و قهرمانان المپیک در یک فضای بسیار خوب با رهبر انقلاب دیدار کردند.» ادامه داد: «در این دیدار رهبر انقلاب توصیه‌های زیادی به ورزشکاران و مسئولان ورزش داشتند. معظم‌له در گذشته نیز توصیه‌هایی داشتند که یکی از مهم‌ترین آنها بحث عدالت ورزشی بود. امروز نیز روی توسعه ورزش همگانی و ترویج فرهنگ در ورزش تأکید کردند. تمام توصیه‌های ایشان می‌تواند نقشه راه ورزش در آینده و چراغ راه ورزش ایران باشد.» عضو تیم ملی پاراتیراندازی ایران با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در ورزش گفت: «رهبر انقلاب در کنار بحث قهرمانی و مدال‌آوری بر اهمیت کار فرهنگی در میادین بزرگ تأکید زیادی دارند. میادینی مانند المپیک و پارالمپیک میلیون‌ها مخاطب دارد و می‌تواند به محلی برای بازتاب فرهنگ و ارزش‌های ما در سطح جهان تبدیل شود. ورزشکاران ایران ضمن پایبندی به ارزش‌های ایرانی اسلامی همواره بر دفاع از حقوق مظلوم نیز پافشاری می‌کنند و نمونه این کار نیز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است.»


اراک میزبان دربی پایتخت؟
مدیر آلومینیوم: مخالف برگزاری دربی در اراک هستیم
دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفته ششم لیگ برتر چهارشنبه آینده به احتمال فراوان در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار می‌شود. پیش از این گفته می‌شد احتمال دارد مسابقه دو تیم در کرمان برگزار شود چون تهران به دلیل نبود ورزشگاه مناسب امکان برگزاری دربی را ندارد. روح‌الله اصغری، مدیر تیم آلومینیوم اراک درخصوص احتمال برگزاری دربی در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک گفت: «من اطلاعی ندارم و تا الان هم حرفی زده نشده است. البته ما هم مخالف این موضوع هستیم چون تعدد برگزاری مسابقات در استادیوم ما باعث می‌شود زمین تحت فشار قرار بگیرد و آسیب ببیند. اگر قرار باشد همین روند ادامه داشته باشد، زمین ما هم مانند زمین شهر قدس یا فولاد شهر می‌شود.» او در خصوص بازی این هفته مقابل پرسپولیس، عنوان کرد: «تیم ما همیشه مقابل پرسپولیس انگیزه خاصی دارد و هر موقع بازی کردیم، دست و پا بسته نبودیم. نتایج بیشتر به نفع ما بوده است. از طرفی در این 4-3 هفته خوب نتیجه نگرفتیم و باید بتوانیم در این دیدار نتیجه خوبی بگیریم. پرسپولیس تیمی پرمهره و خوب است و مقابل الاهلی بازی بهتری را به نمایش گذاشت و اگر از موقعیت‌هایش استفاده می‌کرد، نتیجه عوض می‌شد.»


دیدار نماینده AFC با ماجدی
در جریان برگزاری بازی تیم‌های استقلال و الغرافه قطر در لیگ نخبگان فوتبال آسیا سیدمیرشاد ماجدی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران که ساعت‌ها قبل از شروع بازی در ورزشگاه شهدای قدس تهران حضور داشت با چاین، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این بازی از سوی مقامات مسئول ایرانی تشکر کرد. طبق برنامه قرار است دیدارهای آینده تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان فوتبال آسیا نیز در این ورزشگاه انجام شود. ماجدی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان مربوطه شرایط میزبانی در بازی‌های آینده مطلوب‌تر شود تا نمایندگان فوتبال ایران با فراغ بال بیشتری مقابل رقبای آسیایی قرار بگیرند.


جوانان تشنه گلزنی بودند
تقی پور: فوتسال ایران بزرگی خودش را نشان داد
 اسماعیل تقی‌پور، کارشناس فوتسال و سرمربی پیشین تیم فوتسال مس سونگون در خصوص برتری تیم ملی ایران برابر ونزوئلا گفت: «همیشه در هر تورنمنتی بازی‌های اول سخت است ولی خدا را شکر بازیکنان تشنه پیروزی در این بازی بودند و بزرگی فوتسال ایران را نشان دادند. کسب چنین نتیجه‌ای در بازی اول سخت است، امیدوارم صلابتی که در این بازی داشتیم ادامه داشته باشد و بازی به بازی از این هم بهتر بشویم.» وی در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم در بازی گفت: وحید شمسایی در این دیدار تلاش کرد از همه بازیکنان تیم استفاده کند تا هم بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و هم حریفان نتوانند آنالیز دقیقی از سبک بازی ما داشته باشند و ترکیب‌های مختلفی را به اجرا گذاشت و ان‌شاءالله با همین روند ادامه دهیم و به جمع ۸ تیم و حتی ۴ تیم برسیم. بازیکنان جوان ما نشان دادند عطش بالایی برای این بازی‌ها دارند و کاملاً آماده بودند و با گلزنی نشان دادند تشنه گلزنی هستند. در این بازی هم خوب دفاع کردیم و هم خوب حمله کردیم.» وی در خصوص دو دیدار آینده تیم ملی برابر گواتمالا و فرانسه گفت: «به نظرم گواتمالا تیمی نیست که بتواند حریف ایران شود شاید دیدار با فرانسه کمی سخت باشد که آن هم بعید می‌دانم حریف ملی‌پوشان ما شوند و احتمالاً با نتیجه نزدیک از پس فرانسه برمی‌آییم. اما باید مقتدرانه بازی کنیم تا لرزه بر اندام رقیبان در مراحل بعد بیندازیم. دیدار اول تیم‌ها حاکی از آن است که جام جهانی خوب و باکیفیتی را شاهد هستیم. با وجودی که خیلی از تیم‌ها پوست‌اندازی کرده‌اند اما همچنان کیفیت بالایی دارند و رقابت تیم‌ها نزدیک است.»

جستجو
آرشیو تاریخی