صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و پنج - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و پنج - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه

هواداران، عاشق نسخه جدید یووه
خانه‌تکانی بزرگ موتا در بیانکونری
یوونتوس با دو برد سه‌گله با کلین‌شیت به عنوان تنها تیم شش امتیازی سری آ در پایان هفته دوم، صدرنشین این رقابت‌ها شده و سبک بازی تازه و تماشاگرپسند این تیم زیر نظر تیاگو موتا، به شدت مورد توجه هواداران یوونتوس قرار گرفته است. هوادارانی که تا سال گذشته، به اجبار بازی‌های کسل‌کننده و سرد تیم ماسیمیلیانو آلگری را دنبال می‌کردند، حالا با تیمی متفاوت، جوان و جسور مواجه هستند که بزرگترین تهدید برای دفاع اینتر از عنوان قهرمانی محسوب می‌شود.
نکته دیگر در خصوص یوونتوس موتا اما سختگیری این سرمربی جوان و استراتژی نقل و انتقالاتی مشخص وی است. در حالی که بسیاری از هواداران یوونتوس مشتاق حضور دوباره فدریکو کیه‌زا در ترکیب یوونتوس بودند، موتا روی نام او خط قرمز کشید و حالا شایعات انتقال این ستاره ایتالیایی‌ به تیم یوونتوس افزایش یافته است. به جز کیه‌زا، وویچک شزنی، وستون مک‌کنی، ماتیا دی‌شیلیو، آرتور ملو، فیلیپ کوستیچ و دنیله روگانی نیز در لیست مازاد باشگاه یوونتوس برای فصل جدید قرار گرفتند تا تیاگو موتا خیلی زود تکلیف خود را با بازیکنان پا به سن گذاشته تیمش مشخص کند.
حالا موتا با اضافه کردن بازیکنان آکادمی به ترکیب اصلی و جذب ستاره جوان پورتو یعنی فرانسیسکو کونسیسائو، شکل و شمایل تیم یوونتوس را به طور کلی تغییر داده است و این پایان فعالیت نقل و انتقالاتی یووه در تابستان امسال نخواهد بود. به گزارش رسانه‌های معتبر ایتالیایی، جیدون سانچو ستاره انگلیسی منچستریونایتد برای جانشینی کیه‌زا در لیست یوونتوس قرار گرفته و در صورت تکمیل این انتقال، باید یوونتوس را برنده بزرگ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایتالیا بدانیم؛ برنده‌ای که با ایده‌های جدید و تازه یک مربی جسور، نشان داد که می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هویت یک تیم را به طور کامل تغییر داد.


زیدان گزینه هدایت النصر شد
شبکه الچرینگیتو اسپانیا در گزارشی اعلام کرد که زیدان گزینه اصلی هدایت النصر است و سرمربی آینده رقیب استقلال و پرسپولیس در آسیاست. زیدان با کسب 11 جام قهرمانی با رئال مادرید سومین مربی پرافتخار تاریخ باشگاه اسپانیایی به شمار می‌آید.
زیدان بعد از جدایی دوم از رئال در دو فصل گذشته بیکار بوده و هدایت تیمی را برعهده نگرفته است. ابرستاره پرتغالی سال‌ها زیر نظر زیدان در ترکیب قوهای سپید درخشیده و ارتباط نزدیکی با اسطوره فرانسوی دارد.
رسانه اسپانیایی می‌نویسد که رونالدو برای برکناری کاسترو از روی نیمکت مربیگری النصر موافقت کرده و خواهان جذب زین‌الدین زیدان است. بر اساس گزارش الچرینگیتو، مدیران باشگاه النصر برای کسب رضایت زیدان بدون شک باید «دستمزد چندین برابری» نسبت به حضورش در رئال ارائه کنند.

خداحافظی براوو در 41 سالگی
دروازه‌بان سرشناس شیلیایی در ۴۱ سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد. کلودیو براوو دروازه‌بان شیلیایی در ۴۱ سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد و به دوران فوتبالش  پایان داد. این دروازه‌بان با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی‌اش درباره این تصمیم صحبت کرد.
براوو در پست خود نوشت: من فوتبال حرفه‌ای را ترک می‌کنم و این یک تصمیم عاقلانه است. خیلی درباره این موضوع با خانواده‌ام مشورت کردم تا در بهترین زمان ممکن این تصمیم را بگیرم. زمان آن فرا رسیده که دوران جدیدی را شروع کنم. بیش از ۲۳ سال در فوتبال حرفه‌ای بودم و روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کردم. می‌خواهم از پدر و مادرم، برادرانم، همسرم کارلا و چهار فرزندم تشکر کنم که با آنها این فرصت را داشتیم که سال‌ها فوتبال بازی کنم.» به گزارش گاردین، براوو همچنین از همه کسانی که در دوران حضورش در کولوکولو، رئال سوسیداد، بارسلونا، منچسترسیتی، بتیس و تیم ملی شیلی با آنها کار کرد تشکر کرد.
کلودیو براوو در دوران حرفه‌ای خود ۲۲ عنوان قهرمانی کسب کرد و از دروازه‌بانان پرافتخار جهان است. او دو بار قهرمان کوپا امریکا با تیم ملی شیلی شد و لیگ قهرمانان اروپا، دو لالیگا، سه کوپا دل‌ری، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ یوفا، جام باشگاه‌های جهان، لیگ برتر و جام اتحادیه انگلیس را به دست آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی