خبر

تبریک رئیس اتحادیه جوجیتسو آسیا به دنیامالی
رئیس اتحادیه جوجیتسو آسیا به عنوان نهاد بین‌المللی ورزش درپیامی انتخاب احمد دنیامالی به سمت وزیر ورزش و جوانان را تبریک گفت. عبدالمنعم السید محمد الهاشمی رئیس اتحادیه جوجیتسو آسیا و نایب‌رئیس فدراسیون جهانی این رشته با ارسال پیامی انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تحت مدیریت او جامعه ورزش ایران به خصوص در رشته جوجیتسو  به رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.


اعلام برنامه لیگ برتر والیبال
فصل جدید رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان 1403 از 11 مهرماه با حضور 13 تیم شروع می شود. هرچند فدراسیون بنا را بر لیگ 12تیمی گذاشته بود اما با تعیین تکلیف مالی دو تیم پیکان و سایپا و اضافه شدن آنها لیگ برتر والیبال 13 تیمی شد. شهداب یزد، فولاد سیرجان ایرانیان، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، گیتی پسند اصفهان، سایپا تهران، چادرملو اردکان، پاس گرگان تیم‌های حاضر در لیگ برتر مردان 1403 هستند که بدون قرعه‌کشی و طبق رنکینگ رقبایشان را شناختند. طبق برنامه شهداب یزد به مصاف مهرگان نور می‌رود. پیکان میزبان صنعتگران امید است. شهرداری ارومیه با سپهر صدرا مشهد دیدار می‌کند. طبیعت با مس رفسنجان دیدار می‌کند  و گیتی پسند به مصاف سایپا می رود و چاردملو هم مقابل پاس گرگان قرار می‌گیرد.


پدیده هندبال به سپاهان پیوست
صابر حیدری، پدیده جوان هندبال قراردادش را با تیم سپاهان تمدید کرد. بازیکن ۲۰ساله پست بغل راست که سابقه بازی در تیم‌های رده‌های سنی را دارد برای فصل جدید با سپاهان به توافق رسید. حیدری سابقه دریافت جایزه بهترین بازیکن بغل راست در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را نیز در کارنامه دارد، در فصل قبل لیگ بهترین بازیکن بخش بغل راست بود و پدیده شد.
 

ششمی جوانان بسکتبال در آسیا
تیم بسکتبال جوانان ایران با ششمی به کارش در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ اردن پایان داد. شاگردان سرجان ایوانوویچ که برای تعیین جایگاه پنجم و ششم این مسابقات مقابل کره‌‌جنوبی به میدان رفتند، کوارترهای اول، دوم و سوم را با نتایج ۱۶-۱۳، ۱۹-۹ و ۱۶-۱۱ واگذار کردند تا با وجود پیروزی
 ۱۵-۲۴ در کوارتر چهارم، در مجموع با حساب
۶۶ - ۵۷ مغلوب حریف خود شوند. تیم ایران در دور گروهی هم مقابل کره‌‌جنوبی قرار گرفته بود که با حساب ۸۳ - ۶۰ مغلوب این تیم شده بود. تیم ایران به دلیل عدم صعود به جمع چهار تیم پایانی این رقابت‌ها، شانس حضور در جام جهانی زیر ۱۸ سال ۲۰۲۵ را هم از دست داده بود با این باخت جوانان با قرار گرفتن در جایگاه ششم به کارش در این رقابت‌ها پایان داد.
 

آذرپیرا جراحی کرد
امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک زانوی پای خود را عمل کرد. او که از ناحیه رباط صلیبی زانوی پای راست دچار پارگی شده بود، پای خود را توسط دکتر سهراب کیهانی جراحی کرد.
 

شرط ورود وزنه برداران جوان به جهانی
رکورد ورودی وزنه‌برداران دختر و پسر ایران در قهرمانی جوانان جهان مشخص شد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از ۲۹ شهریور در اسپانیا آغاز می‌شود. در بخش پسران ۵۶ کشور شرکت کردند و کشورهای ایران، کلمبیا، اسپانیا، امریکا و مکزیک با ترکیب کامل ۱۰نفره در این مسابقات حضور دارند. سه وزنه‌بردار ایران در گروه B هستند و بقیه نفرات در گروه A وزنه می‌زنند. در بخش دختران نیز ۵۰ کشور شرکت کرده‌اند و ایران شش نماینده دارد که دو نماینده در گروه B هستند و بقیه در گروه A حضور دارند.


دراگون بوتی‌ها در اردوی جهانی
تیم دراگون‌بوت زنان سکان  دومین  اردوی آمادگی را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از دیروز شروع کرد. مسابقات قهرمانی جهان دراگون‌بوت آبان‌ماه در فیلیپین برگزار می‌شود و تیم سکان تهران قهرمان لیگ زنان به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. اکرم آتشی، ساره احمدی، مرضیه علی‌پور، اکرم اقدسی، فرزانه طائب، مژگان رایج، سعیده ساقی‌شب، بنفشه صالح، گیتی حائز، هانیه خطییون، محبوبه فتحی، گلاله مرادپور، حوریه محمدعلیها، منیره فریدی، اعظم دانشور و شیدا عزیزی قایقرانان اردونشینی هستند که تا 9مهر در دریاچه آزادی تمرین می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی