صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

آمادگی ایران برای میزبانی
آسیای میانه
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک بعد از عضویت در شورای المپیک آسیا، برای میزبانی نشست کمیته‌های المپیک آسیای میانه اعلام آمادگی کرد. با پایان چهل و چهارمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که منجر به انتخاب راجاراندیرسینگ به‌عنوان رئیس OCA و محمود خسروی‌وفا به عنوان رئیس کمیته پاراآسیایی و عضو هیأت اجرایی شد، نشست کمیته‌های المپیک منطقه آسیای میانه، باحضور رؤسا و دبیران کل کمیته‌های المپیک کشورهای عضو برگزار شد. در این نشست با بررسی تصمیمات نشست‌های قبلی بر همکاری مشترک ورزشی و برگزاری مسابقات دوره‌ای با هدف گسترش تعاملات و ارتقای ورزش کشورهای منطقه تأکید کردند. محمود خسروی‌وفا، آمادگی ایران برای میزبانی نشست بعدی رؤسای کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه را رسماً اعلام کرد. قرار شد در راستای هماهنگی هر چه بهتر برای افزایش همکاری‌های ورزشی، پایگاه یا یک دفتر مرکزی در یکی از کشورهای عضو تشکیل شود.


حیدرپور به سپاهان برگشت
مجتبی حیدرپور، کاپیتان تیم ملی هندبال ایران که قبلاً هم  سابقه بازی درتیم  سپاهان را  داشته، پس از یک فصل دوری، با امضای قرارداد به جمع طلایی‌پوشان بازگشت. حیدرپور فصل گذشته به همراه تیم مس کرمان قهرمان سی و ششمین دوره لیگ برتر شد و لقب بهترین گوش چپ مسابقات را نیز کسب کرد. ملی‌پوش با سابقه هندبال ایران در ۱۰ دوره لیگ برتر قهرمان  شده است که از جمله آنها می‌توان به قهرمانی‌های متوالی در یک دوره ۶ساله و یک دوره ۳ساله اشاره کرد.
 

رقابت تنیسورها در زمین‌های تنیس انقلاب
هفته اول تور جهانی تنیس به میزبانی ایران در زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی انقلاب تهران امروز شروع شد. 32 تنیسور برتر روسیه، بلاروس، استرالیا، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، هند، ایتالیا، ترکیه، چک، افغانستان، هنک‌کنگ، عراق، کویت، سوریه و رومانی به تهران آمده‌اند تا همراه ایرانی‌ها برای دو هفته در جدول اصلی تور جهانی تنیس از امروز در مجموعه ورزشی انقلاب با هم رقابت کنند. تا این لحظه حضور ۷ تنیسور ایرانی و ۱۴ ورزشکار خارجی در جدول اصلی قطعی شده است.


جدال ایرانی‌ها برای صدرنشینی
دو تیم والیبال ایرانی در آخرین روز دور مقدماتی باشگاه‌های قهرمانی مردان آسیا به مصاف تیم‌های سوم و ته جدول گروه‌شان رفتند. فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان فصل قبل و شهداب یزد میزبان دو تیم ایرانی در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا هستند که هر کدام یک پیروزی را تا دیروز داشتند.
آنها امروز در آخرین بازی دور مقدماتی به ترتیب به مصاف الریان قطر تیم سوم گروه دو و کویت اسپورتینگ تیم ته جدولی گروه یک می‌روند. اگر دو نماینده ایران در بازی دیروز هم برنده از زمین خارج شده باشند، امروز برای صدرنشینی بازی می‌کنند.


رنکینگ جدید فدراسیون جهانی
مدال‌آوران المپیکی تکواندو در صدر
رنکینگ جدید المپیکی‌های تکواندو از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد و هر چهار نماینده کشورمان بعد از موفقیت در پاریس به رده‌های بالای جدول صعود کردند.
 رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو در بخش المپیکی 10 خردادماه سال‌جاری صفر شد و بعد از ثبت امتیاز چند تورنمنت بین‌المللی و بازی‌های المپیک، از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد که هر چهار نماینده ایران که در پاریس موفق به کسب مدال شدند به رده‌های بالای جدول صعود کردند. آرین سلیمی که در المپیک پاریس موفق به کسب مدال طلا شد، با 200 امتیاز جایگاه نخست جدول را در وزن +80 کیلوگرم از آن خود کرد. مهران برخورداری در وزن -80 کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن -57 کیلوگرم نیز بعد از مدال نقره این بازی‌ها با 120 امتیاز رتبه دوم جدول را به خود اختصاص دادند. مبینا نعمت‌زاده هم در وزن -49 کیلوگرم با مدال برنز و کسب 72 امتیاز به همراه «لنا استایکوویچ» از کرواسی در رده سوم جدول بهترین‌های دنیا قرار گرفت.


 رکابزن المپیکی ایران در راه سوییس
رکابزن المپیکی، تنها نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی سوییس است. مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان از اول تا هشتم مهر به میزبانی زوریخ سوییس برگزار می‌شود. ایران در رده زیر ۲۳سال مردان سهمیه دارد و علی لبیب، رکابزن المپیکی، قرار است به این مسابقات اعزام شود. او در استقامت جاده زیر ۲۳سال شرکت خواهد کرد و مشکلی برای ویزا ندارد. ویگنز، مربی خارجی تیم ملی دوچرخه‌سواری نیز از بلژیک به سوییس می‌رود تا در کنار لبیب باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی