مجارها اسیر طوفان ژرمن‌ها

آینده آلمان درخشان است

جمال موسیالا یک گل زد و سه گل ساخت تا آلمان در شروع لیگ ملت‌های اروپا با پنج گل برابر مجارستان به پیروزی برسد. آلمان با شکل و شمایل جدید تمرکز خود را روی جام جهانی 2026 قرار داده بعد از آنکه میزبانی‌اش در یورو 2024 به آنها کمک نکرد از یک چهارم نهایی عبور کنند. این تیم بعد از بازنشستگی توماس مولر، تونی کروس و مانوئل نویر دیگر هیچ نماینده‌ای از تیم قهرمان جام جهانی 2010 ندارد. ایلکای گوندوغان هم به فوتبال ملی خود پایان داده است. آلمان فرداشب با هلند دیدار می‌کند و در این گروه با بوسنی و هرزگووین هم بازی خواهد کرد.
 
کمتر از سه ماه
کمتر از سه ماه بین باخت شنبه شب مجارستان برابر آلمان با دیدار دو تیم در یورو 2024 فاصله بود و آلمان در این مدت تنها سه بازی انجام داد و به خاطر تعطیلات، جلسه تمرین چندانی هم نداشت اما مقایسه این دو بازی پیشرفت آلمان زیر نظر یولیان ناگلزمان را نشان می‌دهد. در یورو، مجارستان بارها خط دفاعی آلمان را به زحمت انداخت اما کیفیت لازم برای خلق موقعیت خوب را نداشتند. گل اول آلمان به کیفیت فردی گوندوغان و موسیالا ربط داشت و گل دوم بر اساس الگوی رایج حمله به ثمر رسید. برنامه هجومی تیم برای این بازی خیلی متفاوت شده بود. فوتبال روان تیم فضا ایجاد می‌کرد و دوندگی‌های هدفمند و تحرکات هوشمندانه دفاع مجارستان را گیج کرده بود تا جایی که آلمان می‌توانست در این بازی 10 گل بزند.
 
پروژه رو به اتمام
با توجه به موفقیت نسبی آلمان در یورو 2024، نمی‌توان باور کرد که از قرارداد ناگلزمان یک سال بیشتر باقی نمانده. او در این مدت تغییرات زیادی ایجاد و تلاش کرده شرایط بد قبلی را عوض کند. جای تعجب نیست که آلمان در یورو مثل یک پروژه نیمه تمام بود. اما در این بازی به محصول نهایی نزدیک شده بود. این بازی کاملاً شبیه چیزی بود که مربی 37 ساله در نظر دارد، سه مدافع در مالکیت توپ با صبر و درایت بازیسازی می‌کنند و با پاس‌های عمودی و سریع، مهاجمان در خط حمله صاحب موقعیت می‌شوند. بخشی به خاطر حضور خط حمله متشکل از کای هاورتز، نیکلاس فولکروگ، موسیالا و فلورین ویرتز بود، خط حمله‌ای رؤیایی برای
ناگلزمان.
 
همکاری موسیالا و ویرتز
موسیالا و ویرتز از سال 2020 در نوجوانی استعداد خود را به نمایش گذاشتند و از آن موقع هواداران انتظار دارند این دو محور تیم ملی آلمان باشند. اما یک مسأله مهم بازی دادن این دو کنار هم است، هر دو هافبک هجومی هستند و چگونه می‌شود در یک تیم قرار بگیرند. ناگلزمان به این سؤال پاسخ داد و هر دو بخش مهمی از تیم در یورو 2024 بودند اما در نهایت ویرتز راهی نیمکت شد و جای خود را به لروی سانه داد تا به قول ناگلزمان تیم عرض بیشتری داشته باشد. تجربه ویرتز و موسیالا در یورو با شکست همراه نبود اما آن موفقیتی که هواداران انتظار داشتند، در پی نداشت. یک برد برای تغییر کامل این داستان کافی نیست اما این پیروزی همان بود که هواداران آرزویش را داشتند. پسران طلایی آلمان در همه اتفاقات مثبت آلمان حضور داشتند و کارهای ترکیبی فوق‌العاده با تشویق تماشاگران روبه‌رو می‌شد.
برنامه فاجعه‌بار
برد آلمان مقابل مجارستان در لیگ ملت‌های اروپا مردم این کشور را خوشحال کرد اما کمی به آینده فکر کنیم. لیگ ملت‌های اروپا، مرحله گروهی  دارد و بعد یک چهارم نهایی، نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال. مهم این است که نیمه نهایی به بعد اواسط خرداد معلوم نیست در کجا برگزار می‌شود اما معلوم است که یک هفته بعد از فینال جام جهانی باشگاه‌ها شروع می‌شود، این یک برنامه‌ریزی فاجعه‌بار است. بایرن مونیخ را در نظر بگیرید، اگر این تیم به فینال 10 خرداد لیگ قهرمانان در آلیانتس آره نا برسد و تعداد قابل توجهی از بازیکنانش در تیم‌های حاضر در تعیین قهرمان لیگ ملت‌ها حضور داشته باشند، بازیکنان باید بلافاصله به محل برگزاری نیمه نهایی لیگ ملت‌ها پرواز کنند و دو، سه جلسه با تیم کشورشان تمرین کنند و ظرف چند روز دو بازی انجام دهند و بعد راهی امریکا شوند که محل برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها است. یک ماه بعد از جام جهانی باشگاه‌ها، فصل فوتبال لیگ‌ها شروع می‌شود. تورنمنت‌های فیفا و یوفا دیگر از پولسازی گذشته و برای بازیکنان خطرناک شده است. تابستان آینده اصلاً تعطیلات نداریم، اصلاً مسابقات تمام نمی‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی