صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

کیش گزینه مطلوب برای میزبانی دوئل سرخابی‌ها

دربی 104 در جزیره مرجانی؟

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


استقلال و پرسپولیس، فصل را در حالی آغاز کرده‌اند که به دلیل آماده نشدن ورزشگاه آزادی تهران در وضعیت بدی به سر می‌برند و تکلیف‌شان برای ادامه بازی‌های لیگ برتر و همچنین لیگ نخبگان آسیا مشخص نیست. ورزشگاه تختی تهران که قرار بود در غیاب آزادی به استادیوم میزبان بازی‌های این دو تیم تبدیل شود، هنوز شرایط برگزاری مسابقه را ندارد. ضمن اینکه از استانداردهای AFC هم برخوردار نیست. در این میان، ورزشگاه شهدای شهر قدس به عنوان گزینه دیگر برای میزبانی سرخابی‌ها مطرح شد که در چند وقت اخیر سعی شده مشکلات آن برطرف شود و حتی بازی هوادار و تراکتور هم با حضور تماشاگران در این استادیوم برگزار شد ولی آنچه مشخص است، اینکه ورزشگاه شهدای شهر قدس در منطقه قلعه حسن‌خان از لحاظ امنیتی، امکان حضور تماشاگران زیاد دربی را ندارد و به احتمال زیاد بازی دربی 104 در این استادیوم منتفی است.
این در شرایطی است که طبق اعلام سازمان لیگ، دربی 104 پایتخت، قرار است روز چهارم مهر ماه و در هفته ششم لیگ برتر برگزار شود. این در حالی است که عنوان شده ورزشگاه آزادی تا آن زمان هم آماده نیست. ضمن اینکه ورزشگاه سردار آزادگان قزوین که در هفته‌های اخیر میزبان سرخابی‌ها بود، در هفته ششم میزبان بازی شمس‌آذر و نساجی است و ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک هم که در هفته اول میزبان بازی پرسپولیس بود، در هفته ششم پذیرای بازی آلومینیوم و خیبر است. در این شرایط سؤالی که مطرح شده این است که کدام ورزشگاه می‌تواند میزبان بازی استقلال و پرسپولیس باشد.
از سویی ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به عنوان یکی از گزینه‌های برگزاری دربی مطرح شده است؛ استادیومی که در بیستم دی ماه 1381 میزبان دربی 54 سرخابی‌ها بود که با تساوی 1-1 به پایان رسید ولی در حال حاضر با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد و فضایی که میان هواداران تراکتور و استقلال و پرسپولیس حاکم است، بهتر است که دربی در تبریز انجام نشود.
شاید هواداران از خود بپرسند که استادیوم‌های دیگری هم هستند؛ ورزشگاه عضدی و سردار جنگل رشت، چمن مصنوعی دارند و حتی ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان هم در هفته ششم پذیرای بازی گل‌گهر و هوادار است و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی هم بازی ملوان و استقلال خوزستان برگزار می‌شود و فولاد هم در ورزشگاه شهدای فولاد باید با ذوب‌آهن مسابقه دهد. ضمن اینکه در کل به نظر می‌رسد شورای تأمین استان‌ها چندان موافق بازی در شهرهای تابعه خود نباشند.
در این میان به نظر می‌رسد یکی از معدود جاهایی که باقی می‌ماند، ورزشگاه المپیک کیش باشد؛ استادیومی که در سال 1388 با گنجایش 8100 نفر افتتاح شده و در تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ و پیش از بازی ایران و بورکینافاسو از چمن هیبریدی (ترکیب چمن طبیعی و مصنوعی) آن رونمایی شد تا اولین ورزشگاه با چمن هیبریدی در ایران باشد و این بازی در آن برگزار شد. این مجموعه ورزشی در سال‌های اخیر، میزبان اردوهای مختلف تیم ملی فوتبال ایران بوده و حالا هم به نظر می‌رسد گزینه بدی برای برگزاری دربی 104 نباشد.
 البته در همین رابطه با امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ و همچنین محمدرضا کشوری‌فرد رئیس سازمان لیگ تماس گرفتیم تا نظرات آنها را دراین‌باره جویا شویم که پاسخگو نبودند.
جالب است که استان هرمزگان هفتم بهمن ماه 1373 میزبان دربی 40 در مرحله نیمه‌نهایی لیگ آزادگان بود که با حکم فدراسیون فوتبال در ورزشگاه آزادی بندرعباس برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا شاید پس از حدود 30 سال، این استان و این بار ورزشگاه المپیک کیش، میزبان مناسبی برای سرخابی‌های پایتخت باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی