صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

از قطعی برق ورزشگاه تا چمن قلعه حسن‌خان

کاش خوسلو برای کسی تعریف نکند

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


استقلال و الغرافه در حالی شب گذشته در ورزشگاه شهر قدس به مصاف هم رفتند که پیش از این مسابقه، حواشی عجیبی از جمله برق گرفتگی کارگران و امتناع آمبولانس از کمک‌رسانی در این استادیوم رخ داد. در ادامه هم، بازیکنان الغرافه که برای تمرین پیش از بازی به این ورزشگاه آمده بودند، با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدند؛ چرا که ورزشگاه دچار قطعی گسترده برق شده بود و پدرو مارتینز، سرمربی الغرافه، نیز به ناچار تمرینات تیمش را به گوشه‌ای از زمین محدود کرد که تنها چند نورافکن روشن بود. با این حال، کاملاً مشخص بود که این شرایط ایده‌آل برای آماده‌سازی یک تیم حرفه‌ای برای یک بازی مهم نیست و ناظر AFC نیز از این شرایط ابراز نارضایتی کرد.
این وضعیت ورزشگاه قلعه حسن‌خان تعجب شدید خوسلو ستاره اسپانیایی الغرافه را به همراه داشت و یوسف دانشیار مربی الغرافه درباره این شرایط و به نقل از این مهاجم فصل گذشته رئال مادرید گفته است: «من به عنوان یک ایرانی واقعاً از شرایط و کیفیت چمن تأسف می‌خورم، خوسلو بسیار ناراحت بود و از من می‌پرسید چرا اینجا نقطه پنالتی ندارد؟ به او گفتم احتمالاً تازه می‌خواهند رنگ کنند و تو از هر جا خواستی پنالتی بزن.» دانشیار در ادامه گفت: «بیشتر بازیکنان تیم ما تعجب کرده بودند که استقلال و ایران با این نام بزرگ چگونه از این امکانات ضعیف برخوردار هستند و می‌گفتند که شرایط بازی‌ها در عراقی که جنگ‌زده است، خیلی از اینجا بهتر است.»
نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، این است که متأسفانه چنین اتفاق‌های عجیبی به موضوعاتی روتین در ورزش و فوتبال ایران تبدیل شده است. ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و استقلال و پرسپولیس برای انجام بازی‌های خانگی‌شان در لیگ برتر، مجبور به رفتن به قزوین و اراک شدند. ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را در اختیار تیم ملی نمی‌گذارند و شاگردان امیر قلعه‌نویی مجبور می‌شوند در چمن نه چندان مطلوب ورزشگاه فولادشهر با قرقیزستان بازی کنند. استادیومی که چند روز پیش یکی از هواداران ملوان، به طرز عجیب و ناراحت‌کننده‌ای جان عزیزش را در آن از دست داد و حالا هم که حوادثی از قبیل برق گرفتگی کارگران و عدم کمک‌رسانی درست به آنها و قطع برق ورزشگاه در حضور تیم میهمان رخ داده است.
کاش خوسلو، بعد از رفتن از ایران، این خاطرات عجیب را برای رسانه‌ای تعریف نکند. او سانتیاگو برنابئو را با آن عظمت دیده و حالا طبیعی است که از دیدن ورزشگاه غیر استاندارد قلعه حسن‌خان متعجب شده باشد. اما او نمی‌داند برای فرهنگ و ورزش ایران چه خون دل‌هایی خورده شده اما حالا به ثمن بخس، آبرویی که در طول سال‌ها جمع شده، با بی‌مسئولیتی عده‌ای در حال از بین رفتن است.
کاش، استادیومی داشتیم که وقتی خوسلو پا به آن می‌گذاشت، بزرگی فوتبال ایران را در آن می‌دید و آرزو می‌کرد روزی در لیگ ایران بازی کند. کاش وقتی کریستیانو رونالدو به ایران آمده بود، شاهد آن هرج و مرج عجیب نبودیم و از مدیر باشگاه گرفته تا هوادار و بازیکن، دست و پای خود را گم نمی‌کردند اما صد افسوس که فوتبال ایران مدت زیادی است درگیر ای کاش‌هاست!

جستجو
آرشیو تاریخی